XXL Nutrition

Gomes haalt keihard uit naar PSV (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

I know, ik ga regelmatig naar 410 met een maatje die altijd wel seizoenkaart over heeft. Bijna allemaal 16 tot 21 jarige puisterige figuren die ik inderdaad nog nooit op enige zinnige woorden heb kunnen betrappen. Maargoed ze brengen inderdaad wel een beetje sfeer in de verder toch kille arena.

Maargoed punt is dat je niet supporters de kansloosheid van de competitie noch de club kunt aanrekenen. Zo'n successuporter-mentaliteit is namelijk per definitie kansloos.

Overigens hoef je mij niet uit te leggen welke economisch-financiële verschillen er bestaan tussen Europese landen en diens competities, maar wanneer je anno 2004 een Griekenland Europees kampioen ziet worden en een Champions League finale tussen Porto en Monaco gespeeld ziet worden, wat is er dan nog kansloos aan het Nederlandse (club)voetbal...

Daar heb je ook wel weer gelijk in.

Maar ik vind het fanatisme een stuk minder kunnen omdat er geen reeele aanleiding toe is.

Het binnenlandse voetbal is dusdanig verlamd geraakt dat je niet kunt spreken van 3 of 4 kemphanen die aan elkaar gewaagd zijn en de competitie maken zoals begin jaren 90 vòòr het Bosman arrest bij het Europese Hof. Dat het nek aan nek is gegaan de laatste jaren is te wijten aan uitglijders bij alle ploegen.

Overigens heeft PSV in 2005 ook nog de semi-final gehaald in de CL. Maar zodra je een redelijk bouwwerk hebt staan, is het het seizoen daarop uitverkoop bij de ploeg. De kans op bouwen is ontnomen.

Voetbal is meer dan op het veld staan. Een elftal bouwen en de chemi samenstellen. Dàt is voetbal kennis.

Als Ajax nu Sneijder, Babel en Huntelaar nog had gehad, daar volgend jaar Sulemjani had kunnen bijvoegen had daar een CL waardig elftal gestaan dan ver kan komen. Dan was Stam daar ook nog geweest.

Excuses als individuele kwaliteiten ontplooien bij een topploeg kan dan ook in de ban want Ajax is dan een topploeg. Ik kan me niet voorstellen dat Huntelaar volgens seizoen nog bij Ajax speelt. Dan kan Ajax ècht opnieuw beginnen met bouwen.

In de Formule 1 zijn fans begin deze eeuw weggebleven en dat heeft de FIA toen gemerkt in de populairiteit v/d sport. Die hebben toen maatregelen genomen door het systeem met trainingen te veranderen om geld een minder significante rol te laten spelen. Ferrari had 300 miljoen Euro per jaar. Destijds Mclaren met 150 als tweede. Rest zat daar ruim achter.
 
Bouwens: Makaay was absoluut een topspits. Een topspits maakt goals. Daar wordt hij voor betaald. Als je achtereenvolgens topscorer in Spanje en Duitsland wordt, dan ben je een topspits. Want DAT is de definitie van een topspits. Makaay is nog steeds een hele goede spits, maar heeft een minder seizoen gehad. Volgend jaar kan hij nog een jaar vlammen, maar daarna is de pijp leeg. Feyenoord zou eigenlijk het hele spel op Makaay af moeten stemmen. Dan schiet hij er gewoon 35 in en wordt Feyenoord kampioen, gezien het elftal. Want Feyenoord heeft een erg goed elftal. Alleen ze moeten nog wat breder raken.

Waarom hij het nooit tot Oranje geschopt heeft? Je geeft het zelf al aan. Sinds wanneer speelt Oranje op de counter?
 
Daar heb je ook wel weer gelijk in.

Maar ik vind het fanatisme een stuk minder kunnen omdat er geen reeele aanleiding toe is.

Het binnenlandse voetbal is dusdanig verlamd geraakt dat je niet kunt spreken van 3 of 4 kemphanen die aan elkaar gewaagd zijn en de competitie maken zoals begin jaren 90 vòòr het Bosman arrest bij het Europese Hof. Dat het nek aan nek is gegaan de laatste jaren is te wijten aan uitglijders bij alle ploegen.

Overigens heeft PSV in 2005 ook nog de semi-final gehaald in de CL. Maar zodra je een redelijk bouwwerk hebt staan, is het het seizoen daarop uitverkoop bij de ploeg. De kans op bouwen is ontnomen.

Voetbal is meer dan op het veld staan. Een elftal bouwen en de chemi samenstellen. Dàt is voetbal kennis.

Als Ajax nu Sneijder, Babel en Huntelaar nog had gehad, daar volgend jaar Sulemjani had kunnen bijvoegen had daar een CL waardig elftal gestaan dan ver kan komen. Dan was Stam daar ook nog geweest.

Excuses als individuele kwaliteiten ontplooien bij een topploeg kan dan ook in de ban want Ajax is dan een topploeg. Ik kan me niet voorstellen dat Huntelaar volgens seizoen nog bij Ajax speelt. Dan kan Ajax ècht opnieuw beginnen met bouwen.

In de Formule 1 zijn fans begin deze eeuw weggebleven en dat heeft de FIA toen gemerkt in de populairiteit v/d sport. Die hebben toen maatregelen genomen door het systeem met trainingen te veranderen om geld een minder significante rol te laten spelen. Ferrari had 300 miljoen Euro per jaar. Destijds Mclaren met 150 als tweede. Rest zat daar ruim achter.


Goed idee, maar verschrikkelijk uitgevoerd. 'Tis geen reet meer aan.
 
Back
Naar boven