XXL Nutrition

goedkoop vlees

Bezoekers in dit topic

marten1on1

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 jun 2004
Berichten
44
Waardering
0
Het is zover, mijn vrouw heeft mij verzocht om goedkoper te worden in de boodschappen. Ze vind mijn vlees consumptie te duur worden.

Mijn vraag aan jullie is, waar vind ik het goedkoopste vlees?

Dus bij welke supermarkt hebben ze het goedkoopste tonijn, kip, rundergehakt/vlees, kalkoen, vis, eieren?

Wie helpt mij. Ik weet dat magere kwark het goedkoopst is maar dat krijg ik gewoon niet weg.

HELP
 
Bij de Aldi. Hoewel ik de kwaliteit van het vlees daar niet echt goed vindt.
Ik ga altijd op koopjesjacht als het om vlees gaat. Is het rundergehakt in de aanbieding dan eet ik een hele week rundergehakt, is de kip in de aanbieding eet ik de hele week kip, etc. :)
 
De Marokkaanse slager bij ons heeft vaak kipfilet in de aanbieding. Vaak hebben de supermarkten ook aanbiedingen. Gewoon een beetje om je heen kijken. Maar bodybuildingvoeding is nu eenmaal niet echt goedkoop, al is het maar omdat je nogal grote hoeveelheden wegwerkt. Kijk anders ook eens naar blikjes tonijn/makreel of eieren.

En over die magere kwark.... gewoon vreten die handel. Is een hele goede en makkelijke bron van eiwitten.
 
Bij de Lidl hebben ze heel goedkope kant en klare stukken kipfilet in de diepvries in van die kilo zakken. Prijs weet ik niet precies maar ik heb het tot nu toe nergens goedkoper gezien(en het is ook zeker te vreten).
 
of je koopt aanbiedingen in bij de supermarkt. Wij hebben thuis 2 grote diepvriezen, ideaal dus om al je aanbiedingen op te slaan.

tip: Er is nu dacht ik bij de c1000 voor 5E per kilo aan kipfilet te koop.
 
hoor van meerdere mensen: kipfilet 4 euro per kg op de markt. Kijk verder eens bij de Turkse slager
 
Kipfilet is op de markt vrij goedkoop (in Groningen 5.95 per kilo, soms goedkoper), koolvisfilet is altijd goedkoop (Lidl / Aldi), biefstuk is bij die zelfde winkels ook wel aardig te betalen, maar verder is het handig te investeren in een grote vriezer om in bulk in te kunnen kopen. En verder goed naar de koopjes kijken.

kwark is best wel lekker als je er wat doorheen doet (ananas, rozijnen, kokos, diksap, ... probeer maar)

en anders moet je vrouw er gewoon een baan bij nemen :)
 
hier in eindhoven hebben we een goedkope slager die heet jos janssen
daar is het altyd heel goedkoop de kip gehakt en biefstuk
zoek even op in het goudegids of er een bij jou in de buurt is
xxx
 
Die slagerij zit in nijmegen ook.. maar tis geen feest wat ze daar verkopen is mijn ervaring.. kocht een keer kilo biefstuk daar.. mooi rood van buiten.. bruin van binnen!! das nie best.. was ook gelijk de laatste keer dat ik daar ben geweest.. ondanks dat ze goedkoop zijn..

Kip van de aldi is redelijk.. veel vocht errin dat wel.. Ik zoek de aanbiedingen en koop dan groot in.

Ik betaal tussen de 4.50en 5.50 per kilo kipfilet.

Bij de aldi verkopen ze ook blikjes zalm op waterbasis ! erg lekker voor door de pasta. magere kwark komt bij mij ook van de aldi..

Vreten is duur.. daarom wissel ik veel af.. kippe poten zijn ook lekker.. gewoon grillen en het vel niet eten.. dan valt de hoeveelheid vet ook wel weer mee.. en nog 1 tip, koolvis filet. erg cheap in de vrieser.. 400gr voor 1.30 ofzoiets..
 
mijn vrouw werkt trouwens gewoon fulltime, ik ben de parttimer(ik zit op school) en er komt een kleine aan en ik heb een hypotheek te betalen. Dat vlees bij de aldi goedkoop was wist ik al, eur 5,5 de kilo, ik vroeg mij gewoon af of jullie nog goedkopere alternatieven wisten.
 
Ik probeer op de weg naar huis van werk altijd effe een meeuw te scheppen met mijn auto of een paar kleine duifjes dan gewoon effe laten zitten op je gril en dan zijn ze half gaar als ik thuis kom ;-) . neh bodybuilding voer is gewoon duur inderdaad gewoon zoeken naar een aanbieding en dan gelijk een kilo of 10 inslaan
 
marten1on1 zei:
mijn vrouw werkt trouwens gewoon fulltime, ik ben de parttimer(ik zit op school) en er komt een kleine aan en ik heb een hypotheek te betalen. Dat vlees bij de aldi goedkoop was wist ik al, eur 5,5 de kilo, ik vroeg mij gewoon af of jullie nog goedkopere alternatieven wisten.

NOG goedkoper... zelf fokken ? Koop een kalf of een biggetje (of wat kippen) en fok dat zelf op en slacht het zelf. (konijnen zijn ook wel goed voer en reproductie zit wel geramd bij die beesten). Vooral varkens kun je bijna zo'n beetje alles voeren wat er in je keuken over blijft (qua GFT). Kippen voorzien je nog van wat eieren voordat ze in de soep gaan.
 
Chemical zei:
Ik probeer op de weg naar huis van werk altijd effe een meeuw te scheppen met mijn auto of een paar kleine duifjes dan gewoon effe laten zitten op je gril en dan zijn ze half gaar als ik thuis kom ;-) .

aka het roadkill dieet :)
 
Idd een vriezer aanschaffen en dan de aanbiedingen in de gaten houden. Bij Dirck van de Broek hebben ze vaak aanbieding als 750 gram kip voor de prijs van 500 gram etc. En laatst had ik ook nog 750 gram diepvrieskabeljauw voor 3 euro. Dat zij andere prijzen als dat het bij de viskraam koopt (-:
 
Ik haal regelmatig een kilo vis op de markt voor 1,50, dat zijn inderdaad andere prijzen (-: (niet schoongemaakt, dat wel)
 
Mijn eiwitten komen voornamelijk van de aldi broodbeleg:kalkoenfilet en casselrib,kwark met ananas,koolvisfilet,tonijn..
Dus volgens mij hoef je niet echt duur uit te zijn..

Grtz..
 
Chemical zei:
Ik probeer op de weg naar huis van werk altijd effe een meeuw te scheppen met mijn auto of een paar kleine duifjes dan gewoon effe laten zitten op je gril en dan zijn ze half gaar als ik thuis kom ;-) . neh bodybuilding voer is gewoon duur inderdaad gewoon zoeken naar een aanbieding en dan gelijk een kilo of 10 inslaan



Voor mij is het makkelijker, ik woon vlakbij grote bossen en vang wel eens een konijntje :D
 
Ik kijk altijd alle folders van supermarkten en slagerijen door. Deze week bij bas v/d heijden rundergehakt in de aanbieding, gister ff paar kilo ingeslagen a 4,50. kipfilet is deze week bij C1000 in de aanbieding :)
 
Haal meestal bij de LIDL m'n kippies... 5,49 voor een kilootje! Zijn super lekker, vooral als ze onder m'n George Foreman hebben gelegen :D
 
Back
Naar boven