MuscleMeat

goede vetten welke zijn dat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

neolarry

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
3 jul 2003
Berichten
43
Waardering
0
in welke produkten zitten goede vetten en waarom zijn die goed :D .
 
ff kort gezegd:

onverzadigde vetten
de omega 3 vetzuren.
zit in vis en lijnzaadolie.
is goed voor je hart en nieren, en dus ook goed voor je spiergroei,herstel.
 
Laatst bewerkt:
Frenkpie zei:
ff kort gezegd:

onverzadigde vetten
de omega 3 vetzuren.
zit in vis en lijnzaadolie.
is goed voor je hart en nieren, en dus ook goed voor je spiergroei,herstel.

Plus er zijn vitamines die vetoplosbaar zijn, K, D, A, E. De andere vitaminen zijn wateroplosbaar.
Je hebt dus onverzadigde vetten nodig om de bovenvermelde vitamines te kunnen opnemen uit je voeding. Deze zijn vooral belangrijk voor haar, nagels en celwanden.
 
die zitten in olijfolie ,lijnzaad olie, vis

allemaal onverzadigde
 
En levertraan!
Het enige, dat ik in Noorwegen goedkoper kon aanschaffen dan in NL of zelfs Zweden was dus de levertraan. Ik heb een halve literfles meegenomen waar een citroensmaakje aan is toegevoegd.
Van mijn nieuwe goeroe (Torsten Albers) heb ik opdracht gekregen elke dag 2 lepels in te nemen.. levertraan is verreweg superieur aan lijnzaadolie, wat om de een of andere reden populairder lijkt te zijn. Als je van vis houdt, is die vissige smaak lekkerder dan lijnzaadolie waar ik nog steeds braakneigingen van krijg..

O ja.. andere goede vetten zijn dus idd noten inclusief kokos wat een van de weinige goede verzadigde vetten is.

Espi
 
ja, duh.. omega 6 krijgen meer dan genoeg van binnen. Omega 3 dus vnl. in noten en vis te vinden. Omega 9 zit in olijfolie.. is niet extreem belangrijk.
Ideale verh zou 2:1 zijn van 6 tov 3 , maar in werkelijkheid eten we zeer veel meer 6 dan 3, dus er apart op letten is volkomen onnodig.

Espi

en die omega 3-6 en 9 zijn vetzuren, wat een onderdeel is van het vetmolecuul: glycerol skelet met 3 vetzuren er aan.

Espi
 
Back
Naar boven