XXL Nutrition

goede trainingsmethode ?

Bezoekers in dit topic

BigK

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
19 nov 2002
Berichten
580
Waardering
0
Bij mij in de buurt is een nieuw trainingscentrum. Werken daar met toestellen met een soort protonchipje ... machine onthoudt vorige gewicht waar je mee traint en de terugbeweging krijg je meer gewicht (vb. 30 kg pushen, traag 40 kg laten terugkomen) ... 1 reeks van 20 reps wordt er gepromoot ... is dat iets ?!
 
pft, ik ben er helemaal niet voor te vinden. ik ben in zoiets begonnen, en heb pas later ontdekt hoeveel geld ik verloren ben.

het is nu laat maar als je wil kom ik er later nog es grondiger op terug
 
Je bedoelt dat de positieve beweging lichter is dan de negatieve?

Als dat zo is vind IK het wel goed, ik weet dat spike daar niet mee eens is.

Ik vraag JUIST aan mijn trainingsmaat op hij een beetje op de stang wil drukken, bv bij benchen, zozat dat neg. beweging zwaarder wordt.
 
Hey spike ... vertel gerust wat meer erover !!
 
Another stimulus for remodeling is the breakdown of connective tissue during eccentric training. I recommend your readers review Charles Poliquin's article on this subject in the January 1996 issue of MM2K ( The Science of Eccentric Training) and your article on this topic in the April 1996 issue (A Sure Thing in a World of Confusion).
By the way, to support the formation of new connective tissue after you've damaged it by pumping up and stretching, I would recommend that you take at least one gram of Vitamin C before your workouts and make sure your total daily intake is at least three grams. There is evidence that Vitamin C not only supports hydroxylation in collagen synthesis but also works almost as a growth factor in the synthesis of connective tissue.8
Anyway, through proper eccentric training and stretching while being pumped, you will damage the connective tissue and force it to further remodel into a "larger bag." The stretching of the fiber will stimulate membrane-bound enzyme complexes which will trigger a release of growth factors such as TGF-beta, FGF, and IGF-1 from the muscle.
bron:muscle media
 
simpel, je bent misschien wel sterker in de eccentrische fase, maar wat heeft da met groei te maken? niets nul de botten. Hoogstwaarschijnlijk geeft het je enkel meer spierpijn, maar ook dat heeft op zich niets met groei te maken. en zwaarder gaan in de eccentrische fase wil zeggen dat je sterker wordt in de eccentrische fase, punt. niet in de rest, dus een krachttoename in de positieve fase is dus ook quasi nihil, dus je wordt eigenlijk niet sterker daar negatieve bewegingen bijna niet voorkomen in't echte leven.
 
Neg trainen zorgt voornaamlijk voor een krachttoename in de negatie fase, niet echt tot groei
 
muscle media....

en nu dit :

(CON = concentric)
(ECC = eccentric)
(T = testosterone)
(FT = free testo)

CON exercise increases GH concentrations to a much greater extent than ECC exercise at the same absolute load, and it is likely that greater GH responses were related to intensity rather than mode of contraction. Also, CON and ECC dynamic contraction trials at the same absolute workload elicited similar small but significant increases in T and FT, indicating that the greater metabolic stress produced by during the CON trial did not affect these hormone responses.

bron : Durand RJ, Castracane VD, Hollander DB, Tryniecki JL, Bamman MM, O'Neal S, Hebert EP, Kraemer RR, Hormonal responses from concentric and eccentric muscle contractions.
 
Bij mij gaat die wel lekker.. misschien volgens jou overbodig.
 
Als je negatief lekker vind en daarmee goed gaat moet je het doen.
Kijk waarmee jij het lekkerste traint. (voor de een is het negatief en voor dat andere weer iets anders)

Ga nou niet mensen vertellen wat goed is voor je zelf, maar vertel ze de mogelijkheden van trainen zodat ze zelf kunnen beslissen waar mee hun lekker gaan.

Je hersen en spieren moeten een zijn.

Jopie
 
jopiepoekie zei:
Als je negatief lekker vind en daarmee goed gaat moet je het doen.
Kijk waarmee jij het lekkerste traint. (voor de een is het negatief en voor dat andere weer iets anders)

Ga nou niet mensen vertellen wat goed is voor je zelf, maar vertel ze de mogelijkheden van trainen zodat ze zelf kunnen beslissen waar mee hun lekker gaan.

Je hersen en spieren moeten een zijn.

Jopie

dat is te simpel gezegd. dan kan een jongen dat jou ook zeggen wanneer hij barbell curls doet terwijl hij zijn lichaam naar achteren gooit.

er is een verschil tussen wat jij lekker VINDT en wat lekker IS. (lekker in de zin van effectief :D)

en de mogelijkheden mogen idd gezegd worden, maar ik hou me bij de minst slechte mogelijkheden. en ik niet alleen.
 
tja ik weet waarmee ik lekker ga.
Maar dat hoeft niet te zeggen dat dat ook voor iemand anders werkt en ook niet dat het betekende dat het over een half jaar nog steeds werkt voor me.


Spike zei:
maar ik hou me bij de minst slechte mogelijkheden. en ik niet alleen.

Ik snap je niet helemaal???
Kun je nader toe leggen

Jopie
 
jopiepoekie zei:
tja ik weet waarmee ik lekker ga.
Maar dat hoeft niet te zeggen dat dat ook voor iemand anders werkt en ook niet dat het betekende dat het over een half jaar nog steeds werkt voor me.




Ik snap je niet helemaal???
Kun je nader toe leggen

Jopie

kijk, het is alsof elk lichaam anders in mekaar zit. maar dat is niet zo, net zoals ieder lichaam een hart en een lever heeft, zijn je spieren op een gelijkaardige manier gemaakt. dit wil zeggen dat er dingen zijn die niet zullen werken, en die voor niemand werk, en er zijn dingen die beter zullen werken voor de een, wat minder voor de ander, en dit volgens individuele verschillen zoals bvb spiervezel ratio en dergelijke.

er zijn al veel onderzoeken gedaan, en iemand die (no offence maar ik kan het niet anders zeggen) daar niet in geschoold is, enkel afgaat op zijn gevoel. maar dat gevoel is misleidend. er is altijd een deel van eigen ervaring, maar die moet zich toetsen op feiten. zeggen van, ik doe enkel negatieven omdat het lekker aanvoelt en ik de week erna goeie spierpijn heb. dat is zoals zeggen, ik eet enkel veel chips omdat het lekker is en ik de week erna geen honger meer heb.
iedereen weet dat het lekker kan aanvoelen, maar is het nou ook echt goed? daar komt de wetenschap tussen.


over dat laatste, ik wil niet de 'dikkenek' uithangen, maar ik ben slim genoeg geweest om vanaf het begin van mijn 'carrière' veel te lezen, zowel onderzoeken als andere dingen, veel uit te proberen en dat te toetsen op wat ik had geleerd/gelezen. ik beperk me dus tot alle mogelijkheden die beter zijn (minst slecht dus). je kan hier niet spreken in termen van goed en slecht. en training is op zich slecht, want je breekt af dan ;) (dat was dus een tongue in cheek uitspraak van me)
 
Weet je spike. Ik heb ook veel shit gelezen.
Maar je leert het in de praktijk en niet op school. Natuurlijk moet je weten hoe je moet trainen, maar er zijn zoveel verschillende manieren om het "goed" te doen. En inderdaat dan is er geen verschil tussen slecht en goed.

Op mijn vorige sportschool waren ze ook allemaal geschoolt en wisten ze hoet het op papier moest. Maar ik leer nu meer van uit het pratische kant. En niet van geschoolde atleten maar van winnende wedstrijd bodybuilders.

Maar het verschil zit hem meer in je eigen lichaam leren kennen. Zoals met voeding de een word dik bij 3000 kcal en de andere kan gerust 6000 eten.
De een rookt en wordt 100 de ander leeft gezond en streft op 40ste.

Dus
zo heb ik vaak goede ervaring met als laatste rep een negatiefje.
Waarom? omdat het lekker is. Slechte reden? op papier wel, op ervaring niet.
tja


jopie
 
nou ja je doet maar hé :)

de vraag is natuurlijk of je er extra van groeit, en dat kan je pas weten door enkel dat eens weg te laten en zien wat de resultaten zijn.
 
Ik denk dat het met negatief trainen is als met zoveel dingen. Gooit het er eens lekker een weekje doorheen voor de afwisseling krijgen je spieren een lekkere wake-up call en het houdt voor je zelf de afwisseling erin.
 
Afwisseling heerst
 
Back
Naar boven