MuscleMeat

33 LOG (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Thanks! Enkel biceps loopt achter, maar dat is op zich geen probleem voor mij. Train ze toch niet heel graag. Vooral links is een beginnersballetje 😂
Als de tricep maar groot is. Had je een bepaald moment of oefening toen ze (triceps) significant gingen groeien of ging dat gewoon gestaag?
 
Als de tricep maar groot is. Had je een bepaald moment of oefening toen ze (triceps) significant gingen groeien of ging dat gewoon gestaag?

Vooral sinds 2017 beginnen groeien Maar altijd wel veel triceps activatie bij de Bench gehad, omdat ik ook gewoon korte armen heb. Verder altijd weighted dips en triceps pushdowns. Bij die dips zweer ik wel. genetisch wel wat geluk denk ik met triceps.
 
Mooie armen idd, curls for the girls in je schema gooien dan maar :D Verder mooie OHP bro! Thanx voor de foto update iig
 
Mooie armen idd, curls for the girls in je schema gooien dan maar :D Verder mooie OHP bro! Thanx voor de foto update iig

Ja misschien met kleine stapjes gewoon wat overloaden tot het cheaten toe alvast. Zitten hwrs snelle krachtgains in..deze zatrdag na benen de moeite maar doen 😁
 
17/10/2020

Beltless Squats:

60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
135kg x 1

Belt Werkset:
160kg x 2 PR
160kg x 1 PR

Bij de eerste set schrok ik gewoon van het verschil met vorige week. Het was gewoon zwaar haha :p. Aangezien ik toch besloten had na de 1ste set om dit als de laatste week van deze cyclus te aanschouwen, toch de laatste set gefilmd. Toch zéér tevreden mee, omdat ik gevoelsmatig toch hoger zit dan een aantal weken terug.

140kg x 1 beltless
100kg x 5 paused --> gingen héél soepel en vlot!
60kg x 12 --> snel

Beltless Deadlift:
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
140kg x 1
160kg x 1 --> bijna de lockout met een normal grip, zonde :p

Heb met de opwarmsets hookgrip geprobeerd, maar mijn duim is toch echt te kort ofzo :p

Leg curl:
36kg x 12
41kg x 12
45kg x 10

Leg extension:
36kg x 12
41kg x 12
45kg x 10

Op de laatste set was het bij 10 reps toch allemaal gedaan. Afgerond nog met biceps.
 

Bijlagen

  • VID_20201017_162133.mp4
    7,9 MB
Niet slecht toch. Dikke sbd sleeves en belt, beste kwali out there.
 
Niet slecht toch. Dikke sbd sleeves en belt, beste kwali out there.
Zeker niet slecht! Winstpremie van het werk werd gestort en die belt was snel besteld :p. Is esthetisch en praktisch gewoon een geil ding. En zo een sleeves maken het voor mij lekker veilig aanvoelen na mijn blessure een aantal jaren terug. Heb ze wel niet superstrak gekocht. Ik schuif ze gewoon naar boven en mijn kuiten houden ze op plaats haha
 
  • Like
Waarderingen: Apw
18/10/2020
WEEK 2 - Borst/triceps

Ik kom aan om half 11 en loop naar de lockers. De 1ste die ik opendoe en er staan al spullen in. Ik was al onmiddellijk pissig. De volgende 2 heb ik gewoon toegesmeten en laten openstaan. poging 4 toch een lege locker gevonden. Krijg er het schijt van.

Incline dumbell benchpress: head off bench
12kg x 8
12kg x 8
20kg x 8
26kg x 8
30kg x 8
34kg x 8
38kg x 8

Dumbell benchpress: head off/feet off bench
30kg x 8
34kg x 8
38kg x 8
42kg x 8

Enkel de allerlaatste rep toch hoofd op de bank en voeten op de grond.

Dumbell incline flyes:
10kg x 15 x 2
14kg x 15


Deze voelde niet zo goed, hwrs teveel diepte gepakt en schoudergewricht rechts wat een aandachtspunt is. Toch opletten hier.

Dips:
BW x 8
BW + 20 x 8 x 2 (alsof het gewoon een BW dip is :p)
BW x 25 areeej :p

Triceps rope pushdown:
14kg x 8
45kg x 8
Zag een drinkbus staan en dacht oké even snel pompen en jeujj goodbye!
 
De 1ste die ik opendoe en er staan al spullen in
Ik voel je bro. In de kleedkamer bij mijn sportschool kwam dit al regelmatig voor maar nu de kleedruimtes dicht zijn moest ik gisteren ook eerst 3 kastjes zonder slot openen voordat ik een lege gevonden had. Vind het ook vervelend en ik zou zelf niet prettig kunnen sporten als ik wist dat mijn spullen open en bloot voor het gijpen liggen. Blijft wel Basic fit waar ik sport... Verder ga je lekker op de dips zeg, 25 x bw respect!
 
Ik voel je bro. In de kleedkamer bij mijn sportschool kwam dit al regelmatig voor maar nu de kleedruimtes dicht zijn moest ik gisteren ook eerst 3 kastjes zonder slot openen voordat ik een lege gevonden had. Vind het ook vervelend en ik zou zelf niet prettig kunnen sporten als ik wist dat mijn spullen open en bloot voor het gijpen liggen. Blijft wel Basic fit waar ik sport... Verder ga je lekker op de dips zeg, 25 x bw respect!
Ja sport ook in een basic fit. Enkel alleen maar omdat het praktischer is. Die domme regeltjes soms heb je niet in mijn oude gym. Ja dips altijd wel goed in geweest. Enkel wel bij zwaardere gewichten blijf ik liever net van de 90 graden weg ivm schouder.
 
18/10/2020
WEEK 2 - Borst/triceps

Ik kom aan om half 11 en loop naar de lockers. De 1ste die ik opendoe en er staan al spullen in. Ik was al onmiddellijk pissig. De volgende 2 heb ik gewoon toegesmeten en laten openstaan. poging 4 toch een lege locker gevonden. Krijg er het schijt van.

Incline dumbell benchpress: head off bench
12kg x 8
12kg x 8
20kg x 8
26kg x 8
30kg x 8
34kg x 8
38kg x 8

Dumbell benchpress: head off/feet off bench
30kg x 8
34kg x 8
38kg x 8
42kg x 8

Enkel de allerlaatste rep toch hoofd op de bank en voeten op de grond.

Dumbell incline flyes:
10kg x 15 x 2
14kg x 15


Deze voelde niet zo goed, hwrs teveel diepte gepakt en schoudergewricht rechts wat een aandachtspunt is. Toch opletten hier.

Dips:
BW x 8
BW + 20 x 8 x 2 (alsof het gewoon een BW dip is :p)
BW x 25 areeej :p

Triceps rope pushdown:
14kg x 8
45kg x 8
Zag een drinkbus staan en dacht oké even snel pompen en jeujj goodbye!
Waarom hoofd/benen van de bench? Wat is daar de toegevoegde waarde van?
 
Waarom hoofd/benen van de bench? Wat is daar de toegevoegde waarde van?
Dat het moeilijker is gewoonweg. Stabiliteit en meer borst en minder rug. Niks legdrive. Doe dit nu gewoon ook, omdat het toch al vrij gemakkelijk is. Binnen paar weken zal dat wel terug wegvallen.
 
20/10/2020

Toch de training op vandaag gezet, omdat ik morgen hwrs niet ga kunnen. Vandaag ging de training héél lekker als een soort automatisme. Ik merkte vooral op dat de 182.5kg niet echt zwaarder is geworden in vergelijking met de 177.5kg. Dus hoop momenteel op een 187.5kg x 2 x 2 :p

Deadlifts:
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
140kg x 1
155kg x 1 --> normal grip gaat hier goed, maar smijt er géén extra 5 kilo bij of ik weet niet wat ik meemaak haha :p Toen ik op mijn werk begon werd ik soms uitgelachen met mijn grip en/of kracht in de handen. Wij moeten haken losdraaien en ik faalde vaak. Heb ik allesbehalve nog problemen mee :p

Werkset:

182.5kg x 2 x 2 PR!!

Ging vlotjes. Benen voelde nog wat vermoeid, maar rug deed wat moest. Voelde enorm sterk aan deze keer!

Bent over row variaties:
60kg x 8 pendlay row
60kg x 8 strikt full rom
60kg x 12 hoge rug speed reps

BW pull ups:
x 8 gepauzeerd(doodhangers)
Het hierbij gehouden, omdat het al laat was en dus ook de zin weg was.

best onder de indruk van de explosiviteit dat ik hier had. Dit merk ik ook weer bij de overheadpress vanuit een dood punt op de borst. Verder al uitziend naar de volgende OHP sessie met 70kg.
 
Deads gaan lekker! Welke greep gebruik je, mixed of double overhand?
 
Deads gaan lekker! Welke greep gebruik je, mixed of double overhand?
Werksets gebruik ik straps en belt. Alles buiten werksets is normal grip(niet mixed) en beltless. Hookgrip eens geprobeerd, maar moet ik herbekijken heb echt retekorte vingers en of kleine handen.

Normal grip liften is een beetje een zijdoel en momenteel wil ik die 160kg eruit.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Mooi PR weer. Gaat je goed af zo. 70 kg ohp in aantocht working hard!
 
Mooi PR weer. Gaat je goed af zo. 70 kg ohp in aantocht working hard!
Ja programmeren en mezelf eraan houden deze keer werkt goed. Heb jaren altijd in het rood getraind haha. Ja die 80kg ohp moet er echt aan! :p dat is dan een BW ohp +1kg
 
Mooi doel, hier min of meer hetzelfde doel maar dan 3x5 70 kg . Voor het eind van het jaar halen is de planning. Ik zit nu op 59 kg OHP en verhoog elke week met 1 kg. Het zal erom spannen dus...
 
Back
Naar boven