Fitness Seller

GPC Nederland (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben daar, je herkent me aan mijn witte blouse ;)

Moeten we nog iemand van GPC Belgie uitnodigen? Ik ben zaterdag in mechelen...
 
Ik ben herkenbaar aan mn stevige bouw, jeugdig uiterlijk en sletterige blonde vriendin. :D In principe wacht ik aan/bij de bar, en die is daar niet zo groot. Komt wel goed, dus.

En iemand van GPC_BE uitnodigen lijkt me een goed idee, maar wel pas zodra we echt zeker weten dat GPC_NL levensvatbaar is. Misschien stuiten we zaterdag al op onoverkomelijke problemen. :)
 
dj_phreak zei:
Ik ben herkenbaar aan mn stevige bouw, jeugdig uiterlijk en sletterige blonde vriendin. :D In principe wacht ik aan/bij de bar, en die is daar niet zo groot. Komt wel goed, dus.

En iemand van GPC_BE uitnodigen lijkt me een goed idee, maar wel pas zodra we echt zeker weten dat GPC_NL levensvatbaar is. Misschien stuiten we zaterdag al op onoverkomelijke problemen. :)
Mss daarom dat je iemand van GPC BE moet uitnodigen vanaf het begin, om problemen te voorkomen ;)
 
Leuk te lezen hoe enthousiast iedereen is over de sport.
Een vraag van mijn kant is. Wat is de motivatie om een GPC voor Nederland op te richten? Op welke punten voldoen de huidige bonden niet?
Misschien een idee deze punten bij deze besturen kenbaar te maken en hun de kans geven hier iets mee te doen, of niet? Mochten jullie daarin hulp willen, dan kan ik jullie daarin verder helpen. In ieder geval top te zien hoe de sport leeft.

Groeten,
WimWam

By the way the website van de NPB is vernieuwd. www.powerliftingbond.nl
Stuur je eventuele feedback op de vernieuwede NPB site naar webmaster@powerliftingbond.nl .
 
wimwam zei:
Leuk te lezen hoe enthousiast iedereen is over de sport.
Een vraag van mijn kant is. Wat is de motivatie om een GPC voor Nederland op te richten? Op welke punten voldoen de huidige bonden niet?
Misschien een idee deze punten bij deze besturen kenbaar te maken en hun de kans geven hier iets mee te doen, of niet? Mochten jullie daarin hulp willen, dan kan ik jullie daarin verder helpen. In ieder geval top te zien hoe de sport leeft.

Groeten,
WimWam

By the way the website van de NPB is vernieuwd. www.powerliftingbond.nl
Stuur je eventuele feedback op de vernieuwede NPB site naar webmaster@powerliftingbond.nl .

- Er ontbreekt een bond waar huidige powerlifting technieken mogen toegepast worden (voeten niet plat op de grond, belly benchen, hoofd van de bank, ...)
- te strenge regels op gear, waardoor nederland niet meer te vergelijken is met de andere landen
- En GPC Nederland wordt naar mijn weten opgericht zodat de Nederlanders HUN land kunnen vertegenwoordigen op een internationale wedstrijd, niet om nationale wedstrijden te organiseren.
 
MonsterStrength zei:
- Er ontbreekt een bond waar huidige powerlifting technieken mogen toegepast worden (voeten niet plat op de grond, belly benchen, hoofd van de bank, ...)
- te strenge regels op gear, waardoor nederland niet meer te vergelijken is met de andere landen
- En GPC Nederland wordt naar mijn weten opgericht zodat de Nederlanders HUN land kunnen vertegenwoordigen op een internationale wedstrijd, niet om nationale wedstrijden te organiseren.

Met andere woorden het gaat alleen om het bankdrukken, dit maak ik op uit jouw verhaal, klopt dat? Hoofd van de bank is ook toegestaan bij de IPF. Voeten niet plat en belly drukken, dat is toch niet om aan te zien. Vind jij dat met deze manier de sport vooruit gaat?
Op het moment dat je gewoon een goede atleet bent, dan kan je gewoon kwalificeren voor internationale wedstrijden. Nu maak ik uit jouw tekst op dat ze dit anders niet zouden kunnen, of begrijp ik dat verkeerd?
Wat is Nederland anders dan andere landen? In Nederland volgen we dezelfde regels als de buitenlandse bonden die zijn aangesloten bij de EPF/IPF.
Kortom, interessant hoe men vanuit verschillende punten naar de sport kijkt.
 
MonsterStrength zei:
-En GPC Nederland wordt naar mijn weten opgericht zodat de Nederlanders HUN land kunnen vertegenwoordigen op een internationale wedstrijd, niet om nationale wedstrijden te organiseren.

vooral dat er nederlanders bij de GPC internationale wedstrijden kunnen meedoen hé, das het belangrijkste imo...
 
de GPC is na de IPF de powerlifting bond met het grootste aantal landen als volwaardig lid. Dat een land zoals Nederland daarbij ontbreekt vind ik en het bestuur van de GPC spijtig.

verder is het voor mij niet zozeer te doen op die technieken, maar wel op het feit dat er genoeg mensen zijn met internationale potentie, maar die door te strenge criteria of andere redenen, niet de kans krijgen zich te bewijzen op internationaal vlak. Er zijn in Nederland en België al niet te veel atleten die powerlifting doen, dus waarom de criteria zo maken dat je dan nog minder mensen naar internationale wedstrijden kan opsturen? Wij kunnen er toch niet van leven (toch niet door enkel de sport te beoefenen en wedstrijden mee te doen), dus waarom zo elitair te werk gaan terwijl wat meer volk misschien ervoor kan zorgen dat diezelfde mensen volgend jaar nog meer presteren (dit doordat je zeer veel leert op zo'n internationale wedstrijd).

nou dat is toch vaak mijn mening :D

en trouwens, Nederland heb ik altijd gezien als een land die met haar tijd meegaat, modern is en oog heeft voor wat er rondom haar gebeurt. GPC wordt met de jaren populairder, is moderner, doch even streng op uitvoering als de ipf, en daar let nederland niet op? zonde ergens.
 
wimwam zei:
Leuk te lezen hoe enthousiast iedereen is over de sport.
Een vraag van mijn kant is. Wat is de motivatie om een GPC voor Nederland op te richten? Op welke punten voldoen de huidige bonden niet?
Misschien een idee deze punten bij deze besturen kenbaar te maken en hun de kans geven hier iets mee te doen, of niet? Mochten jullie daarin hulp willen, dan kan ik jullie daarin verder helpen. In ieder geval top te zien hoe de sport leeft.

Groeten,
WimWam

Dag Wim,

Een paar punten die mij altijd al storen in de IPF:

- De belachelijke regeltjes wat betreft "normale" kleding.
Voorbeelden: Het meest geavanceerde suit mag wel, maar iemand wiens loszittende worstelpakje ergens een iets te brede naad heeft wordt naar huis gestuurd. Een shirt waar een onleesbaar klein logootje op de borst staat wordt niet toegelaten. Etc.

- De hypocrisie van de equipment.
Een gewoon Wibra-T-shirt dat ietsje te strak zit is verboden, maar een gloednieuwe Fury niet. Dito voor suits. Deze denkwijze stamt nog uit de tijd dat equipment nieuw was, maar heeft ondertussen allang elke geloofwaardigheid verloren. En waarom geen equipment met 2 lagen? "Zuiver" is de sport wat dat betreft toch al niet meer. Met een Fury wordt tegenwoordig door sommigen net zoveel winst gehaald als met een double denim, dus dat argument is ook niet vol te houden.

- De kosten en de bureaucratie.
Om aan wedstrijden mee te doen moet je je bij een vereniging aansluiten die betaalt, of anders op eigen kosten als wedstrijdlid ingeschreven worden (beide €100). Daar komt dan ook nog eens bij dat je een bondsboekje moet hebben EN elk jaar een stickertje van €35. Kortom: als er 2 mensen in Nederland officieel bij een internationale GPC-wedstrijd meedoen, dan is dat al iets goedkoper dan B-wedstrijden doen bij de IPF. En hoe meer lifters, hoe groter het verschil.


Geen aanval op jou, hoor. Iedereen moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt. In een ideale wereld zou er maar 1 bond nodig zijn, maar helaas...


By the way the website van de NPB is vernieuwd.
Ziet er weer strak uit. :)
 
Ik ben er ook ... volg martijn vrolijk :P
 
dj_phreak zei:
Dit onderstaande probeerde ik te PMen, maar enkelen hadden hun PM uitgezet. Dus dan voor de zekerheid maar op deze manier:
_________________________________________

Waarde lifters,

Zoals al enige tijd bij sommigen bekend was: er bestaan plannen om een Nederlandse tak van de powerliftbond GPC op te richten. Ikzelf heb me al bereid verklaard om de bulk van het vereiste geld voor 2006 op te hoesten, maar geld alleen is niet genoeg: we hebben een bestuur nodig!

Daarom nodig ik ieder van jullie uit om bij de eerste (en hopelijk niet laatste) vergadering van de GPC Nederland te komen. Officieel bestaat er nog niets, dus dit is het uitgelezen moment om je eigen ideeën aan de man te brengen. Ook zal tijdens deze vergadering (bij voldoende belangstelling) een interim bestuur worden aangewezen.

Daarom wil ik iedere belangstellende, ook diegenen zonder bestuurlijke aspiraties, uitnodigen voor de 1e vergadering van de GPC Nederland.

Datum:
27 augustus, 15:00 uur.

Lokatie:
Clancy's Irish Pub
Heuvel 44
5038 CS Tilburg


In de hoop veel goedwillende powerlifters te mogen ontmoeten,


Hoogachtend,



Ruben Kramers
(a.k.a. dj_phreak)

ok, ik zal ook van de partij zijn!!:D

als er geinteresseerden zijn omgeving Arnhem, die kunnen meerijden ( niet teveel AUB);)
 
als het goed is woon ik vanaf 22 augustus weer in tilburg dus misschien kom ik ook wel even langs.
Lijkt me wel leuk om is wat mensen van het forum te zien
 
Deejay_Spike zei:
verder is het voor mij niet zozeer te doen op die technieken, maar wel op het feit dat er genoeg mensen zijn met internationale potentie, maar die door te strenge criteria of andere redenen, niet de kans krijgen zich te bewijzen op internationaal vlak. Er zijn in Nederland en België al niet te veel atleten die powerlifting doen, dus waarom de criteria zo maken dat je dan nog minder mensen naar internationale wedstrijden kan opsturen? Wij kunnen er toch niet van leven (toch niet door enkel de sport te beoefenen en wedstrijden mee te doen), dus waarom zo elitair te werk gaan terwijl wat meer volk misschien ervoor kan zorgen dat diezelfde mensen volgend jaar nog meer presteren (dit doordat je zeer veel leert op zo'n internationale wedstrijd).

nou dat is toch vaak mijn mening :D
QUOTE]

Leuk dit te lezen en selectie criteria wordt opgesteld omdat de atleten die zich kwalificeren, betaald worden uitgezonden. Kortom, de reis, verblijfkosten, etc. worden betaald door de NPB, wil het niet dat de bond een bepaald budget hebben. Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat de selectie leden die niet voldoen aan de kwalificatienorm op eigenkosten (soms met financiele bijdrage van de bond) wel aan internationale wedstrijden mee mogen doen. Daarnaast kan jezelf de vraag stellen. Het is natuurlijk hartstikke leuk om aan een EK of WK mee te doen, maar als jouw resultaat zoveel minder is dan de kampioen, doe je de sport goed om mee te doen.
Het klopt dat je veel leert van internationale wedstrijd vandaar dat wij vanuit Nederland al enkele jaren vriendelijke wedstrijden organiseren met Engeland. Daarnaast willen we structureler mee gaan doen aan de Western Union Cup (volgend jaar in Luxumburg).
Zelf vind (dit is mijn mening) dat er maar 1 bond is en dat is de IPF. De reden hiervan is niet dat ik de webmaster ben, maar dat dit de enige powerliftingbond die is aangesloten bij het IOC (en dus kan deelnemen aan World Games en mogelijk in de toekomst aan Olympische Spelen) Dit laatste zal niet makkelijk worden om te realiseren.

Kortom, leuk zo om van gedachten te wisselen. En ja, Nederland is een land wat met de tijd meegaat en daarom start het nieuwe NPB bestuur een nieuwe koers. Hou de website begin september in de gaten, als het toekomst plan wordt gepubliceerd.

Groet, WimWam
 
Een paar punten die mij altijd al storen in de IPF: ZIE **** hieronder.

- De belachelijke regeltjes wat betreft "normale" kleding.
Voorbeelden: Het meest geavanceerde suit mag wel, maar iemand wiens loszittende worstelpakje ergens een iets te brede naad heeft wordt naar huis gestuurd. Een shirt waar een onleesbaar klein logootje op de borst staat wordt niet toegelaten. Etc.

** Dit heeft mij ook altijd gestoord en ik verwacht dat hier op kort termijn verandering in komt. Sinds mei heeft de NPB een nieuw bestuur. In september wordt het toekomst plan gepubliceerd en komt dit punt ook aan de orde.

- De hypocrisie van de equipment.
Een gewoon Wibra-T-shirt dat ietsje te strak zit is verboden, maar een gloednieuwe Fury niet. Dito voor suits. Deze denkwijze stamt nog uit de tijd dat equipment nieuw was, maar heeft ondertussen allang elke geloofwaardigheid verloren.

** Lees mijn reactie op jouw vorige punt

En waarom geen equipment met 2 lagen? "Zuiver" is de sport wat dat betreft toch al niet meer. Met een Fury wordt tegenwoordig door sommigen net zoveel winst gehaald als met een double denim, dus dat argument is ook niet vol te houden.
** Dit zijn de keuzes van de individuele bonden. Daarnaast waarom double denim als je hetzelfde rendement haalt. Doelstelling van de IPF is om ooit Olympisch te worden en dan helpt het niet als dergelijke equipment toelaat.

- De kosten en de bureaucratie.
Om aan wedstrijden mee te doen moet je je bij een vereniging aansluiten die betaalt, of anders op eigen kosten als wedstrijdlid ingeschreven worden (beide €100). Daar komt dan ook nog eens bij dat je een bondsboekje moet hebben EN elk jaar een stickertje van €35. Kortom: als er 2 mensen in Nederland officieel bij een internationale GPC-wedstrijd meedoen, dan is dat al iets goedkoper dan B-wedstrijden doen bij de IPF. En hoe meer lifters, hoe groter het verschil.
** Lees het toekomstplan en daarin staat ook dit punt. Het klopt hoe meer lifters, hoe meer de sport kan groeien. En ja het geld is nodig om de sport te ondersteunen. Over de hoogte kan je natuurlijk discusseren.

Geen aanval op jou, hoor. Iedereen moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt. In een ideale wereld zou er maar 1 bond nodig zijn, maar helaas...
** Niet helaas, een mooi doel om na te streven. 1 bond, dus aan jou het verzoek je punten die jij aan kaart ter discussie te brengen bij het nieuwe NPB bestuur. Vaak vinden we veel en doen er indirect iets mee. We beginnen iets anders, waardoor er weer dingen gebeuren waar we iets van vinden en dan beginnen we weer iets anders. Hoe mooi zou het zijn dit te discussie brengen en tot een verbeterde bond te komen. Want een bond is voor de atleten en niet voor zichzelf. Of heb ik dat mis. Daarnaast is het zonde dat een bankdrukker zoals jij niet meer drukt voor de NPB.

In ieder geval succes met hetgeen je gaat doen en misschien tot ziens als toeschouwer bij een wedstrijd van de NPB.

Groeten,
WimWam
 
wimwamLeuk dit te lezen en selectie criteria wordt opgesteld omdat de atleten die zich kwalificeren zei:
nou, dan hebben jullie véél meer geluk dan wij hier in België. hier wordt NIETS betaald. al zeker niet in het nederlandstalig gebied. dus ten eerste zijn hun criteria hier in belgië te streng in verhouding met het aantal lifters. maar als zij hun al qualificeren, moeten zij ALLES zelf betalen! wat zeer demotiverend werkt. en sponsors vinden die je willen betalen om je sport te beoefenen is heel moeilijk.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat de selectie leden die niet voldoen aan de kwalificatienorm op eigenkosten (soms met financiele bijdrage van de bond) wel aan internationale wedstrijden mee mogen doen. Daarnaast kan jezelf de vraag stellen. Het is natuurlijk hartstikke leuk om aan een EK of WK mee te doen, maar als jouw resultaat zoveel minder is dan de kampioen, doe je de sport goed om mee te doen.

dan moet je iedereen die niet in de top 5 hoort naar huis sturen omdat vaak het verschil verschrikkelijk groot kan zijn. het belangrijkste is en blijft deelnemen. of je nu goud haalt of laatste eindigt. je was er, en je bent een hele ervaring rijker.

Het klopt dat je veel leert van internationale wedstrijd vandaar dat wij vanuit Nederland al enkele jaren vriendelijke wedstrijden organiseren met Engeland. Daarnaast willen we structureler mee gaan doen aan de Western Union Cup (volgend jaar in Luxumburg).

dit zijn goede initiatieven en ik denk dat dit ook iets is dat we later kunnen doen met Engeland of met GPC Nederland.

misschien is het leuk om een Interfederale Competitie te houden. daarmee bedoel ik een competitie tussen twee federaties, met gemeenschappelijke (doch aangepast, want consessies moeten van de twee kanten gemaakt worden) regels.

Zelf vind (dit is mijn mening) dat er maar 1 bond is en dat is de IPF. De reden hiervan is niet dat ik de webmaster ben, maar dat dit de enige powerliftingbond die is aangesloten bij het IOC (en dus kan deelnemen aan World Games en mogelijk in de toekomst aan Olympische Spelen) Dit laatste zal niet makkelijk worden om te realiseren.

Kortom, leuk zo om van gedachten te wisselen. En ja, Nederland is een land wat met de tijd meegaat en daarom start het nieuwe NPB bestuur een nieuwe koers. Hou de website begin september in de gaten, als het toekomst plan wordt gepubliceerd.

Groet, WimWam

Dat is misschien ook mede omdat de IPf de éérste federatie was. Er zijn kortweg te veel lifters in de andere bonden om ze te negeren en te zeggen dat er maar 1 geldige federatie. Weet je, de Olympische Spelen zijn er omwille van een ideaal. maar in de praktijk zijn we tegenwoordig ver verwijderd van de oorspronkelijke idealen (OS oorsprongelijk voor amateurs, tegenwoordig kunnen mensen als Axel Merckx en Justine Henin meedoen aan de OS, amateurs yeah right), en blijft enkel de naam nog over van de oorspronkelijke gedachte. nou, ik vind dat de olympische veel van haar prestige heeft verloren doorheen de jaren en imo enkel een competitie zoals een ander. en eigenlijk is dat zo.

spijtig genoeg wordt powerliften teveel tegengewerkt door het bestuur van het oic en soms meer nog door hun eigen ijzerbroeders, de gewichtheffers. naja, de toekomst zal het ons vertellen hé :D is idd leuk om gedachten te wisselen
 
wimwam zei:
** Dit heeft mij ook altijd gestoord en ik verwacht dat hier op kort termijn verandering in komt. Sinds mei heeft de NPB een nieuw bestuur. In september wordt het toekomst plan gepubliceerd en komt dit punt ook aan de orde.

** Dit zijn de keuzes van de individuele bonden. Daarnaast waarom double denim als je hetzelfde rendement haalt. Doelstelling van de IPF is om ooit Olympisch te worden en dan helpt het niet als dergelijke equipment toelaat.

** Lees het toekomstplan en daarin staat ook dit punt. Het klopt hoe meer lifters, hoe meer de sport kan groeien. En ja het geld is nodig om de sport te ondersteunen. Over de hoogte kan je natuurlijk discusseren.

** Niet helaas, een mooi doel om na te streven. 1 bond, dus aan jou het verzoek je punten die jij aan kaart ter discussie te brengen bij het nieuwe NPB bestuur. Vaak vinden we veel en doen er indirect iets mee. We beginnen iets anders, waardoor er weer dingen gebeuren waar we iets van vinden en dan beginnen we weer iets anders. Hoe mooi zou het zijn dit te discussie brengen en tot een verbeterde bond te komen. Want een bond is voor de atleten en niet voor zichzelf. Of heb ik dat mis. Daarnaast is het zonde dat een bankdrukker zoals jij niet meer drukt voor de NPB.

In ieder geval succes met hetgeen je gaat doen en misschien tot ziens als toeschouwer bij een wedstrijd van de NPB.

Groeten,
WimWam
Goed nieuws, moet ik toegeven! Gelukkig blijkt de NPB niet zo star als ik gevreesd had. Mijn enige vraag is, hoe de NPB veranderingen door wil voeren in regels die hen van hogerhand (door de IPF) zijn opgelegd? Verschillende regels voor nationale en internationale wedstrijden lijkt me niet iets waar de IPF en EPF het mee eens zullen zijn. Maar hoop doet leven! Misschien dat ooit de droom van 1 wereldwijde bond waarheid wordt.

Ik gun de IPF ook alle succes van de wereld. Sterker nog: ik zie liever alles daar veranderen dan dat er nog een bond moet komen. Maar zolang het nog niet zover is, zie ik geen andere mogelijkheid. Mocht het ooit wel zover komen, dan zal ik ook graag weer wedstrijden bij de NPB doen. Vroeger heb ik me er altijd erg goed vermaakt en veel geleerd, dus dat gevoel blijft toch hangen. :)
 
Deejay_Spike zei:
Dat is misschien ook mede omdat de IPf de éérste federatie was. Er zijn kortweg te veel lifters in de andere bonden om ze te negeren en te zeggen dat er maar 1 geldige federatie. Weet je, de Olympische Spelen zijn er omwille van een ideaal. maar in de praktijk zijn we tegenwoordig ver verwijderd van de oorspronkelijke idealen (OS oorsprongelijk voor amateurs, tegenwoordig kunnen mensen als Axel Merckx en Justine Henin meedoen aan de OS, amateurs yeah right), en blijft enkel de naam nog over van de oorspronkelijke gedachte. nou, ik vind dat de olympische veel van haar prestige heeft verloren doorheen de jaren en imo enkel een competitie zoals een ander. en eigenlijk is dat zo.

spijtig genoeg wordt powerliften teveel tegengewerkt door het bestuur van het oic en soms meer nog door hun eigen ijzerbroeders, de gewichtheffers. naja, de toekomst zal het ons vertellen hé :D is idd leuk om gedachten te wisselen
Dat is ook een heikel punt. Wat mij betreft heeft powerliften niets te zoeken op de Olympische Spelen. Juist het amateurisme en de verbroedering is wat PL zo speciaal maakt. Ik ben bang dat daar verandering in komt zodra het professioneler wordt. En voor wie wil men naar de OS? De 0,001% van alle lifters die zich kunnen kwalificeren? De grote achterban blijft toch bestaan uit mensen die er nooit naartoe zullen kunnen, dus wat is het Olympisch ideaal voor hen waard?
 
dj_phreak zei:
Goed nieuws, moet ik toegeven! Gelukkig blijkt de NPB niet zo star als ik gevreesd had. Mijn enige vraag is, hoe de NPB veranderingen door wil voeren in regels die hen van hogerhand (door de IPF) zijn opgelegd? Verschillende regels voor nationale en internationale wedstrijden lijkt me niet iets waar de IPF en EPF het mee eens zullen zijn. Maar hoop doet leven! Misschien dat ooit de droom van 1 wereldwijde bond waarheid wordt.

Ik gun de IPF ook alle succes van de wereld. Sterker nog: ik zie liever alles daar veranderen dan dat er nog een bond moet komen. Maar zolang het nog niet zover is, zie ik geen andere mogelijkheid. Mocht het ooit wel zover komen, dan zal ik ook graag weer wedstrijden bij de NPB doen. Vroeger heb ik me er altijd erg goed vermaakt en veel geleerd, dus dat gevoel blijft toch hangen. :)

Je kan een twee deling maken in wedstrijden. Op het NK A doe je alles conform IPF en op andere wedstrijden laat wat meer toe qua kleding. Dus je mag dan bijvoorbeeld wel in een korte broek tillen. Het gebruik pakken/suits die bij de IPF niet gebruikt mogen worden, sta je gewoon niet toe. Voornaamste is dat je een beginnende atleet niet gelijk op kosten jaagt en eerst kan ervaren of hij/zij het leuk vind. Want een suit van €150 schrikt in het begin toch gelijk af.

Of er ooit 1 bond komt, denk ik (jammer genoeg) toch niet. Bij bepalende bonden zijn meer dingen toegestaan die onder IOC (dus regeringen) niet zijn toegestaan.

Bonden die niet zijn aangesloten bij hun nationale olympisch commitee, dus niet zijn aangesloten bij het IOC, terwijl in die tak van sport wel een bond is die dat is, zullen nooit de erkenning krijgen die zij als bond zouden willen krijgen. De voornaamste reden is dat de IOC door alle regeringen worden gesteund dat in Nederland het NOC*NSF in direct onder de verantwoording valt van het minisitrie waar sport onder valt. Dit zal het NOC (en verantwoordelijke ministie) uiteindelijk niet toestaan

Belangrijkste is dat je plezier hebt in je sport en bij iedere bond heb je een prijs te betalen en het is aan de atleet te beslissen welke prijs bij hem/haar het beste pas. Ik heb dus bewust gekozen voor de NPB en vind het prima (wel jammer) dat jij voor GPC kiest.
 
het zal Nederland goed doen een nieuwe PowerLift/Krachtsport bond erbij, die vanuit een DUTCH BodyBuilding Forum is opgericht


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:D ;)


met behulp van onze Belgische Broeders ( en Zusters) uiteraard die al eerder hun landelijke bond voor elkaar hadden!!

:clap:
 
Ik krijg de laatste tijd ook steeds meer berichten van geintresseerden. Dus ik zie het wel te zitten dit jaar nog een Bench meet te houden :D
 
Back
Naar boven