Fitness Seller

good mornings wanneer en met hoeveel gewicht?

Bezoekers in dit topic

Dolcett

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jan 2003
Berichten
338
Waardering
30
ik ben van plan om "good mornings" aan mijn trainings programma bij te voegen. maar ik weet niet of ik het bij een rug dag of benendag moet toevoegen , en met hoeveel gewicht? wie heeft ervaring met goodmornings en wanneer moet je het doen?
 
goodmornings, correct uitgevoerd, is niet echt een oefening die je echt bij een bepaalde spiergroep kan zetten, want het werkt ongeveer alles tussen je net en kuiten. de doelgroep is hams, glutes en erectors. dus je zou het misschien best bij benendag plaatsen.

welk gewicht.. nou dat hangt af van persoon tot persoon, champ ziet goodmornings eerder als een afmakertje, terwijl ik goodmorning eerder als een hoofdbeweging beschouw. ik heb met veel powerlifters gepraat, en qua kracht zou je goodmorning op zijn minst 70% moeten zijn van wat je squat. als dit niet zo is, dan zijn je hams en glutes niet sterk genoeg. mijn goodmorning max lag op 160kg, dat was mijn beste dag ooit daarin, en dat is zo'n 80% van wat ik nu ongeveer squat.
 
is het ok om GM's na squat te doen? of moet ik gewoon omwisselen de ene keer GM's in plaatst van squats, en de volgende benendag vice versa?
 
Gewoon allebei uitproberen, zoals spike al aangeeft is het voor iedereen anders, je moet gewoon uitzoeken wat _JIJ_ het fijnst vind werken :)
 
uhhhhhhhhhhh,
sorry hoor, maar snap ik het nou nie?
goodmornings zijn toch voor de onderrug, uitvoering met barbell als in squat en dan voorover buigen tot bovenlichaam ongeveer parallel aan de vloer is en weer omhoog, daarbij rug recht houdend. Dat doe je toch niet met 160 kg????????
 
tja, even doorgezocht. Knap hoor 160 kg. Lijkt mij....doe hem altijd heel ligt als warm-up voor deadlifts. Verstandig?
 
tiger903 zei:
uhhhhhhhhhhh,
sorry hoor, maar snap ik het nou nie?
goodmornings zijn toch voor de onderrug, uitvoering met barbell als in squat en dan voorover buigen tot bovenlichaam ongeveer parallel aan de vloer is en weer omhoog, daarbij rug recht houdend. Dat doe je toch niet met 160 kg????????


dat kan heel goed kijk maar ff naar de volgende films GM's met meer dan 260 kilo!!!

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven