AndroidHealthClinic

WW2

Bezoekers in dit topic

Daar heb ik op zich begrip voor.

Sorry :(
 
Vooral als je nagaat hoe grimmig het er aan toe ging in de Balkan.
Wie dit met eigen ogen wil zien moet eens 'Karstwehrbataillon' googelen en vervolgens bij afbeeldingen kijken. De partizanen op hun beurt hebben dan weer een paar massagraven gevuld in 1945.
 
Ik moest zowat kotsen van die gasten. Zelfde gevoel beetje als dat ik kunstgras zie of Paul de Leeuw.
 
D21yyjnUcAAF7ht.jpg
 
After the war, Čurda was tracked down and arrested. When asked in court how he could betray his comrades, Čurda supposedly answered, "I think you would have done the same for 1 million marks." This comment has been disputed.[citation needed] Čurda was found guilty of treason and hanged on 29 April 1947.[2]



Neen!
 
Zou het niet bij de SOE zijn opgekomen om hen uit te rusten met een beter machinepistool dan de Sten? :emo:
 
De Tsjechen slaagden er toch in om bijna een kwart miljoen Duitsers te vermoorden na de capitulatie. :thinking:

"On 4 May complete calm reigned. Even he three days of public mourning for the death of Hitler decreed by secretary of State Frank passed everywhere without incident . You could never have supposed or expected that the Czechs, who had in the course of the war never dared offer even the slightest open resistance to the German armed forces., would descent into an unprecedented orgy of horror against defenceless people after the surrender, that spared neither helpless, wounded soldiers woman or children." —H.K. (Dokumente zur Austreibung der Sudetendeutschen)
 
Ook apart verhaal het tweede huwelijk van Lina. Wil ik wel wat meer over lezen hoe dat gegaan was. :thinking:
 
rauter_omslag_theo_gerritse.png


Na lang twijfelen uiteindelijk toch deze maar eens aangeschaft. Ben benieuwd. Heeft iemand hier 'm gelezen?
 
Met Lina viel niet te dollen. Ze gaf persoonlijk het bevel om joodse slavenarbeiders af te ranselen die werkten op haar landgoed. Soms sloeg en bespuwde ze de arme drommels zelf.

Na de oorlog spande ze een proces aan tegen de Bondsrepubliek om het weduwepensioen van een Duitse generaal te ontvangen. Dit verkreeg ze ondanks Reinhard's twijfelachtige staat van dienst. :emo:

Het zou wel goed kunnen dat hun kinderen nog leven. :thinking: Op Klaus na dan, hij stierf bij een auto ongeluk in 1943. Moeder Heydrich overleefde trouwens Dresden, maar verhongerde later. Z'n broer pleegde dan weer zelfmoord in 1944.
 
Zou het niet bij de SOE zijn opgekomen om hen uit te rusten met een beter machinepistool dan de Sten? :emo:
Kolf was afgezaagd en ter toedekking in de tas hadden ze nat gras gedaan. Werkte mede niet mee dat het wapen niet werkte
 
Wellicht Rusland.

Door het Molotov-Ribbentrop pact weten we min of meer waar Stalin's interesse lag. Het was sowieso tot een conflict gekomen in Oost-Europa. Ik denk in eerste instantie tussen Hongarije en Roemenië. Stalin zou Stalin niet geweest zijn als hij dit niet had uitgebuit. Voeg daar de Holodomor en alle andere fratsen aan toe en je hebt de boosdoener van de 20e eeuw.

-trianon-this-map-shows-the-vast-consequences-of-the-paris-peace-settlement-for-historic-hungary.png


Het is best een ironische gedachte dat Duitsland (zonder Hitler), Frankrijk en het VK misschien wel zij aan zij hadden gevochten om het Soviet expansionisme te beperkten.
 
Back
Naar boven