XXL Nutrition

[Golfoorlog] Al Jazeera TV - Live (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

sorry hoor maar dat is wel een beetje simpel gedacht!!!!
 
Is bush niet gewoon zijn vader aan het wreken die kwal. Met clinton was dit nooit gebeurt, bush is een oorlogzuchtige klootzak. ik hoop dat zoal sadam al George Double You Bush de L*L zijn!
 
Originally posted by Olimantado
Tja, ieder zijn mening he...
Door die idiote bommen zijn al veel te veel burgerslachtoffers gevallen, terwijl die yanks middelen genoeg hebben om alles onder controle te krijgen door middel van stadsguerillas. Als ze dan toch willen vechten, dat ze het dan tenminste op een eerlijke manier doen.

En Elmar '10.000 bommen meer gooien' tja.......
Zegt veel over die jongen..... Weet veel van Bodybuilding, maar...
En nee, ik protesteer niet zomaar wat, om te kunnen protesteren want ik heb Arabisch bloed!! Ach, het zal in dus wel in mijn genen zitten!!...
Er klopt niets van heel je redenering, de slachtoffers die tot nu toe gevallen zijn, komen voort uit de grondtroepen, NIET de precisie bombardementen!

Dit is moderne oorlogsvoering, men kiest doelwitten uit die het regime steunen (paleizen, vergaderzalen, communicatie centra) en legt die plat zodat het regime dat honderduizenden slachtoffers heeft gemaakt word lamgelegd.

Het is juist in Bagdad, waar men de grondtroepen zal moeten inschakelen dat er veel slachtoffers kunnen vallen.

Amerika doet er dus echt wel alles aan om zo weinig mogelijk burgerslachtoffers te maken.
Je moet de VS niet als de grote boeman zien maar als de bevrijder van een onderdrukt volk.
Net zoals ze in Europa al vele malen volkeren bevrijd hebben.
Het enige wat mij persoonlijk stoort is die Bush...niet geschikt vind ik voor deze klus.
 
Originally posted by admin

Het enige wat mij persoonlijk stoort is die Bush...niet geschikt vind ik voor deze klus.

Ik geloof NIKS van de oprechte bedoelingen van de Amerikanen, om precies te zijn, het is niet amerika in zijn geheel waar ik wat tegen heb die zijn zelf ook sterk verdeeld. Het is Bush junior en het zeer enge kliekje aan extreem rechtse politici dat hij om zich heen verzameld heeft waarvan bij mij alle nekharen overeind gaan staan
 
Originally posted by Shadum


Wie had Sadam Husein ook al weer in het zadel geholpen ......... was dat niet Amerika zelf ?

En als het je gaat om een regime te verdrijven doe je dat op zijn 'Russisch'; kwestie van een paraplu een kogeltje en wat riscine.

Begrijp me nie t verkeerd dat Sadam (daar) weg moet en zijn hele regim met hem lijkt me duidelijk. Alleen ben ik het niet eens met de manier waarop het gebeurd met name om het grote aantal slachtoffers (wederzijds) dat in deze oorlog gaat vallen.
Amerika heeft Saddam helemaal niet in het zadel geholpen, ze hebben hem er bij de vorige oorlog gewoon niet weggehaald...omdat toen de oorlog ging over Koeweit bevrijden, niet een ander regime opzetten.
Tijdens de oorlog met Iran hebben ze heml wel zijn zin laten doen, toen ze de kant van Irkaj tegen Iran kozen.

Oorlog is eigenlijk de enige manier om dit probleem nog op te lossen, als je nu niets doet dan gaat het regime gewoon nog een volgende 13 jaar door hoor, en hoeveel slachtoffers gaan er dan vallen denk je?
 
Originally posted by admin


Net zoals ze in Europa al vele malen volkeren bevrijd hebben.
Het enige wat mij persoonlijk stoort is die Bush...niet geschikt vind ik voor deze klus.

En zoals ze in Midden-Afrika al veel volkeren bevrijd hebben zeker? :D Als je in het verleden gaat graven, moet je maar volledig zijn vind ik....
 
Originally posted by Shadum


Ik geloof NIKS van de oprechte bedoelingen van de Amerikanen, om precies te zijn, het is niet amerika in zijn geheel waar ik wat tegen heb die zijn zelf ook sterk verdeeld. Het is Bush junior en het zeer enge kliekje aan extreem rechtse politici dat hij om zich heen verzameld heeft waarvan bij mij alle nekharen overeind gaan staan
Kijk ze hadden moeten wachten op de VN, en dat hebben ze niet gedaan..heel jammer...
 
Originally posted by admin

Je moet de VS niet als de grote boeman zien maar als de bevrijder van een onderdrukt volk.

Ik denk niet dat je echt gelooft dat het daarom werkelijk draait... Is het niet eerder om een discussie aan te gaan dat je dit nu zegt??
 
De hele Irak Iran oorlog is door de russen en amerikanen bedacht en in leven gehouden als een goede manier om twee gevaarlijke regims bezig te houden. Dartoe heeft Sadam Husein, gefinancierd door America de macht gegrepen in Irak

edit: btw heeft die oorlog zowel de amerikanen als de russen flink wat geld opgeleverd
 
Originally posted by Olimantado


En zoals ze in Midden-Afrika al veel volkeren bevrijd hebben zeker? :D Als je in het verleden gaat graven, moet je maar volledig zijn vind ik....
Dat is een feit, maar je kan niet heel de wereld een paradijs maken...
 
Originally posted by admin

Je moet de VS niet als de grote boeman zien maar als de bevrijder van een onderdrukt volk.

Sorry als bevrijder?? Heeft iemand daarom gevraagd? En als ze die mensen willen bevrijden waarom dan zeuren of massavernietigingswapens en biologische wapens? Bovendien heeft de VS Sadam daar neergezet, en ze WISTEN heus wel wie ze daar neer zetten ze zetten daar namelijk niet de eerste beste boer neer die ze kunnen vinden. Bovendien is het raar dat Amerika pas na (bijna 10) jaren het nodig vind om die mensen te 'bevrijden'......
 
Originally posted by Olimantado


Ik denk niet dat je echt gelooft dat het daarom werkelijk draait... Is het niet eerder om een discussie aan te gaan dat je dit nu zegt??
Nee ik zeg dit omdat het gewoon zo is. Natuurlijk is niet iedereen het daarmee eens, maar over enkele maanden, wanneer er een goede regering en vrede is in Irak zal je wel anders praten....
Als de VS niets doen, dan blijft die psychopaat lekker doorgaan, want het volk zelf durft niets te doen,of ze worden vermoord door hun eigen leider!
 
Originally posted by frietbakker


Sorry als bevrijder?? Heeft iemand daarom gevraagd? En als ze die mensen willen bevrijden waarom dan zeuren of massavernietigingswapens en biologische wapens? Bovendien heeft de VS Sadam daar neergezet, en ze WISTEN heus wel wie ze daar neer zetten ze zetten daar namelijk niet de eerste beste boer neer die ze kunnen vinden. Bovendien is het raar dat Amerika pas na (bijna 10) jaren het nodig vind om die mensen te 'bevrijden'......
Sorry maar 13 jaar is er op diplomatisch vlak al gediscuteerd, met een gek kan je idd niet praten, als het van de VN afhing mochten ze nu nog altijd niet bevrijden!
 
Ok, ik zwijg erover, we zullen over een half jaartje wel zien wie gelijk had...
Nog 1 vraag: waarom wordt er niets gedaan aan het probleem van de Palestijnen volgens jou?
Zou graag eens weten hoe je daar over denkt....
 
Maar er word toch wel wat gedaan aan dat conflict?
Er zijn al meerdere vredesonderhandelingen geweest tussen de Palestijnen en de Israelieten, maar het uis geen eenvoudig op te lossen probleem..beide partijen moeten een overeenkomst vinden en dat moeten ze deels zelf doen, met de VS als scheidsrechter...
 
Israël wordt al van zolang ik het volg (15 jaar) de hand boven het hoofd gehouden. Die kerel had al lang voor een raad moeten staan als oorlogsmisdadiger. Valt moeilijk te ontkennen.... Ik zou de misdaden van Hoessein nou niet direct groter noemen, maar Sharon danst naar de ppen van usa$$$$
 
Originally posted by admin

Sorry maar 13 jaar is er op diplomatisch vlak al gediscuteerd, met een gek kan je idd niet praten, als het van de VN afhing mochten ze nu nog altijd niet bevrijden!
Waarover is er ook alweer gediscusieerd?? Over het ontwapenen van de massavernietigings wapens en de biologische wapens die hij 'zou' bezitten, er is tot nu toe geen enkel bewijs voor. Bovendien heeft sadam meer gedaan om die oorlog te vermijden dan amerika, hij heeft een lijst ingeleverd met al zijn wapentuig en raketten ontwapend die hij niet mocht hebben toen ze ontdekt waren.... Amerika roept moord en doodslag en whoppa OORLOG! En wachten op de VN, hah, Amerika gebruikt de VN wanneer ze die nodig heeft.
 
Kijk, ik ben het eens met jullie dat de VS oorlogszuchtig is hoor, en ze hadden moeten wachten op goedkeuring van de internationale gemeenschap, maar nu het zover is denk ik aan de toekomst, en dan moet de VS dit regime gewoon opzij zetten, zelfs als is het om economische redenen te doen, dan nog zal het volk van Irak hier alleen zelf voordeel uit halen.

Laatst had ik een verhaal gehoord van een Irakees die getuige was van een koelbloedige moord door Saddam, Saddam was op bezoek in een school waar hij de kinderen ging bezoeken, een vcan de jongetjes zei ' dat is de man die mijn vader heeft vermoord' vervolgens schiet Saddam de jongen zonder pardon dood, waar iedereen bij stond...

Hoe wil je met zo iemand nog onderhandelen? Of hoe kan een volk hiertegen een revolutie beginnen? Mooi dromen maar het is duidelijk dat een oorlog op de lange duur toch onvermijdelijk word.
 
Originally posted by frietbakker

Waarover is er ook alweer gediscusieerd?? Over het ontwapenen van de massavernietigings wapens en de biologische wapens die hij 'zou' bezitten, er is tot nu toe geen enkel bewijs voor. Bovendien heeft sadam meer gedaan om die oorlog te vermijden dan amerika, hij heeft een lijst ingeleverd met al zijn wapentuig en raketten ontwapend die hij niet mocht hebben toen ze ontdekt waren.... Amerika roept moord en doodslag en whoppa OORLOG! En wachten op de VN, hah, Amerika gebruikt de VN wanneer ze die nodig heeft.
ja dit slaat natuurlijk nergens op , als je Saddam al als de 'goede' gaat afbeelden dan vraag ik me af waar dit over gaat...
 
Originally posted by Olimantado
Israël wordt al van zolang ik het volg (15 jaar) de hand boven het hoofd gehouden. Die kerel had al lang voor een raad moeten staan als oorlogsmisdadiger. Valt moeilijk te ontkennen.... Ik zou de misdaden van Hoessein nou niet direct groter noemen, maar Sharon danst naar de ppen van usa$$$$

Saddam breekt inderdaad resoluties en daarvoor moet hij worden aangepakt met gerichte sancties. Maar sinds de instelling van de veiligheidsraad zijn er 103 V-raad resoluties geschonden. Meer dan de helft van deze schendingen zijn gepleegd door Turkije en Israël. Toch wordt er geen enkele moeite gedaan om deze resolutieschendingen ongedaan te maken. De geloofwaardigheid van de VN wordt door de VS eerder ondermijnd dan versterkt. Zie het Tribunaal etc.

Furthermore nog even over het 'bevrijden':
Na Saddam aan de macht te hebben gebracht, na deze medogeloze tiran decennia lang in het zadel te hebben gehouden, na deze bruut jarenlang te hebben bewapend, heeft de VS het licht gezien. Hoera. Maar de recente geschiedenis leert dat de VS meer dictatoriale regimes heeft gesteund dan bestreden, zoals het dan momenteel nog steeds doet in bijvoorbeeld Saoudi-Arabië, Koeweit, Pakistan. Dat Washington wil aanvallen omdat het lot van de Iraki’s hen zo na aan het hart ligt, is volkomen ongeloofwaardig.
 
Back
Naar boven