AndroidHealthClinic

goeie multi nodig, iemand advies? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

double ho seven

Cool Novice
Lid geworden
13 mrt 2011
Berichten
183
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
78kg
Ik neem dagelijks vitamine D3 1000 IE maar wil ook nog een multi erbij nemen.

Ik heb welleens multi vitamine gehad maar die zaten te vol met b6 en A, weten jullie misschien een multi die goeie dosis heeft zodat je niet in over overvloed bepaalde vitaminen binnenkrijgt?
 
Ik gebruik al jaren Essential Organics All-Sports multi vitamine. ik ben er erg tevreden over, puur natuur. Er zitten vitamine,mineralen, spoorelementen en kruiden in. Speciaal voor sportprestaties en herstel. De kosten liggen tussen de 15,95 en 17,95 per potje waar je een maand mee doet.
 
ja maar hier zitten weer onzettend veel vitaminen in. vooral weer b6 wat je echt niet dagelijks zoveel moet innemen.

ik eet goed doordeweeks, en in het weekend lust ik wel een flinke borrel en lijd aan slapeloosheid maar verder ben ik gezond. Denk ik, hoop ik.

o wacht de samenstelling is wel per 3 tabletten.. en betacaroteen niet schadelijk toch met een hoog aantal?
 
B vitamines zijn water oplosbaar en worden niet zoals A,D,E en K bij een teveel aan consumptie opgeslagen in het vet van je lichaam zodat je jezelf vergiftigd. Wat je lichaam niet opneemt word uitgescheiden. Deze Multi is volgens Europese richtlijnen want vroeger waren de doseringen nog iets hoger. Als je veel van je lichaam vraagt heeft het ondanks goede voeding ook wat extra aanvulling nodig. ;) Ik drink ook een stevig biertje hoor in het weekend.
 
Prima multi inderdaad, echter volstaat bij een goed voedingspatroon 1 pil per dag ruimschoots.
 
Wat oudere topics komt vaak uit: Orange TRiad of Opti men. heb ze allebei gehad en merk geen verschil in wat beter is. Beide redelijk duur maar ik nam maar 1 a 2 pille per dag ipv de 3/6 die aanbevolen zijn.
 
Ik gebruik Uni-vite van Universal, prima vitamintjes. 15 euro, bij halve dosis genoeg voor 2 maanden
 
Ik heb er veel geprobeerd maar vind de Multi-Vit van XXL Nutrition toch het beste, vooral omdat ze niet abnormaal hoog gedoseerd zijn maar toch hoog genoeg voor een veeleisende sporter.
 
ja ik snap nooit waarom mensen 40 euro voor multi willen betalen terwijl er minder in zit dan die van xxl?!

omdat sommige mensen dom zijn daarom.

guy with big head.jpg
 
Extra vitamine zijn wat mij betreft uberhaupt niet nodig wanneer je gewoon dagelijks gezond eet. Vitamine D, tijdens de winter begrijp ik wel.
 
Ik gebruik altijd dat bodybuild vitamin pack van BenF
 
Multi A-Z van de kruidvat :D
Als je voeding op orde is (genoeg groenten en fruit) heb je geen multivitamine nodig
 
Animal Pak en ISS Super Vitamine Pak, zijn wel de beste.
Voor mij doet Animal Pak het heel goed. 44 zakjes per bus, kosten 75cent per dag.
 
Orange-Triad: vitamines in chelaat vorm. Google voor het verschil. Overigens neem ik per dag 3 van de voorgeschreven 6 pillen in. Hoewel je vitamines en mineralen uit een gebalanseerd eetpatroon kan halen, is het fijn om te weten dat het eventuele restant enigszins wordt aangevuld. Een overschot (6 pillen) is dan weer overkill in mijn ogen.

Ook Opti-Men gebruikt. Ik kan niet zeggen dat ik noodzakelijkerwijs verschil merk tussen beide. Het valt mij op dat verkoudheid langer uitblijft bij het structureel innemen van de pillen.
 
B vitamines zijn water oplosbaar en worden niet zoals A,D,E en K bij een teveel aan consumptie opgeslagen in het vet van je lichaam zodat je jezelf vergiftigd. Wat je lichaam niet opneemt word uitgescheiden. Deze Multi is volgens Europese richtlijnen want vroeger waren de doseringen nog iets hoger. Als je veel van je lichaam vraagt heeft het ondanks goede voeding ook wat extra aanvulling nodig. ;) Ik drink ook een stevig biertje hoor in het weekend.

Wil je zegen dat pyridoxaal-5-fosfaat, ook gekend als b6, geen toxische schade kan aanrichten in hoge mate geconsumeerd?

niet meer dan 25 milligram b6;)
 
Multi A-Z van de kruidvat :D
Als je voeding op orde is (genoeg groenten en fruit) heb je geen multivitamine nodig

Ik eet heel weinig groente en fruit, maw, ik heb multi-vit nodig?
 
Kruidvat Multi-vitaminen & mineralen voor sporters, iets van €4.60 voor 120 dagen vaak op de aanbieding, prima multi.
 
oke **** it. ik ga die halen. heb voorheen ook kruidvat b-complex 200% gebruikt. prima spul.

alle multi's bevatten 200 IE D3 oftewel 5 mcgr, kan ik die gebruiken met 2000 IE d3?
 
Back
Naar boven