Fitness Seller

Gold's Gym

Bezoekers in dit topic

Stefanovich

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2007
Berichten
10.772
Waardering
1.530
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Omdat trainen echt een deel van mijn leven is geworden en Gold's Gym natuurlijk de ultieme sportschool is vroeg ik mij af waarom er niet een echte Gold's Gym in Nederland is ???

Ben op de site gaan kijken en daar staat dat je als franchiser je eigen Gym kan openen. Denken jullie dat er hier in Nederland een markt is voor de Nr1 Gym?
 
Omdat trainen echt een deel van mijn leven is geworden en Gold's Gym natuurlijk de ultieme sportschool is vroeg ik mij af waarom er niet een echte Gold's Gym in Nederland is ???

Ben op de site gaan kijken en daar staat dat je als franchiser je eigen Gym kan openen. Denken jullie dat er hier in Nederland een markt is voor de Nr1 Gym?

Denk het wel, ken zoveel atleten die meerdere dagen per week uur/anderhalf reizen voor een goede gym. Dus met goede marketing is een hoop te bereiken :)
 
Waarom niet? Als je qua locatie een goede strategische keuze maakt, is er echt wel markt voor. Het vereist wel een teringgrote investering die je terug zal moeten verdienen, kan me dus voorstellen dat een lidmaatschap wel wat duur is. Maar ik denk dat er zeker genoeg mensen zijn die daar willen trainen, nu alleen nog iemand vinden die een franchise wil openen op mooie locatie.
 
Las wel dat er iets in Nieuwegein zit maar volgens mij is dat niet DE GOLD'S GYM zoals ze die in de states hebben. Ben zelf woonachtig in de buurt van Amsterdam dus hier in de buurt een goede locatie vinden moet niet zo heel moeilijk zijn... Ben zelf helaas niet vermogend genoeg haha
 
Las wel dat er iets in Nieuwegein zit maar volgens mij is dat niet DE GOLD'S GYM zoals ze die in de states hebben. Ben zelf woonachtig in de buurt van Amsterdam dus hier in de buurt een goede locatie vinden moet niet zo heel moeilijk zijn... Ben zelf helaas niet vermogend genoeg haha

Mooie uitgewerkte plannen equals mooie uitgebreide leningen :D
 
Heb iig al 2 leden als ik het zo lees haha :D

Heb even een net mailtje gestuurd naar het hoofdkantoor in Amerika. Misschien staan zij er ook wel heel positief tegenover om de markt in Europa ook te veroveren en willen ze daar wel goed in investeren :D
 
Laatst bewerkt:
Weet alleen niet zeker of het financieel haalbaar is, als er mega gyms mogelijk waren geweest in nederland waren ze er toch wel geweest?
 
Zover ben ik ook nog niet.. Weet indd ook niet of het wel mag omdat je dan een soort van alle andere gyms hun klanten weghaalt. Netzoals hier geen wallmarts mogen zoals ze die in de states hebben.
 
Ik mag een hypotheek van €195.000,- nemen??? Zou dat genoeg zijn???
 
Golds Gym in nieuwegein is ook niet om heel blij over te zijn, het is er veels te klein voor de hoeveelheid leden, en als iets kapot gaat wil het nog weleens een week later pas gerepareerd te worden. Maarja ben hier niet om me gym af te kraken, ik denk dat er hier in nederland niet echt een GOLDS'GYM is omdat de markt hier een stuk kleiner is?

En Killy, financieel is het vast wel mogelijk, een paar beleggers, grotendeels de machines Leasen en je dekt de kosten al.
 
Ik mag een hypotheek van €195.000,- nemen??? Zou dat genoeg zijn???

Meer dan genoeg, denk dat je er daarmee wel 2 kunt openen...

Maare ik probeer dit topic serieus te houden ;)

---------- Post added vr 1 jul 2011 at 10:21 ----------

Golds Gym in nieuwegein is ook niet om heel blij over te zijn, het is er veels te klein voor de hoeveelheid leden, en als iets kapot gaat wil het nog weleens een week later pas gerepareerd te worden. Maarja ben hier niet om me gym af te kraken, ik denk dat er hier in nederland niet echt een GOLDS'GYM is omdat de markt hier een stuk kleiner is?

En Killy, financieel is het vast wel mogelijk, een paar beleggers, grotendeels de machines Leasen en je dekt de kosten al.

Dus blijkbaar trekt de naam wel heel erg veel mensen maar kunnen ze het niet aan... Dat is al positief :) Aan reparaties kan ik me ook storen, dat zijn van die kleine dingen die gewoon direct moeten worden gedaan.

Denk zelf dat er wel markt voor is als je het goed aanpakt en zorgt dat iedereen die gewichten aanraakt weet dat je er bent ;)
 
De oude Gold's in Nieuwegein was wel meer gebasseerd op het Amerikaanse concept.

De nieuwe locatie is wat commerciëler! En trekt veel klanten ivm de naam! Lopen ook veel mensen met kennis rond, dat wel! En veel mensen zien het als voordeel dat ze 24/7 en elke dag van het jaar open zijn!
 
Heb heel veel plannen mocht ik ooit me eigen beginnen.

Daar valt zeker onder dat er mensen zijn die kennis en ervaring hebben. Dus geen stage lopers van 16/17 die even een schema voor iemand moeten maken ivm school...
 
Heb heel veel plannen mocht ik ooit me eigen beginnen.

Daar valt zeker onder dat er mensen zijn die kennis en ervaring hebben. Dus geen stage lopers van 16/17 die even een schema voor iemand moeten maken ivm school...

He :mad:
 
Mooie uitgewerkte plannen equals mooie uitgebreide leningen :D

Nou, echt niet hoor. Heb laatst business plan geschreven voor een bedrijf van een maat van me. Plan zag er superstrak uit, goed samen over nagedacht, verschillende scenario's doorberekend en zelfs de worst case scenario zag er nog goed uit. Alles door een accountant laten checken, was helemaal prima.

Vervolgens doen 3 banken lastig, lastig en duurt het weer lang voor iets goedgekeurd wordt. Uiteindelijk was de Rabo zeer vriendelijk en enthousiast en die gaven wel een lening. Maar het gaat dan serieus maar om €20.000 waarmee diverse investeringen gedaan konden worden. Meeste was al in huis, dus het was echt niet veel. Je moet echt met een sterk onderbouwd (financieel) plan komen en zelfs dan zijn ze terughoudend.
 
Nou, echt niet hoor. Heb laatst business plan geschreven voor een bedrijf van een maat van me. Plan zag er superstrak uit, goed samen over nagedacht, verschillende scenario's doorberekend en zelfs de worst case scenario zag er nog goed uit. Alles door een accountant laten checken, was helemaal prima.

Vervolgens doen 3 banken lastig, lastig en duurt het weer lang voor iets goedgekeurd wordt. Uiteindelijk was de Rabo zeer vriendelijk en enthousiast en die gaven wel een lening. Maar het gaat dan serieus maar om €20.000 waarmee diverse investeringen gedaan konden worden. Meeste was al in huis, dus het was echt niet veel. Je moet echt met een sterk onderbouwd (financieel) plan komen en zelfs dan zijn ze terughoudend.

Was je plan wel smart? :p
 
Een grande opening met Jay Cutler behoort ook tot mijn ideeën :D
 
Tuurlijk... ik hoor wel als het klaar is. Nooit?
Als je jong bent wil je vanalles, maar word je tegengehouden door het enorme prijskaartje. :)
 
is geen markt voor in NL.
 
Back
Naar boven