AndroidHealthClinic

goeie keuze of niet ...?

Bezoekers in dit topic

beerke

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 feb 2003
Berichten
19
Waardering
0
Omdat ik toch te weining vlees eet en zo en bij gevolg zeker niet genoeg proteinen binnenkrijg ben ik es naar de natuurvoedingswinkel gereden.

Daar heb ik eiwitpoeder aangeraden gekregen van het merk maximize, 24 euro vor 750 gram. ingredienten: calcium caseinaat, smaak vanille

Nu is mijn vraag is dit een goeie keuze geweest, en is dit volwaardig vervangend voor vlees enzo om toch genoeg eiwitten binnen te krijgen.

Ik meng nu 4 soeplepels met een glas melk, eenmaal smorgens om 10 u30 en eentje na de training.

Zijn er ook eiwitten die beter zouden zijn in mijn geval,eventueel goedkoper en lekkerder want dit is niet te vreten!!

Ik train een jaartje ongeveer 5 maal perweek, soms 6 keer.
begin nog maar een maand te beseffen dat je dan iets meer eiwitten moet naar binnen hebben dan anders.

Ik eet wel veel en zo gezond mogelijk behalve int weekend, ik kan wel nie zomaar beginnen me 5 eiers per dag te eten, want ik woon nog thuis en mijn ouders zagen nu al da ik soms teveel en te vaak eet
Ik ben 1m87 en weeg 85 kg.

bedankt voor de raad !!!
 
Wat eet je verder... is anders lastig te zeggen of het voldoende is.
 
wat ik tot nu toe vandaag heb gedaan bv. :

8u30. half uurtje gaan lopen
9u. alpro soja drink 250 ml. + 2 tassen koffie met melk, 2 volkorenboterhammen met magere kaas (17 %), 4 met confituur, 1 boterham met olijfboter

10u 30 banaan + shake (3 eetlepels eiwitpoeder)

12u30. 150gr volkorenrijst, 2 maisburgers (samen 130 g. eiwitten: 10g/100, koolhydraten 13g/100, vetten 14g/100
+ groenten en nog 150 g magere biefstuk

smiddags rond 3u nog wel enkele boterhammen met mager beleg

voor de training nog enkele boterhammen
+banaan

na de training : shake (4 eetlepels eiwitpoeder)
+ yoghurt +enkele boterhammen+ eventueel 2 gebakken eitjes of blik tonijn

tussendoor altijd veel melk en water
 
mijn ouders zagen nu al da ik soms teveel en te vaak eet

ik ken het, deden ze bij mij ook maar volgens mij hebben ze de laatste tijd de hoop opgegeven :D , volgens mij komt het gewoon doordatze er nix van snappen.
 
Originally posted by Pump


ik ken het, deden ze bij mij ook maar volgens mij hebben ze de laatste tijd de hoop opgegeven :D , volgens mij komt het gewoon doordatze er nix van snappen.


dat hebben de meeste ouders (bij mij ook)

over jouw aankoop Beerke, beetje duur. Je hebt voor dat bedrag ook Whey-proteine 80+, welke hoogwaardigere eiwitten bevat.

Oh ja, drink wat minder koffie.
en als je geen zin hebt in eieren, probeer eens magere kwark (13g eiwit / 100g en 0g vet)
 
Beerke, ik denk dat je nog veel meer uit je voeding kan halen... om even een zijstraat te noemen > kwark. Zit je zo weer op 50-100gr per dag meer.
 
calcium caseinaat is geen goede eiwit voor na training. Je moet dan snelle eiwitten gebruiken-> whey
 
Back
Naar boven