MuscleMeat

GoingFor22s' log!

Bezoekers in dit topic

GoingFor22s

Novice
Lid geworden
28 jul 2015
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m95
Vetpercentage
22%
Welkom bij mijn log!

Eerst even wat over mijzelf;

- Man
- 22 jaar
- 195 cm & 99 kg
- 1,5 jaar training (ongeveer)

Zoals hierboven aangeven is het nu ongeveer 1,5 jaar geleden dat ik voor het eerst een sportschool ben binnen gelopen. Destijds kwam ik binnen als een 60 kilo wegend skelet waarbij de botten te zien waren. Ik had hier op een gegeven moment genoeg van en heb destijds besloten om naar de 100 kilo te gaan op de weegschaal.

Ik heb dit weten te bereiken, meer zelfs, alleen is dat niet op de manier gegaan zoals het eigenlijk had moeten gaan. Ik heb namelijk een hele lading McDonalds enz binnengekregen waardoor het vet nu op mijn bovenbenen en heupen is gaan zitten. Dit is dan ook 1 van de dingen die aangepakt zullen moeten worden voor komende zomer (2016).

Het 2e ding waar ik mee zit is dat ik nooit plezier behaald heb uit het trainen van mijn benen. Zo werd ik altijd maar misselijk, zocht ik excuses om het niet te hoeven doen en groeide ik langzamerhand meer uit proportie aangezien ik, ondanks het slechte eten, wel langzaamaan begon te groeien bij mijn bovenlichaam.

Het laatste wat ik wil veranderen/verbeteren is mijn momentum van het blijven gaan naar de gym en het blijven letten op wat ik eet, wanneer ik eet en hoeveel ik eet. Zo heb ik periodes gehad van 3/4 weken goed trainen en eten om dat vervolgens af te wisselen met bijna niet trainen en slecht te eten.

Ik ga op dit moment ongeveer 4 tot 5 keer per week trainen en hou mij (zoveel mogelijk) aan de volgende week verdeling;

Ma - Borst, schouder en tricep (zwaar)
Di - Rug, buik en bicep (zwaar)
Woe - Benen (zwaar)
Do - Borst, rug (licht)
Za/Zo - Benen (licht)

Mijn voedingssupplementen op het moment zijn;

- XXL Whey Delicious
- Assault Pre Work Out (soms wel soms niet)
- Animal Pak vitaminen (elke ochtend een zakje)

Wat ik op het moment (ongeveer) eet;

Ontbijt 8:00u
- 3 hardgekookte eieren
- 60 gram Whey met 4 theelepels havermout
- Banaan

10:00u
- 6 rijstwafels met kipfilet

12:00u
- 6 rijstwafels met kipfilet

14:00u
- Warm eten, vaak overgebleven van het avondeten van de dag ervoor. Vaak is dit iets met rijst, aardappel en vlees.

16:00u
- Warm eten, vaak overgebleven van het avondeten van de dag ervoor. Vaak is dit iets met rijst, aardappel en vlees.

18:00u
- 1 bord avondeten (niet te veel voor het eten)

20:00/21:00u
- 60 gram whey (na het trainen)
- 1 dextro (na het trainen)
- 1 bord avondeten

23:00u
- 500 gram magere kwark van de Lidl

Verder drink ik al met al ongeveer 2,5 tot 3 liter water op een dag en heb ik dinsdag mijn cheatday, dit ivm de actie op pizza's bij ons in de buurt.

De oefeningen die ik tot nu toe een beetje bijgehouden heb zijn;

- Deadliften 100 kilo 8x max
- Squatten 80 kilo 4x max
- Benchpress 80 kilo 6x max

Wat ik uiteindelijk zou willen kunnen vóór 1 augustus 2016;

- Deadliften 180 kilo 5x
- Squatten 150 kilo 5x
- Benchpress 120 kilo 5x

Zo, dit was dan mijn eerste post in mijn log. Een hele lap tekst maar ik wilde liever wat uitgebreider zijn dan te kort!

Aan- of opmerkingen zie ik zeer graag tegemoet, evenals eventuele vragen!

Mvg,

GoingFor22s
 
Indrukwekkende progressie voor zo een korte trainingstijd!

Ik heb niet het idee dat je squat achter loopt op de rest van je grote compounds maar benen extra trainen kan nooit kwaad natuurlijk.

Heb je die 40kg er zonder kuren aan weten te plakken?

Succes met je trainingen, ik kom hier nog wel vaker een kijkje nemen.

Edit: Ik las het verkeerd en dacht dat je doelen je huidige stats waren :P
 
Laatst bewerkt:
Indrukwekkende progressie voor zo een korte trainingstijd!

Ik heb niet het idee dat je squat achter loopt op de rest van je grote compounds maar benen extra trainen kan nooit kwaad natuurlijk.

Heb je die 40kg er zonder kuren aan weten te plakken?

Succes met je trainingen, ik kom hier nog wel vaker een kijkje nemen.

Edit: Ik las het verkeerd en dacht dat je doelen je huidige stats waren :P


Ja de 40 kilo is er zonder kuren bijgekomen, ik ben daar sowieso fel op tegen maar dat terzijde! Waren mijn doelen inderdaad maar wat ik nu kon tillen.. Maar gaat goed komen!



Gister getraind, rug en bicep. Ging goed, ik merk dat ik qua kracht weer voorruit ga sinds de laatste dip die ik nu ongeveer 2 weken geleden heb gehad. Daarvoor ging ik weer 5 weken niet, ben nu dus weer sinds 2 weken goed aan het trainen/eten.

Het idee is om in het begin weer een beetje alles op te pakken, daarna komen de gewichten vanzelf wel weer. Waar ik wel meer op ga focussen, naast de deadlift, squat en benchpress is optrekken. Ik heb mijn eigen lichaamsgewicht nooit op kunnen trekken. Ook hierin wil ik verandering.

Vanavond benen trainen, kijken of we de squat en deadlift weer een stukje zwaarder kunnen pakken!
 
29-07

Gisteravond iets eerder wezen trainen om voetbal te kunnen kijken.

Ik ben begonnen met squatten, eerst met de stang alleen opwarmen. Daarna de volgende gewichten gepakt:

- 30 kilo 10x
- 50 kilo 10x
- 60 kilo 10x
- 70 kilo 6x

Ben hier wel tevreden over. Dit was mijn eerste keer zonder een spotter/partner en de vorm begint er ook redelijk in te komen!

Na het squatten ben ik gaan deadliften;

- 60 kilo 10x
- 80 kilo 10x
- 100 kilo 10x

Hier over ook tevreden, heb de 100 kilo sinds vorige keer deadliften met 2x verhoogd!

Na het deadliften heb ik de leg extensions (machine) gedaan;

- 20 kilo 15x
- 40 kilo 15x
- 60 kilo 15x
- 15 kilo p been 15x

Hierna ben ik overgegaan op de seated leg curl;

- 20 kilo 15x
- 40 kilo 15x
- 50 kilo 15x
- 60 kilo 10x (bij de laatste set schoot er kramp in mijn heup/bovenbeen)

Na deze 4 oefeningen voor benen heb ik nog wat kuiten gedaan en nog wat buik. Ik ben aan het werken aan mijn hanging leg raise, ik schommel veel te veel. Verder heb ik ook nog ge-planked voor 2 x 40 seconden.

Al met al een goed gevoel aan de training over gehouden!
 
Back
Naar boven