Fitness Seller

Going keto

Bezoekers in dit topic

Seth Carnett

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
28 jan 2017
Berichten
683
Waardering
126
Lengte
1m77
Massa
62kg
Vetpercentage
18%
Iemand tips hoe je de transitie kunt maken en over welke tijd naar keto? En keto doe je dat volcontinu of heb je carb days daarin?
 
Geen transitie, gewoon stoppen met carbs eten.

Na 2-3 weken schijn je je minder slap te voelen. Is me verteld, ik ben er na 10 dagen mee gestopt.
 
Geen transitie, gewoon stoppen met carbs eten.

Na 2-3 weken schijn je je minder slap te voelen. Is me verteld, ik ben er na 10 dagen mee gestopt.
Ik heb dit al eens gedaan, maar wellicht en na 6 dagen voelde ik me alsof ik dood ging :p Wellicht at ik toen te weinig vetten en teveel proteine. Geen transitie... mmm lijkt me hard. Ik heb al genoeg hard gehad zou het neit eenvoudiger zijn 1 a 2 weken te transitten?

En keto je week na week na week of heb je om de zoveel dagen een dag dat je terug wat carbs eet?
 
Ik ben wel bekend met keta. Daar voelde ik me ook slap van.
 
Ik zie het nut er niet van in voor sporters. Is het bewezen goed te zijn voor je als je veel sport? Lijkt me vreselijk, I love my potatoes.
 
Ik zie het nut er niet van in voor sporters. Is het bewezen goed te zijn voor je als je veel sport? Lijkt me vreselijk, I love my potatoes.
Het nut is duidelijk vetverbranding ik sta zelf op 20 % dus voor mij is het nuttig lijkt me. Alleen weet ik niet hoe lang ik het zou doen? 4 maanden?
 
Het nut is duidelijk vetverbranding ik sta zelf op 20 % dus voor mij is het nuttig lijkt me. Alleen weet ik niet hoe lang ik het zou doen? 4 maanden?

Ja misschien wel, al ben ik van mening dat het snel stagneert. Geen koolhydraten = geen energie = (veel) mindere prestaties in de gym = minder spiergroei en meer spierafbraak = lager metabolisme = minder vetverbranding. zo out of the top of my head.

Ik denk dat je het niet voor een langere periode moet gebruiken. Maar ik ben hier niet heel bekend mee, dus ik denk dat andere input meer helpt :)
 
Ja misschien wel, al ben ik van mening dat het snel stagneert. Geen koolhydraten = geen energie = (veel) mindere prestaties in de gym = minder spiergroei en meer spierafbraak = lager metabolisme = minder vetverbranding. zo out of the top of my head.

Ik denk dat je het niet voor een langere periode moet gebruiken. Maar ik ben hier niet heel bekend mee, dus ik denk dat andere input meer helpt :)
Volgens menigte klopt dat niet de eerste weken is er wat slapheid maar je zou minder spierafbraak hebben en zelfs meer progressie... wat ik wel kan aanemen met al die vetten, daar zit heel veel buskruit in voor hormonen. Al ben ik er wat een leek in en weet ik niet of mijn informatie klopt.
 
Het is niet zo heel ingewikkeld. Al je koolhydraatbronnen eruit. Proteine naar 1-1.5g per pound of bodyweight. Vet naar 0.75 tot 1g per pound of bodyweight. Zelfs als je je carbs geheel elimineert zal je alsnog tussen de 30-50 gram carbs komen, uit voeding zoals noten, pindakaas, kwark etc, dit is mooi genoeg voor een uur krachttraining.Je cardio wordt geen HIIT maar slow steady, waarom? Bij HIIT is je energiebron glyoceen (wat je dus niet hebt), bij slow steady zijn dit vetten.

Na een dag of 3 voel je geen moodswings meer doordat je lichaam de switch maakt van het gebruik van glyoceen voor energie naar ketones (tijdens die 3 dagen voel je wel een beetje grumpy, hier moet je even doorheen.) Je bloedsuiker blijft veel stabieler en je voelt je een stuk chiller. De vetten zorgen voor een vertraagde afgifte aan het lichaam. Sommige vinden het niks, sommige wel. Ik vind het ideaal.

Let wel: als je een intensief beroep hebt (bouwvakker etc) is het waarschijnlijk niet zo handig om keto te gaan. Kantoorbanen zijn een stuk idealer!

Edit: 1x per week heb je een cheat meal/day net zoals iedere andere vorm wanneer je dieet, geef het een lichaam een boost en vervolgens weer straight into ketosis :)
 
Ik heb vernomen dat je proteine niet te hoog mag halen en vetten 75-80% indien dat zelfs haalbaar is. Enig idee waar ik een keto shopping list vind?

Goede info by the way and thx for thesupportive words.
 
Het zijn natuurlijk richtlijnen, maar 1-1.5gr is gewoon ideaal.
Dus dat zou voor mij 175 ei zijn omdat ik op 79 kg sta. Ik ben 1.77m. 30 jaar.
Ik doe een weinig actieve job, kantoorachtig baantje. Ik train uppersbody/lowerbody/ cardio, repeat ik schat dus zoiets van een 2400 kcal. Dus 525 van de eiwiten. 120 voor de carbs (40) dat laat me dan 195 vetten over.

Dat lijkt me wat veel. Mss 2200 gaan?
 
Oeps ik rekende eiwitten en kcal * 3 ipv * 4



[Afbeelding niet meer beschikbaar]
2400
kcal gram
168 kcal 42k
672 kcal 168e
1560 kcal 173v
 
Dus dat zou voor mij 175 ei zijn omdat ik op 79 kg sta. Ik ben 1.77m. 30 jaar.
Ik doe een weinig actieve job, kantoorachtig baantje. Ik train uppersbody/lowerbody/ cardio, repeat ik schat dus zoiets van een 2400 kcal. Dus 525 van de eiwiten. 120 voor de carbs (40) dat laat me dan 195 vetten over.

Dat lijkt me wat veel. Mss 2200 gaan?
Ik persoonlijk kies altijd voor iets hoger dan een gram, meestal 1.2/1.3. 2200 cals is een mooi uitgangspunt om mee te beginnen.

Ik zou lekker op 200gram eiwit gaan zitten. (800 cals gebruikt), 130-150 gram vetten (1170-1350), heb je nog een klein beetje over, zorg je dat je rond 30-50 gram carbs zit.
 
Ik persoonlijk kies altijd voor iets hoger dan een gram, meestal 1.2/1.3. 2200 cals is een mooi uitgangspunt om mee te beginnen.

Ik zou lekker op 200gram eiwit gaan zitten. (800 cals gebruikt), 130-150 gram vetten (1170-1350), heb je nog een klein beetje over, zorg je dat je rond 30-50 gram carbs zit.
Ik las ergens dat een overvloed van eiwitten omgezet wordt naar glycogeen ofzo? Dus hetzelfde als wat met carbs gebeurt... Zoiets heb ik eruit verstaan in ieder geval? Hoe zit dat juist dan? Zou me dat niet uit keto houden? Dus in het begin wat magerder met de eiwitten?
 
Ik las ergens dat een overvloed van eiwitten omgezet wordt naar glycogeen ofzo? Dus hetzelfde als wat met carbs gebeurt... Zoiets heb ik eruit verstaan in ieder geval? Hoe zit dat juist dan? Zou me dat niet uit keto houden? Dus in het begin wat magerder met de eiwitten?
Wanneer jij in een calorietekort leeft, is het gewoon handig om je eiwitten te verhogen. Er zijn meerdere redenen om dit te doen, spiersparend effect maar ook de verhoging van proteine verbetert de vetverbranding. De omzet van aminozuren naar glyoceen is een proces dat gluconeogenesis heet, hoef je je zeker in een calorietekort echt geen zorgen over te maken. Gewoon lekker hiermee beginnen.

Voorbeeld: je bent in ketosis en gaat HIIT cardio doen. Er is geen spierglycogeen aanwezig. Nu gaat het lichaam toch om energie vragen en kan dit proces van gluconeogenesis aantreden
 
Wanneer jij in een calorietekort leeft, is het gewoon handig om je eiwitten te verhogen. Er zijn meerdere redenen om dit te doen, spiersparend effect maar ook de verhoging van proteine verbetert de vetverbranding. De omzet van aminozuren naar glyoceen is een proces dat gluconeogenesis heet, hoef je je zeker in een calorietekort echt geen zorgen over te maken. Gewoon lekker hiermee beginnen.
100% [Afbeelding niet meer beschikbaar]
2400
kcal gram gram p/m
7% 168 kcal 42 7
33% 792 kcal 198 33
60% 1440 kcal 160 27

Zoiets dan.
 
100% [Afbeelding niet meer beschikbaar]
2400
kcal gram gram p/m
7% 168 kcal 42 7
33% 792 kcal 198 33
60% 1440 kcal 160 27

Zoiets dan.
Yes, doe dit voor een week of 3 en kijk is wat het doet. Volgende stap voor nog meer vetverlies zou de verlaging van vetten zijn (bijv 20 gram eraf per dag).
 
Yes, doe dit voor een week of 3 en kijk is wat het doet. Volgende stap voor nog meer vetverlies zou de verlaging van vetten zijn (bijv 20 gram eraf per dag).
Heb ook iets gelezen dat ik best een vezel supplement inneem en extra pottasium?
 
Back
Naar boven