MuscleMeat

Graag advies over bulkschema

Bezoekers in dit topic

Ik vertrouw op mn begeleider. Maar ik heb geen zin om gelijk flink vetter te worden. Ik heb min of meer al besloten om wel te beginnen met de volle melk en de volle kwark. De rest laat ik bij het oude dan. Mocht ik dan weer stil blijven hangen, dan gooi ik de eieren erbij (niet gelijk 7, maar rustig opbouwend). Mocht ik dan weer stil blijven hangen dan vervolgens de koolvisfilet vervangen door de makreel en de macaronihoeveelheid verlagen.
Wat denk je hiervan?
 
ik zou dan liever eerst beginnen met makreel vanwege de omega-3 en de eieren vanwege de cholesterol. Maar ook vanwege de tijdswinst en dat het minder ruikt, liever eieren koken dan bakken. Kan je er ook nog makkelijker van een paar eieren de dooiers uitpleuren. Ik heb voor mezelf bepaald dat ik maximaal 5 hele eieren op een dag eet (en ik ben een vrouw) en de rest alleen eiwitten.

Volle kwark en volle melk zijn tamelijk prijzig. Zelfs 50 gram makreel levert al een bom kcals en goede vetjes, dus qua prijs valt het redelijk mee.
Eieren haal ik spotgoedkoop bij de toko.
Zuivelvetten zijn niet verkeerd, maar voegen gewoon niet zoveel extra gezondheidsvoordelen toe tov omega-3 en de hormoonvoordelen van cholesterol.

Je kan dan bijv beter nog halfvolle melk nemen en wat walnoten en hazelnoten in je dieet stoppen. Sowieso zitten er nog steeds te weinig groenten en fruit in het dieet.
 
@ Esperantisto> sorry, maar ik wist niet dat je een vrouw was.

De makreel halen bij de visboer? of bij is ie ook aanwezig bij de supermarkt? En hoeveel kost ie ongeveer?

Van te weinig fruit> ik pak elke avond 2 stuks fruit, dat is toch voldoende? Groenten pak ik bij mijn avondeten dat is voldoende lijkt me. (als ik bijv paar jaar terug normaal boterhammen at, dan at ik ook alleen groente bij het avondeten)

Dus jij stelt voor...Puntsgewijs:
koolvis vervangen door de makreel (ruikt makreel nou minder als koolvisfilet? of wat bedoelde je?).
eieren toevoegen (gekookt?)
Het aantal kcal verlagen door de hoeveelheid macaroni te verlagen naar 100 gr /150 gr vanwege de makreel zodat ik niet teveel vet aan ga zetten.

Dan kijken hoe het gaat , mocht ik dan blijven hangen op mijn gewicht, dan pas de halfvolle melk en kwark erbij doen?

Begrijp ik je goed?
 
Laatst bewerkt:
Uh.. heeft je begeleider niet aangegeven hoeveel van je maaltijden je door makreel moet vervangen?

Makreel zie ik meer als een soort van vetbron ipv eiwitbron.
Makreel is dusdanig vet dat je het heel snel smerig zou gaan vinden als je daar heel veel van gaat eten.

Ik reken je toch even het volgende voor:
100 gram koolvis = 102 kcal - 1 g KH - 22 g E - 1 g V
100g makreel = 342 kcal - 1 g KH - 22 g E - 28 g V

Ik zou bijv 150 gram koolvis nemen en 50 gram makreel als je het over 1 maaltijd hebt.
Of, aangezien je koolvis in blokken van 100g eet, zo laten en dan elke 2e maaltijd 100 koolvis vervangen door 100g makreel aan toevoegen.

Ik koop 1 grote gerookte makreel bij de supermarkt in het koelvak. Zal zoiets van 2,50 euro kosten. Die levert dan gemiddeld rond 200-250 gram aan eetbaar vissenvlees op.
En dat terwijl 400 gram koolvis maar 1,20 euro kost. Reken zelf maar uit, dat het zowel een dure als een zeer hoogcalorische kwestie wordt als je makreel ipv koolvis zou gaan eten.
 
dat is een schema voor iemand die van 100 naar 110 wilt gaan
 
caine zei:
(ruikt makreel nou minder als koolvisfilet?

Koolvis ruikt niet, makreel daar en tegen ruikt duidelijk naar ... makreel :)
 
heel veel kcal dus als je hier niet van aankomt. je moet wle van macaroni houden met dit schema :D :cool:
 
@ Baris..> waar baseer je jouw opmerking op?? Dieet is heel persoonlijk gebonden, ik kom niet snel aan dus moet meer eten.

@ Wazzup > thanks voor je reactie. Koolvis kan ook stinken hoor, vind mn vriendin dan :D

@ Tommyboy > Idd je moet van pasta houden. Ah boeien, als ik mn doel maar ga halen..dat is alles waar het om draait!
 
@ Esperantisto > Neej mijn begeleider heeft niet aangegeven hoeveel van mijn maaltijden ik door makreel moet vervangen. Hij zei gewoon kortweg de koolvis vervangen door de makreel. Ik zie koolvis idd als eiwitbron, en makreel als vetbron. Maar van de andere kant, 100 gram makreel heeft dezelfde eiwitpercentage als 100 gram koolvisfilet.

Om nou alle koolvis te vervangen door makreel word financiel idd te gek. Ik ben immers nog student en thuiswonend. Ook de vooroordelen : mijn ouders hebben mijn huidige eetschema met tegenzin geaccepteerd, ik weet ook niet hoe ze op de aanpassingen gaan reageren. Niet dat ut wat uitmaakt, maar ik moet het niet te gek maken.
Dus daarom neem ik jouw voorstel van: aangezien je koolvis in blokken van 100g eet, zo laten en dan elke 2e maaltijd 100 koolvis vervangen door 100g makreel aan toevoegen. aan. dan kom ik op 15 euro voor de makreel op weekbasis uit.

Maar hoe moet ut nu met de rest.
Heel eerlijk gezegd zie ik door het bos de bomen niet meer.
Moet ik de aantal khd van de macaroni dan verlagen? Zo ja , tot hoeveel ongeveer.
Hoeveel eieren toevoegen?
Evengoed wel de volle melk toevoegen bij de shakes/pannekoeken?

Het is niet zo dat ik het zelf niet wil uitvogelen maar ik zie door het bos effe de bomen niet meer. Ik wil het gewoon goed aanpakken dat ik deze winter veel massa pak met zo laag mogelijke vetstijging. Ik heb nu vetpercentage van 11% bij lichaamsgewicht van 80 kg. Ik hoop dat je mij hierbij kan helpen.

Bij voorbaat dank.

Groet,
Caine


Esperantisto zei:
Uh.. heeft je begeleider niet aangegeven hoeveel van je maaltijden je door makreel moet vervangen?

Makreel zie ik meer als een soort van vetbron ipv eiwitbron.
Makreel is dusdanig vet dat je het heel snel smerig zou gaan vinden als je daar heel veel van gaat eten.

Ik reken je toch even het volgende voor:
100 gram koolvis = 102 kcal - 1 g KH - 22 g E - 1 g V
100g makreel = 342 kcal - 1 g KH - 22 g E - 28 g V

Ik zou bijv 150 gram koolvis nemen en 50 gram makreel als je het over 1 maaltijd hebt.
Of, aangezien je koolvis in blokken van 100g eet, zo laten en dan elke 2e maaltijd 100 koolvis vervangen door 100g makreel aan toevoegen.

Ik koop 1 grote gerookte makreel bij de supermarkt in het koelvak. Zal zoiets van 2,50 euro kosten. Die levert dan gemiddeld rond 200-250 gram aan eetbaar vissenvlees op.
En dat terwijl 400 gram koolvis maar 1,20 euro kost. Reken zelf maar uit, dat het zowel een dure als een zeer hoogcalorische kwestie wordt als je makreel ipv koolvis zou gaan eten.
 
Laatst bewerkt:
caine, met jouw nu nog lage vet% zal je een mogelijke fout in het schema snel kunnen rechttrekken!

Dus no worries... die 100g makreel per 2 maaltijden is een goed plan.
Die eieren : je zou in plaats van gelijk 7 eieren bakken dus kunnen beginnen met 7 eieren koken en er 4-5 met dooier en 2-3 zonder dooier te eten. Het koken scheelt al heel wat kcals.

Volle melk vindt de een erg lekker en de ander vindt het vies.
Weet je wat goedkoper is? Magere melk of magere kwark nemen en daar een scheutje slagroom bij doen. Ik heb gemerkt dat vooral volle kwark schrikbarend duur is met soms wel ruim 3x hogere prijzen. Zelfs 1 bak magere kwark en een vol potje slagroom is goedkoper. En met 1 potje slagroom kan je ruimschoots 5 bakken kwark opleuken!

Dat laatste kan je nog even achterwege laten. Je kan het ook combineren met de eieren en de befaamde massabom ermee maken. Een heerlijke fruitkwarkshake van 1 bak magere kwark, fruit , 40 ml slagroom en 1 of 2 rauwe eieren met de staafmixer of blender mixen.

Als je makreel te duur vindt, kan je ook heel goed haring of sardientjes eten. Die zijn ook vet, maar veel goedkoper. Persoonlijk vind ik haring wel erg smakelijk, maar sardientjes zijn echt een ´acquired taste´. Moet er dus na zoveel tijd nog erg aan wennen. Mja, ze zeggen dat je met 1 blikje sardientjes per dag 100 kan worden :D
 
@ Esperantisto> Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels ook een foto geplaatst in de fotogalerij van de situatie voordat ik met dit bulkschema ben begonnen. En ik vind het vrij hoge cijfers wat ik heb gehaald daar wat me enigsinds positief verbaasd (wou eerst nooit posten omda ik mezelf niet groot genoeg vind :D). Ik heb deze foto gepost zodat jij ook een duidelijker beeld hebt van mijn fysiek met het helpen van mij met dit dieet.
Maargoed over het dieet>
Ik heb geen moeite met de volle melk smaak maar ik laat deze wel achterwege. Ik denk wel dat ik met mijn nieuwe dieet , de pannenkoeken maak met halfvolle melk.
Ik denk dat ik de makreel 100 gram om de 2 maaltijden erin zet. (haring is toch ook duur of niet?)
De eieren ook.
Alleen zit ik nu nog met het khd van de macaroni. Moet ik nu ik de eieren en makreel toevoeg, de hoeveelheid macaroni verlagen van 200 gram? En naar hoeveel moet ik em dan verlagen?

Ben benieuwd naar je antwoorden

Groet,
caine
 
Joh, ik zou het eerst 2 weekjes zo proberen, maar ik denk persoonlijk dat het te veel KH worden. Je voegt gewoon gigaveel extra kcals toe. Hieruit volgt logischerwijs dat je sneller aan zal komen, wat je graag wilt.
Vet is zowel een energiebron als dat het een hormonale stimulus geeft.
Omega-3 is goed voor je gezondheid (dat is dus de makreel). En cholesterol en enkelvoudig onverzadigd vet is goed voor je hormonen. Verzadigd vet eveneens, maar ofschoon de aanwijzingen echt niet keihard zijn, kan je dus beter bijv noten en olijfolie (enkelv onverz) dan zuivel en rood vlees eten, ofschoon met eieren en rood vlees er om bekend staan dat ze anabool zijn. Koolvis en kip passen weer perfect in een cut dieet.

In het kort: persoonlijk zou ik , als ik jouw begeleider was, liever zien dat je van 200g macaroni 100 - 150 g maakt.

Reken het ajb zelf eens uit hoeveel kcals je oude schema is. Hoeveel je nieuwe zou zijn zonder reductie van andere zaken en hoeveel de tussenoplossingen zijn.
Het zou best kunnen dat je met hooguit iets meer kcals maar een andere KEV-ratio beter vooruit zal gaan. Dan is die gigahoeveelheid macaroni een beetje overkill.

PS: en je bent te bescheiden, maar dat is wel charmant :D
 
@ Esperantisto > thanks voor je snelle reactie.
Ik zal zodra ik tijd heb (vrijdag waarschijnlijk pff stage is druk :D) die kcals van het nieuwe schema en de tussenoplossingen berekenen. Ik denk persoonlijk hetzelfde als jou, dat ik mijn khd van de macaroni moet beperken....dus 100 /150 gram macaroni. Dus ik zal vrijdag eens aan het rekenen gaan. Ik zal er maandag mee beginnen en dan een paar weken later(3/4 ofzo) zal ik mijn voorderingen wederom posten (pm of dit) zodat ik je wel op hoogte hou. In iedergeval nogmaals harstikke bedankt voor je adviezen!! En dat je niet te beroerd bent om moeite te nemen voor mijn posts door te nemen.

En als laatste, je PS bericht vond ik leuk om te horen :o !

Groet,
Caine


Esperantisto zei:
Joh, ik zou het eerst 2 weekjes zo proberen, maar ik denk persoonlijk dat het te veel KH worden. Je voegt gewoon gigaveel extra kcals toe. Hieruit volgt logischerwijs dat je sneller aan zal komen, wat je graag wilt.
Vet is zowel een energiebron als dat het een hormonale stimulus geeft.
Omega-3 is goed voor je gezondheid (dat is dus de makreel). En cholesterol en enkelvoudig onverzadigd vet is goed voor je hormonen. Verzadigd vet eveneens, maar ofschoon de aanwijzingen echt niet keihard zijn, kan je dus beter bijv noten en olijfolie (enkelv onverz) dan zuivel en rood vlees eten, ofschoon met eieren en rood vlees er om bekend staan dat ze anabool zijn. Koolvis en kip passen weer perfect in een cut dieet.

In het kort: persoonlijk zou ik , als ik jouw begeleider was, liever zien dat je van 200g macaroni 100 - 150 g maakt.

Reken het ajb zelf eens uit hoeveel kcals je oude schema is. Hoeveel je nieuwe zou zijn zonder reductie van andere zaken en hoeveel de tussenoplossingen zijn.
Het zou best kunnen dat je met hooguit iets meer kcals maar een andere KEV-ratio beter vooruit zal gaan. Dan is die gigahoeveelheid macaroni een beetje overkill.

PS: en je bent te bescheiden, maar dat is wel charmant :D
 
Laatst bewerkt:
nou Esperantisto verdient bakken karma!! :D

zeker informatief!!
 
@ Exte > she's got karma :D Idd, informatief

@ Esperantisto>>

Ik heb uitgerekend en ik ga voor dit schema:::

08:00 uur > 5 pannekoeken(op halfvolle melkbasis gemaakt met pannekoekmix)
* 970 kcal, 42 eiwit, 146 kh, 25 vet
100 cl halfvolle melk
* 500 kcal, 40 eiwit, 50 kh, 15 vet
30 gr whei proteine
* 116 kcal, 24 eiw, 3 kh, 2 vet
totaal 1e maaltijd > 1586 kcal, 106 eiw, 199 khd, 41 vet

10:00 uur> 150 gram macaroni
* 537 kcal, 20 eiwit, 108 kh, 3 vet
100 gram koolvisfilet
* 72 kcal, 18 eiwit, / kh, / vet
100 gram Makreel
* 158 kcal, 17 eiwit, / kh, 10 vet
totaal 2e maaltijd> 767 kcal, 55 eiwit, 108 khd, 13 vet

13:00 uur> 150 gram macaroni
* 537 kcal, 20 eiwit, 108 kh, 3 vet
200 gram koolvisfilet
* 144 kcal, 36 eiwit, / kh, / vet
1 ei
* 82 kcal, 7 eiwit, 0 kh, 6 vet
1 ei-wit
* 16 kcal, 4 eiwit, /kh, / vet
totaal 3e maaltijd> 779 kcal, 67 eiwit, 108 khd, 9 vet

15:30 uur> 150 gram macaroni
* 537 kcal, 20 eiwit, 108 kh, 3 vet
100 gram koolvisfilet
* 72 kcal, 18 eiwit, / kh, / vet
100 gram Makreel
* 158 kcal, 17 eiwit, / kh, 10 vet
totaal 4e maaltijd> 767 kcal, 55 eiwit, 108 khd, 13 vet

18:00 uur> Dit is avond eten dat ik met mn ouders mee eet(wel enigsinds aangepast). Ik heb hier 150 gr broccoli staan maar dat is gemiddeld, ene keer brocoli, andere keer sperziebonen bijv. Ik pak ook saus van het vlees van hun voor op de aardappelen. Alleen heb ik die hierbij niet bijgeteld.
200 gram aardappelen
* 137 kcal, 5 eiwit, 37 khd, 0 vet
200 gram koolvisfilet
* 144 kcal, 36 eiwit, / khd, / vet
1 ei
* 82 kcal, 7 eiwi, 0 kh, 6 vet
totaal 5e maaltijd> 426 kcal, 51 eiwit, 42 khd, 6 vet

20:00/20.30 uur> Tussen de maaltijd 5 en deze maaltijd train ik altijd. Op trainingsdagen eet ik dan meestal om half 9 maaltijd 6. Op rustdagen gewoon om 20:00 uur.
150 gram macaroni
* 537 kcal, 20 eiwit, 108 kh, 3 vet
200 gram koolvisfilet
* 144 kcal, 36 eiwit, / khd, / vet
1 ei-wit
* 16 kcal, 4 eiwit, /kh, / vet
totaal 6e maaltijd> 697 kcal, 60 eiwit, 108 khd, 3 vet

22:00 uur/22:30 uur> 500 gram magere kwark
* 320 kcal, 65 eiwit, 15 khd, / vet
1 mandarijn (voor toch wat fruit+vitamines binnen te krijgen)
* 16 kcal, / eiwit, 4 khd, / vet
2 eetlepels lijnzaadolie
* 180 kcal, / eiwit, / khd, 20 vet
totaal 7e maaltijd> 516 kcal, 65 eiwit, 19 khd, 20 vet

Het totaal van mijn schema> 5538 kcal, 457 eiwit, 692 khd, 105 vet
33%, 50%, 17 %

Wat vind jij ervan? Heb ik nog iets over het hoofd gezien?
Ik wil dit 3/4 weken uitproberen, kijken of ik aankom(geleidelijk) hopelijk :D. Ik ga ervoor.

Nog 1 vraagje over de makreel...Je hebt ook makreel in blik. Deze is wel op plantaardige olie (op waterbasis kan ik nergens vinden> tip??). Is ingeblikte makreel op plantaardige oliebasis ook goed??

Ik hoop spoedig van je te horen. Alvast bedankt.

Groet,
caine
 
17% vet is nog steeds niet zo heel veel. Ik zou het eerder op 5200 kcal houden en dan wat van je KH schrappen en wat vet erbij van die makreel en hele eidooiers.

Al eens aan biefstuk gedacht? Lamsbiefstuk is niet duur en gegarandeerd van graslammetjes. Ik heb nog nooit gehoord dat lammetjes op stal worden gehouden.

Om maar eens een bb-wijsheid aan te halen:
- bulken doe je op rood vlees en eieren (met dooiers)
- cutten doe je op kip en vis

Die koolvis is leuk en aardig voor de eiwitten maar bij uitstek eiwit om mee te cutten.

Nu we meer weten van voeding kan je toevoegen dat omega-3 ook zeer belangrijk is. Als je free range meat eet, dwz lamsvlees of Argentijns danwel Iers rundvlees kan je er zeker van zijn dat er redelijk wat meer omega-3 in zit.
Tip... ik koop domweg goedkoop rundgehakt bij AH. Die haalt het uit botswana waar het dan wel 2 jaar in het vriespakhuis ligt voor het hier als 'vers' wordt verkocht maar... het is heel mager en vast geen stal-rundvlees. Het is daar vrij goedkoop land en het is vermoedelijk ook grasvlees.

Zo.. ik geloof dat ik mijn geheime tips nu wel heb verklapt :). Doe er wat mee. Als je nu nog niet groot wordt dan weet ik het ook niet meer
 
Back
Naar boven