AndroidHealthClinic

goedkope olympische halterstang

Bezoekers in dit topic

alter Mann

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 jan 2010
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
86kg
Hallo,

ik heb bij het lezen in het forum gezien dat sommige van jullie de olympische halterstang van Kroon (helisport) of de goodkope van Fitness-Seller hebben (of hebben gehad).

Weet iemand van jullie wat de doorsnede van het gripgedeelte van de Kroon olympische stang is die ze bij helisports verkopen?

Ook als iemand wat kann zeggen over hoe de karteling is en misschien ook hoe deze halter is vergeleken met de Fitness-Seller olystang (de tot 250kg belastbare in chrom of zwart).

Ik wilde eigenlijk oorspronkelijk het 145kg-Oly halterset bij Megafitness-store halen (zit in Duitsland, het set is wel hetzelfde als dat bij Fitness-Seller), maar nadat ik hier in het forum slechte verhalen over kromtrekken van de FS stang met relatief weinig gewicht erop heb gelezen, heb ik nog een beetje verder gezocht en ben op dat Kroon Set gestoten.

Alleen weet ik nu niet wat de doorsnede van de Kroonstang is. Mij zou een 28mm stang liever zijn dan een 30mm stang, maar als die 28mm stang (FS) al met laage gewichten komtrekt heb ik er ook niks aan.

Uit financiele reden kan ik op dit moment niet meer uitgeven dan zo’n 200 Euro dus een van die twee bovengenoemde sets zou het worden.


Leuk forum hier trouwens. Ik heb orspronkelijk na duitse sites gezocht (ik ben duits) maar heb dan met nederlandse zoekwoorden gegoogeld en ben hier terecht gekomen en dat beviel me zelfs beter dan de duitse forums die ik kon vinden.

Bedankt alvast voor jullie antwoorden.
 
grip gedeelte is ook 2,5 tot 3 cm hoor . je had moeten vragen om het gedeelte waar je de schijven op schuift hahah
 
Welke verhalen heb je dan gelezen over het kromtrekken van onze goedkoopste halterstang? Met wat voor gewichten en welke soort training was dat? Ik kan me namelijk niet herinneren dat we die vaak hebben moeten ruilen vanwege kromtrekken :)

grip gedeelte is ook 2,5 tot 3 cm hoor . je had moeten vragen om het gedeelte waar je de schijven op schuift hahah
Hij bedoelt de grip, niet de halterschijvenopname :)
 
Laatst bewerkt:
Welke verhalen heb je dan gelezen over het kromtrekken van onze goedkoopste halterstang? Met wat voor gewichten en welke soort training was dat? Ik kan me namelijk niet herinneren dat we die vaak hebben moeten ruilen vanwege kromtrekken :)

Bedankt voor jou antwoord. Dat laatste klinkt al beter dan het verhaal beneden.

Wat ik bedoelde is dit:

koef zei:
Ik heb een bar van Fitness Seller "tot 250kg belastbaar" en er had nog nooit meer dan 150 opgehangen en nog nooit laten vallen op de pins.
Deze is zelfs al plastisch vervormd.

Het andere verhaal had ik fout in herinnering, het ging daar om de 450kg stang.

Ik zie net dat die stang bij jullie met 200kg bel. aangegeven staat, bij Megafitness zijn het 250kg. Is toch wel dezelfde stang?

Jullie hebben die 200kg-stang in chrom en zwart-oxid uitvoering. Welke vind jij persoonelijk beter? Ik heb nog nooit met een zwarte stang getraind, ken alleen chroom en staal zonder coating. Zoals ik begrijp heeft zwart-oxide een betere grip en kan niet afsplinteren. Dat afsplinteren ken ik van mijn 30mm Chroom-dumbbells en haat het. Geeft het zwart veel af aan je handen?

Misschien kan nog iemand wat zeggen over de doorsnede van de Helisportstang.
 
Off-topic: Wat is er aan de hand met je posts? :scratch: (al die meuk ertussen)

Ontopic: Bij simpleproducts heb je een 500 kg barbell voor 200 euro.

En voor een Duitser kan je wel verdacht goed Nederlands. :o
 
Off-topic: Wat is er aan de hand met je posts? :scratch: (al die meuk ertussen)
Bedankt voor de aanwijzing. Ik heb de eerste post nu in IE bewerkt, zou nu hoopelijk in orde zijn. Blijkbaar worden mijn postings die met Firefox geschreven zijn in Internet Explorer met "meuk" afgebeeld. Kennelijk als ik met "enter" een leege regel maak. Geen idee hoezo.
Ontopic: Bij simpleproducts heb je een 500 kg barbell voor 200 euro.
Helaas moeten de 200 Euro voor stang plus schijven vodoende zijn. Dus 200 Euro (of een beetje meer) voor een halterset inkl. schijven. Vandaar mijn vragen specifiek over die goedkope stangen.
En voor een Duitser kan je wel verdacht goed Nederlands. :o
Vielen Dank für die Blumen. Ik heb een paar jaar in NL gewoond.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven