XXL Nutrition

Nieuws Goede voornemens voor 2022: wedstrijddeelname bij DFPFNL!

Bezoekers in dit topic

huggybear1968

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
9.386
Waardering
2.219
Lengte
1m85
Massa
150kg
Mocht je wedstrijdambities voor het nieuwe jaar hebben denk er dan eens over na of meedoen bij de Drug Free Powerlifting Federation Netherlands bij je doelstellingen past :) .
Wij zijn in 2018 als nederlandse tak van de World Drug Free Powerlifting Federation (die overigens sinds 1988 bestaat) opgericht.

Wij hebben zowel een unequipped als een equipped devision (bij de equipped devision is overigens enkel 1ply gear toegestaan en niet multi gear).

Tevens hebben wij naast powerlifting ofwel fullpower wedstrijden ook single lift wedstrijden.
Bij een single liftwedstrijd bepaal jezelf aan welke onderdelen je meedoet.
Je kunt er voor kiezen alleen aan het kniebuigen mee te doen, of enkel bij het bankdrukken of alleen maar bij het deadliften.
Je kunt ook aan twee onderdelen meedoen, bijvoorbeeld bankdrukken en deadliften.
Of natuurlijk aan alle drie de onderdelen, het verschil met powerlifting is dat dan het totaal van deze drie onderdelen niet bij elkaar opgeteld wordt.

De doelstelling van dit topic is overigens niet om een discussie met leden van andere federaties te beginnen: leven en laten leven! Ik respecteer andere federaties met een andere visie over powerlifting.
Tevens wil ik ook geen discussie starten met gebruikers.
Ik heb verder niets persoonlijks tegen gebruikers, iedereen maakt immers zijn eigen keuzes maar ik heb wel wat tegen valsspelers.

Respecteer en accepteer de spelregels van de federatie waar je wil meedoen!
Als je van mening bent dat een echte prestatie pas een prestatie is als je presteerd op eigen kracht dan ben je bij ons van harte welkom!
Als je daarentegen doping gebruikt neem dan bij een andere federatie deel, keuze zat lijkt me, toch?
Wij hanteren - in tegenstelling tot de meeste andere federaties met een dopingbeleid - een nul tolerantiebeleid bij geconstateerde dopingpraktijken.
Het is dan game over, no second chance...het is namelijk van den zotte dat lifters die bij bepaalde federaties geschorst werden wegens dopingpraktijken na hun schorsing minstens even sterk en vaak nog sterker dan voor hun schorsing terug komen.

Hieronder de nationale kalender voor 2022.
Let wel, het zijn voorlopige data daar we helaas gebonden zijn aan de maatregelen die de plaatselijke overheden bestemmen i.v.m. covid.
1640706928552.png


Meer info over DFPFNL vind je op:
https://www.bdfpf.be/dfpfnl.htm

Meer info over de WDFPF vind je op:

Vragen? Vragen! :)

1640707641370.png
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven