AndroidHealthClinic

Goedkoopste allround protein bars

Bezoekers in dit topic

Seth Carnett

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
28 jan 2017
Berichten
683
Waardering
126
Lengte
1m77
Massa
62kg
Vetpercentage
18%
Laatst bewerkt:
Niemand die protein bars koopt ?
 
Als ik ze zou eten dan zou ik ze eerder zelf maken. Bespaard geld en kan je zelf bepalen hoe "goed" die is.
 
Als ik ze zou eten dan zou ik ze eerder zelf maken. Bespaard geld en kan je zelf bepalen hoe "goed" die is.
Ja doe ik meestal ook maar er zijn wat nadelen aan.

1) Het kost je tijd, werk en afwas,
2) Ze zitten niet in een houdbaarheidverpakking
3) Je kan ze dus moeilijker in een kleine tas stoppen (mountainbiketasjes zijn meestal erg klein)
4) Zelf maken kan duurder uitkomen.
5) Als je er geen meer hebt moet je nog een nieuwe batch klaarmaken terwijl zo'n bar gewoon uit de kast te nemen is.

Ik vind ze zelf maken uiteraard geen slecht idee maar vaak maak ik ze minder lekker klaar dan wat ik in de winkels vind. :p

Ik ga het eens proberen zelf te maken nogmaals... maar zijn er alsnog aanbiedingen of webshops die getipt kunnen worden waar je in bulk kunt aankopen voor wanneer je geen tijd hebt ze zelf te maken?
 
Laatst bewerkt:
Protein bars zijn knetter duur :roflol:

Maak dan eiwitpannekoeken en vreet die koud op.

Koop een groter tasje voor als je gaat mountainbiken, kleine tasjes zijn voor homo's :trollface:

Oh en bruh, kijk die voedingswaardes

Voedingswaarde (per 100 gram)
Energie 1662kJ / 394 kcal
Vetten: 9.4 g
-waarvan verzadigd 6.6 g
Koolhydraten 72 g
-waarvan suikers 35 g
Vezels 3.0 g
Eiwitten 4.8 g
Zout 0.54 g
Vitamine E 5.9 mg
Vitamine C 50 mg
Vitamine B1 1.0 mg
Vitamine B2 0.78 mg
Vitamine B3 8.8 mg
Vitamine B6 1.2 mg

Koop dan een hamburger bij de mcdonalds :roflol:



Energie 1063 kJ
253 kcal 13%
Vetten 8.5g 12%
Verzadigde vetzuren 3.4g 17%
Koolhydraten 30g 12%
Suikers 6.4g 7%
Vezels 1.9g
Eiwitten 13g
 
Protein bars zijn knetter duur :roflol:

Maak dan eiwitpannekoeken en vreet die koud op.

Koop een groter tasje voor als je gaat mountainbiken, kleine tasjes zijn voor homo's :trollface:

Oh en bruh, kijk die voedingswaardes

Voedingswaarde (per 100 gram)
Energie 1662kJ / 394 kcal
Vetten: 9.4 g
-waarvan verzadigd 6.6 g
Koolhydraten 72 g
-waarvan suikers 35 g
Vezels 3.0 g
Eiwitten 4.8 g
Zout 0.54 g
Vitamine E 5.9 mg
Vitamine C 50 mg
Vitamine B1 1.0 mg
Vitamine B2 0.78 mg
Vitamine B3 8.8 mg
Vitamine B6 1.2 mg

Koop dan een hamburger bij de mcdonalds :roflol:



Energie 1063 kJ
253 kcal 13%
Vetten 8.5g 12%
Verzadigde vetzuren 3.4g 17%
Koolhydraten 30g 12%
Suikers 6.4g 7%
Vezels 1.9g
Eiwitten 13g
Lol... trakteer je :)

Niks mis met die voedingswaarden, als je 2-3 uur tegen gemiddeld 20 km/uur fietst
 
zelf maken, kost minder tijd dan je denkt
 
Ook zelfgemaakte repen kunnen ook prima in een boterhamzakje of in alufolie imo, dan kan je het gewoon meenemen:)
 
Een maat van mij eet vaak 'quest bars'.
Ze passen niet in mijn voedingsschema, dus heb geen idee of ze lekker zijn...
Google maar eens, je kan ze in verschillende online shops bestellen (worden niet in gewone winkel verkocht).

Anders decathlon binnenstappen, daar kan je er ook vast wel vinden.
 
Toevallig een doosje gekocht deze week voor op vakantie. Heb ze bij XXL gehaald, omdat ik het dan allemaal meer vertrouw wat ze in zo'n bar stoppen.
 
Op bodyenfit hadden ze laatst in de aanbieding, zou gewoon veel op internet zoeken kom je vanzelf wel goeie/goedkope tegen
 
Ga ze zelf proberen te maken en in alu folie te stoppen. Maar ik hou toch nog de promoties in de gaten voor wat easy to go bars.

Die quest bars koop ik al zeker niet, belachelijk duur zijn die.
 
Zou kunnen, heb er geen idee van. Like i said: past niet in men schema ;-)
Zo'n quest bar zit rond 2 euro het stuk...

Als ik hier naar lidl ga heb ik voor (2 x 0.18 cent) 0.36 cent dezelfde hoeveelheid in bars. Moet dan alleen BCAA in mijn veldfles doen en dan kom ik voor de prijs van 0.80/0.90 cent wel denk ik.
Alleen BCAA smaken niet zo lekker. Dus ik dacht eraan om 2 goedkope lidl bars voor carbs mee te nemen op een trip en (2 x halve bar) 1 proteine packed bar zelfgemaakt.

Dan kan ik 2 pauze's nemen waarin ik 1,5 bar kan snacken. Prima voor tochten van 2-3 uur.
 
Heb zelf afgelopen week twee dagen uren gefietst op een mointainbike. Voor zover ik heb kunnen lezen, en wat logisch klinkt, eet je tijdens het fietsen koolhydraten, beetje bijkomstige eiwitten en low fat. Eiwit vertraagd de carb-opname. Voor en (met name) na de rit wel eiwitten.

Ik heb 2 dozen van dit soort bars gegeten (zie bijlagen). Daarnaast banaan en krentenbollen. En AA high energy voor extra carbs en extra vocht.

Sommige momenten voelde ik me echt wat trillerig, at ik wat van die producten en kon ik weer verder.

IMG-20170722-WA0006.jpeg


IMG-20170722-WA0004.jpeg
 
Heb zelf afgelopen week twee dagen uren gefietst op een mointainbike. Voor zover ik heb kunnen lezen, en wat logisch klinkt, eet je tijdens het fietsen koolhydraten, beetje bijkomstige eiwitten en low fat. Eiwit vertraagd de carb-opname. Voor en (met name) na de rit wel eiwitten.

Ik heb 2 dozen van dit soort bars gegeten (zie bijlagen). Daarnaast banaan en krentenbollen. En AA high energy voor extra carbs en extra vocht.

Sommige momenten voelde ik me echt wat trillerig, at ik wat van die producten en kon ik weer verder.

Bekijk bijlage 378448

Bekijk bijlage 378449
He meid! Ff waarschuwing, ik zag die crown bars ook in de lidl.. die crown bars hebben glucose stroop erin. Deze zijn erg lekker en hebben geen toegevoegde suikers. Zijn ook kleiner formaat dus je kan er elk 45 min eentje eten. :)

Ja bij mountainbiken kom je bij 2 uur al vlug aan 1200 calorieën burned te zitten. :) Ook wel leuk kan je lekker snacken. :)

ps: 1 euro per doos! :)

crownfield-muesli-riegel-zoom--7.jpg
 
He meid! Ff waarschuwing, ik zag die crown bars ook in de lidl.. die crown bars hebben glucose stroop erin. Deze zijn erg lekker en hebben geen toegevoegde suikers. Zijn ook kleiner formaat dus je kan er elk 45 min eentje eten. :)

Ja bij mountainbiken kom je bij 2 uur al vlug aan 1200 calorieën burned te zitten. :) Ook wel leuk kan je lekker snacken. :)

ps: 1 euro per doos! :)

Bekijk bijlage 378453

Die crownfield bars had ik ook even terug tijdens het mtb'en vond ik minder lekker. Vandaar dat ik nu voor bovenstaande bars gekozen had.

Maar het kost sowieso niks en eet lekker makkelijk weg ja :)
 
Die crownfield bars had ik ook even terug tijdens het mtb'en vond ik minder lekker. Vandaar dat ik nu voor bovenstaande bars gekozen had.

Maar het kost sowieso niks en eet lekker makkelijk weg ja :)
Ah ik vind die crownfields best wel smakkelijk. Persoonlijk die banaan chocolade :)
 
Maakte wel een serieuze troep hoor. :)

Ingredienten:

Honing, whey poeder, cocosolie, crusli bio mix chocolade, muesli noten mengeling, water, havermout meel.

Smaak: Heerlijk!

Heb ze in aluminum folie gedraaid.

Vind ik een minder milieuvriendelijk manier van werken maar goed. Geen idee hoe het anders kan. Doosjes passen niet in mijn tas. :)

20170803_125236.jpg
 
Om terug te komen, bij de albert heijn hebben ze goeie protein bars 27gr eiwit voor een eurotje, zijn niet de allerlekkerste maarja het is wel wat
 
Back
Naar boven