XXL Nutrition

Golfelleboog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ActionJackson79

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 jun 2010
Berichten
53
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
71kg
Beste oud en nieuw forumleden!

Ik weet niet waar dit bericht te posten dus zet ik het hier.

Jaren terug kwam ik op dit forum toen het nog dutchbodybuilding.nl was.
Nu lees ik dat Big T overleden is :(. RIP Big T, heb er nooit mee gesproken maar schrok toen ik het bericht las :(. Respect voor deze man!

Sinds bijna 2 jaar heb ik last van een golfelleboog. Teveel hooi op mijn vork genomen. Het begon met kraken maar daarna begon de elleboog pijn te doen.
De dokter heeft in februari een cortisonespuit gegeven maar dit helpt voor geen bal.
Hij zegt ook dat het zeer lang kan duren vooraleer het geneest. Hier ben ik niet mee geholpen
Het enige wat ik nu nog doe is cardio (crosstrainer met één arm gebogen dus niet op de hendel). Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en wat heeft u ermee gedaan?
Laten opereren of laten voor wat het is?
U begrijpt dat dit ontzettend "ambetant" is en alleen cardio is echt niet plezant (ik mis de krachttraining).
(Ben ondertussen 41 jaar en aan het verslijten)

Mvg en hou jullie goed!
 
Je moet eerst de oorzaak achterhalen. Bij mij waren het back squats.

En verder moet je er omheen trainen en kijken welke oefeningen of variaties je nog wel kunt doen.
 
Stoppen met golfen.

1604757726472.png
 
Bij mij waren het ook back squats (slechte shoulder mobility) waardoor ik een stekende pijn had in mijn ellebogen, hierna voor een paar weken front squats gedaan. Wat mij goed geholpen heeft is lichte high rep curls/pushdowns met bands (1-2 sets van 50 reps).
 
Heb besloten toch morgen eens te bellen naar het UZ in Gent. Soms is de pijn ondraaglijk.

Toen ik een zeer luide krak hoorde terwijl ik dumbbell press deed was de maat vol. Hopelijk kan er iets aan gedaan worden.

In ieder geval bedankt allemaal om te antwoorden en keep training :)
 
Back
Naar boven