AndroidHealthClinic

33 LOG (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

10/10/2020

Squat:

60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
135kg x 1 beltless

Werkset:
157.5kg x 2 x 2 PR!

Groot verschil met vorige week was het tempo dat bij het excentrisch gedeelte best traag was haha. Dat was toch even adapten :p. Wel enorm blij dat ik volgende week toch de 160kg kan proberen :p. Deze training was best wel pushen, maar aangezien het telkens maar 2 reps zijn valt dat mentaal best mee.

100kg x 5 paused
60kg x 12 snel

Deadlift: beltless
60kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
140kg x 1 en hold bovenaan van vele seconden +10, geen idee hoeveel
160kg x 1 F normal grip dus 160kg x 1 mixed en 5 a 10 seconde hold

Leg curl:
32kg x 12
36kg x 12
41kg x 12

Leg extension:
32kg x 12
36kg x 12
41kg x 12

De machines voelde deze week ook veel makkelijker dan vorige week weer.
Nice man, dan zijn echt al serieuze gewichten, kom ik hier in de 040FIT zelden tot nooit tegen
 
Nice man, dan zijn echt al serieuze gewichten, kom ik hier in de 040FIT zelden tot nooit tegen
Ja heb eindelijk mijn flow gevonden. Nu gaan we gewoon door, natuurlijk en die 170kg squat halen en 200kg dead.
 
11/10/2020

Wat later gaan slapen dan anders en tot bijna s middags in mijne nest blijven liggen. Geraakte er gewoon niet uit. Verveling sloeg vrij snel toe en daar maar gebruik van gemaakt en chest gaan trainen en week 1 weer begonnen. Voelde meer dan zwaar genoeg dus ook voor nu een beetje off program gegaan op het gevoel. Dips eruit gelaten en flyes gewoon hééél licht gedaan. Nu ook bewust gekozen om incline eerst te zetten, heb al jaren dit als 2de oefening gedaan en de laatste tijd goeie ervaring mee om deze eerst te zetten.

Met de dumbells zoek ik gewoon lineair te verhogen en elke set 2kg te verhogen tot ik weer vastloop na een aantal weken. Eindpunt hoop ik voor incline toch te geraken aan 48kg dumbells voor een paar repjes en voor de platte bench ja helaas dat er geen zwaardere halters zijn dan 50kg :(.

Incline dumbell benchpress:
12kg x ?
20kg x 8
24kg x 8
28kg x 8
32kg x 8
36kg x 8

Dumbell benchpress:

28kg x 8
32kg x 8
36kg x 8
40kg x 8

Incline dumbell flyes:
8kg x 15 x 3

Triceps rope pushdown:

tot 59kg x 8 gegaan vertrekkend van het bovenste van de stack bij 4.5kg en telkens een stap tussen gelaten. Wel wat rust genomen vanaf 32kg geloof ik. Ook lastig om deze bij te houden aangezien die rotgewichten gebaseerd zijn op ponden hwrs.

Effectief blij dat ik naar huis kon en voor een week 1 was dit meer dan zwaar genoeg :p. Is natuurlijk ook de vermoeidheid van squats van gisteren.
 
13/10/2020

Training weer een dag vervroegd, wat ik ging proberen om niet te doen, maar ach..
Vrij moe wel, maar een training die weer anders deed uitschijnen.

Deadlift:
20kg x 5 focus op aanspannen lats en glutes
60kg x 5 focus opwarming hamstrings (stiff legged)
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
140kg x 1
155kg x 1

Werkset:
180kg x 2 x 2 PR!


Na de opwarming van 155kg vrij zeker dat ik dit wel getrokken ging krijgen. 1ste set ging retegoed, alsof het 170kg was. Technisch een pareltje. 2de set was best ruk, te zelfzeker en de barbell te ver van mijn schenen beginnen liften. 2de rep wat lang gewacht en voelde toch zwaar zoals de 177.5kg van vorige keer. Over het algemeen voelde deze sets lichter dan vorige keer de 177.5kg. Enorm blij, aangezien dit eigenlijk mijn oude PR(1 rep) is.

140kg x 1 paused 3 sec x 2 aan scheen
100kg x 5 paused 3 sec x 2 aan scheen staand op dikke 20kg rubberen schijf

Bent over row variaties:
60kg x 8 pendlay row
60kg x 12 full rom row
60kg x 15 a 20 reps hoge rug

BW pull ups:
x 8 x 2
x 6

Tussendoor wat gepauzeerde beneden de beweging.

Afgerond met wat biceps. Niet de moeite :)
 
Laatst bewerkt:
Nette PR weer, laat de PR trein maar voort denderen!
 
Nette PR weer, laat de PR trein maar voort denderen!

Denk net hetzelfde! Ga bewust wel nu elke dag zo vroeg mogelijk slapen of toch proberen dat ik 7 uren slaap haal haha. Squat 160kg komend in het weekend. Ik ga hem denk nog niet filmen omtrent diepte, omdat vooruitgang ook blijkt met de deadlift. Leef jij nog met jou squat en deadlift op 2 dagen haha?
 
Goed bezig zo, 1 rep maxen doe ik niet meer in het weekeind maar gewoon op de deadlift dag zelf, herstel valt vies tegen kan ik je vertellen. Geen aanrader dus.
 
Goed bezig zo, 1 rep maxen doe ik niet meer in het weekeind maar gewoon op de deadlift dag zelf, herstel valt vies tegen kan ik je vertellen. Geen aanrader dus.
Snap het haha... Laatste squats merk ik enorm snel aan mijn slaap. Dan is 10 uren zelfs niet genoeg in mijn geval. Zelf hou ik 4 dagen na squats tot deadlifts en 3 dagen na deadlifts voor terug squats te doen. Dat is net goed voor me. Nu wel weer afgeweken maar dan heb ik nu 5 dagen tot squats.
 
Lekker hoor, 200 incoming
 
15/10/2020

Paused Overheadpress:

20kg x 12
20kg x 5
30kg x 5
40kg x 5
50kg x 1

Werkset:
67.5kg x 5 x 5 Volume PR

Focus was wel minder. Ben wel vaker moe zoals iedereen dat wel heeft, maar krijg dan alles toch gedaan. Dus vermoeidheid is voor mij géén goede indicator. Dat moet altijd blijken tijdens de training. Focus was niet optimaal en was in 'mijne rustige'. Wel mooi mijn lifts kunnen analyseren qua rust. Geloof 2de of 3de set was de moeilijkste, aangezien ik daar de rust ook naar beneden had gehaald tegen de 3 minuten. De laatste set was mooi. Dus volgende keer me houden aan de 5 minuten, maar er zit nog wat in wetende dat er nog betere dagen komen ;). Mijn PR zit op 70kg x 5 of 75kg x 1.

Verder het twijfel als falen dichtbij is dat ik gebruik ga maken van het momentum en verder bij echt heavy weights niet te lang wachten tegen dat ik effectief de barbell van mijn borst lift. Heb gemerkt dat het langer wachten bij mij meer spanning wegvalt. Heb ik het vooral over die 1ste rep.

volgende keer gaat misschien ook de belt aan. Nog niet véél last zonder, maar wil op tijd zijn ;).

Dumbell side raises:
6kg x 15
8kg x 8
10kg x 8
12kg x 12

Die 12kg ging best vlot. De dumbells naast het lichaam in plaats van opzij te laten vertrekken brengt op :p
Ik had ook géén zin meer om rear delts te doen en dus ook niet gedaan. Op één of andere manier voelt het altijd leuk om sneller te vertrekken dan de meeste die nog bezig zijn in de gym. Less is more :p
goeie belichting en wat pomp en aangezien ik niet snel een foto post, toch een beeld van de fysiek.

IMG_20201015_164955.jpg
 
Laatst bewerkt:
Less = more klinkt goed, maar tbh denk ik dat je beter je rear delts wel kan doen en je sides niet dan andersom. Ik ken heeel veel mensen die wel side raises doen en ook heel veel mensen die ze niet doen, maar ik zie echt 0 verschil. Rear delts is een ander verhaal; los van dat je dat wel ziet, is het ook heel belangrijk voor mensen die een zittend beroep hebben (posture).
 
Less = more klinkt goed, maar tbh denk ik dat je beter je rear delts wel kan doen en je sides niet dan andersom. Ik ken heeel veel mensen die wel side raises doen en ook heel veel mensen die ze niet doen, maar ik zie echt 0 verschil. Rear delts is een ander verhaal; los van dat je dat wel ziet, is het ook heel belangrijk voor mensen die een zittend beroep hebben (posture).

Vergeet ze ook bijna nooit. Wou ze aanvankelijk met die 12kg nog uitbranden, maar had oprecht géén zin meer. Als een dude dan nog naast mij zijn sixpack zit te showen heb ik echt oprecht géén zin meer. Geef mij maar wat strakke leggings en een dikke kont voor mijn neus dan :p.
 
15/10/2020

Paused Overheadpress:

20kg x 12
20kg x 5
30kg x 5
40kg x 5
50kg x 1

Werkset:
67.5kg x 5 x 5 Volume PR

Focus was wel minder. Ben wel vaker moe zoals iedereen dat wel heeft, maar krijg dan alles toch gedaan. Dus vermoeidheid is voor mij géén goede indicator. Dat moet altijd blijken tijdens de training. Focus was niet optimaal en was in 'mijne rustige'. Wel mooi mijn lifts kunnen analyseren qua rust. Geloof 2de of 3de set was de moeilijkste, aangezien ik daar de rust ook naar beneden had gehaald tegen de 3 minuten. De laatste set was mooi. Dus volgende keer me houden aan de 5 minuten, maar er zit nog wat in wetende dat er nog betere dagen komen ;). Mijn PR zit op 70kg x 5 of 75kg x 1.

Verder het twijfel als falen dichtbij is dat ik gebruik ga maken van het momentum en verder bij echt heavy weights niet te lang wachten tegen dat ik effectief de barbell van mijn borst lift. Heb gemerkt dat het langer wachten bij mij meer spanning wegvalt. Heb ik het vooral over die 1ste rep.

volgende keer gaat misschien ook de belt aan. Nog niet véél last zonder, maar wil op tijd zijn ;).

Dumbell side raises:
6kg x 15
8kg x 8
10kg x 8
12kg x 12

Die 12kg ging best vlot. De dumbells naast het lichaam in plaats van opzij te laten vertrekken brengt op :p
Ik had ook géén zin meer om rear delts te doen en dus ook niet gedaan. Op één of andere manier voelt het altijd leuk om sneller te vertrekken dan de meeste die nog bezig zijn in de gym. Less is more :p
goeie belichting en wat pomp en aangezien ik niet snel een foto post, toch een beeld van de fysiek.

Bekijk bijlage 508730
Dat zijn toch beste armen
 
Dat zijn toch beste armen

Thanks! Enkel biceps loopt achter, maar dat is op zich geen probleem voor mij. Train ze toch niet heel graag. Vooral links is een beginnersballetje 😂
 
Back
Naar boven