Fitness Seller

Graag advies over bulkschema

Bezoekers in dit topic

caine

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 okt 2004
Berichten
320
Waardering
0
Hey mede bbers.

Ik ben nu bezig met de bulk en aangezien ik nu stil blijf hangen op 80kg, zou ik het fijn vinden als jullie effe meekijken naar mijn eetschema voor advies/aan-/opmerkingen.

Ik ben op 8 Aug begonnen met het bulkschema wat ik hieronder zal posten.
Toen ik begon woog ik er 78kg, met een vet% tussen de 9% en 10% in. Nu weeg ik er 80kg, vet% is niet bijster hoog gestegen. Zit denk ik tussen de 10 en 11% in. Ben trouwens 1.87 cm lang.

Mijn eetschema.

08:00 uur > 5 pannekoeken(op waterbasis gemaakt met pannekoekmix)
* 970 kcal, 42 eiwit, 146 kh, 25 vet
30 gr whei proteine
* 116 kcal, 24 eiw, 3 kh, 2 vet
totaal 1e maaltijd > 1086 kcal, 66 eiw, 149 khd, 26 vet

10:00 uur> 200 gram macaroni
* 716 kcal, 26 eiwit, 144 khd, 4 vet
200 gram koolvisfilet
* 144 kcal, 36 eiwit, / khd, / vet
totaal 2e maaltijd> 860 kcal, 62 eiwit, 144 khd, 4 vet

13:00 uur> 200 gram macaroni
* 716 kcal, 26 eiwit, 144 khd, 4 vet
200 gram koolvisfilet
* 144 kcal, 36 eiwit, / khd, / vet
totaal 3e maaltijd> 860 kcal, 62 eiwit, 144 khd, 4 vet

15:30 uur> 200 gram macaroni
* 716 kcal, 26 eiwit, 144 khd, 4 vet
200 gram koolvisfilet
* 144 kcal, 36 eiwit, / khd, / vet
totaal 4e maaltijd> 860 kcal, 62 eiwit, 144 khd, 4 vet

18:00 uur> Dit is avond eten dat ik met mn ouders mee eet(wel enigsinds aangepast). Ik heb hier 150 gr broccoli staan maar dat is gemiddeld, ene keer brocoli, andere keer sperziebonen bijv. Ik pak ook saus van het vlees van hun voor op de aardappelen. Alleen heb ik die hierbij niet bijgeteld.
200 gram aardappelen
* 137 kcal, 5 eiwit, 37 khd, 0 vet
200 gram koolvisfilet
* 144 kcal, 36 eiwit, / khd, / vet
totaal 5e maaltijd> 344 kcal, 44 eiwit, 42 khd, / vet

20:00/20.30 uur> Tussen de maaltijd 5 en deze maaltijd train ik altijd. Op trainingsdagen eet ik dan meestal om half 9 maaltijd 6. Op rustdagen gewoon om 20:00 uur.
200 gram macaroni
* 716 kcal, 26 eiwit, 144 khd, 4 vet
200 gram koolvisfilet
* 144 kcal, 36 eiwit, / khd, / vet
totaal 6e maaltijd> 860 kcal, 62 eiwit, 144 khd, 4 vet

22:00 uur/22:30 uur> 500 gram magere kwark
* 320 kcal, 65 eiwit, 15 khd, / vet
1 mandarijn (voor toch wat fruit+vitamines binnen te krijgen)
* 16 kcal, / eiwit, 4 khd, / vet
totaal 7e maaltijd> 336 kcal, 65 eiwit, 19 khd, / vet

Het totaal van mijn schema> 5206 kcal, 423 eiwit, 786 khd, 42 vet
Ik kom aan de voedingswaarden aangezien ik mijn schema in het excelprogramma heb ingevoerd die via het board te verkrijgen is. Het eetschema heb ik gekregen van iemand die veel ervaring op bb gebied heeft (heeft zelf wedstrijden gedraaid). Ik moet eerlijk bekennen dat het iets tegen de regels in is gemaakt hoe een eetschema gemaakt moet worden volgens het board. Hij vond het niet nodig om alles te berekenen (onderhoud en dergelijke). Ik ben vroeger altijd smal geweest en kom moeilijk aan in gewicht en in vet(is wel handig), daardoor adviseerde hij mij dit eetschema.
Bij de macaroni maaltijden pak ik trouwens ook nog pastasaus dus het aantal kcal kan iets hoger uitvallen. Die pastasaus heb ik niet verwerkt in het eetschema (zijn hooguit 3 eetlepels uit een gewone thuismerk pastasauspot).

Ik hoop dat jullie adviesen hebben wat ik kan toepassen in mijn eetschema zodat ik weer wat kan stijgen in lichaamsgewicht (en dan bedoel ik wel spiermassa :D). Alvast bedankt!!
 
Mijn puntjes:
- het is erg, erg veel als ik het zo bekijk. Als je het naar binnen krijgt en inderdaad moeilijk massa pakt, is het misschien een goed idee, dat zul je voor jezelf moeten beoordelen
- als je het mij vraagt zie ik erg weinig vet in je schema. Stop om te beginnen eens 2 eetlepels lijnzaadolie bij die kwark 's avonds.
- verder vind ik het vrij eentonig, altijd macaroni met koolvisfilet. Varieer een beetje, rijst, spaghetti, etc. etc. Ook zou wat meer groente overdag en wat meer fruit over het algemeen helemaal geen kwalijke zaak zijn.
 
@ jorasho > thanks voor je tips/advies.
Het is idd veel, maar ik kom nogal moeilijk aan dus vandaar.
Ik zat ook te denken aan meer vet toe te voegen,
Maarjah...lijnzaadolie of visoliecaps?
Schijnt dat je van lijnzaadolie teelbalkanker kan krijgen heb ik ergens gelezen hier op het board.
Hoe kom je aan de 2 eetlepels theorie? Hoe duur is lijnzaadolie/hoe lang doe je ermee?
Het is idd ook 1tonig maar ik hou het wel makkelijk vol. Het scheelt natuurlijk dat ik ook een echte pastaliefhebber ben dus dat maakt het al heel wat draagzamer:P.

Iemand nog meer tips enz?
 
caine zei:
@ jorasho > thanks voor je tips/advies.
Het is idd veel, maar ik kom nogal moeilijk aan dus vandaar.
Ik zat ook te denken aan meer vet toe te voegen,
Maarjah...lijnzaadolie of visoliecaps?
Schijnt dat je van lijnzaadolie teelbalkanker kan krijgen heb ik ergens gelezen hier op het board.
Hoe kom je aan de 2 eetlepels theorie? Hoe duur is lijnzaadolie/hoe lang doe je ermee?
Het is idd ook 1tonig maar ik hou het wel makkelijk vol. Het scheelt natuurlijk dat ik ook een echte pastaliefhebber ben dus dat maakt het al heel wat draagzamer:P.

Iemand nog meer tips enz?

Het nadeel van capsules is dat je niet zoveel binnen krijgt, en vloeibaar is het gewoon makkelijker in te nemen (hoewel het niet prettig is). Visolie heb ik nog nooit los gezien, dus daarom kiezen de meesten voor lijzaadolie.

2 eetlepels is een hoeveelheid die goed te doen is in combinatie met een bak kwark, daarnaast moet je natuurlijk over het algemeen zorgen dat de balans een beetje klopt.

Een flesje kost ongeveer 2,60 EUR bij de natuurwinkel. Je doet er dus met een flesje ongeveer een ruime week. Dat het teelbalkanker zou veroorzaken, heb ik ook gelezen, maar ik las ook dat er nogal een verschil is in het risico afhankelijk van de bron van de lijnzaadolie, bovendien, zo duidelijk is het bewijs ook niet.

Ook al hou je dit wel goed vol, dan zou nog variatie wel wat meer aan te bevelen zijn :D
 
@ jorasho..> thanks voor je snelle en nuttige info.
En ik kan ook voldoende afwisselen. Ik pak ipv macaroni ook spagetti (wel de 200 gram dan) en ipv koolvis kip. Ik vind kip zelfs lekkerder en fijner omdat ut niet zo stinkt ipv vis, maar een kilo kip elke dag is niet te betalen :D.

Nog meer mensen met advies??
 
Laatst bewerkt:
bump
 
Wordt het niet snel eentonig?

Probeer wel zoveel mogelijk variatie erin te brengen zodat het dragelijk blijft.

Het is inderdaad erg veel wat je nu aan kcal binnen krijgt.

Hoelang train je al en wat is je huidige trainigsschema (hoeveel dagen)?
 
Ik train nou in totaal 3,5 jaar. Waarvan serieus bb-ing > 1,5 jaar.

Mijn trainingsschema:
Ik train nu op 6 herhalingen alles 3 sets.
Maandag > Borst + voorkant en zijkant schouders
Woensdag> Rug + achterkant schouders
Donderdag> Triceps + Biceps + buik
Vrijdag/soms zaterdag> Benen + kuiten

Eetschema is wel te doen vind ik zelf.
 
bump
 
Zou graag nog meer advies willen...

Ik heb in ieder geval wel al een fles lijnzaadolie in huis gehaald waar ik aankomende maandag mee ga beginnen. Ik weeg me dan een week later weer, en kijk naar de vooruitgang. Ik hoop dat dit de sleutel is zodat ik een flink aankom want ik wil van de 80 kg...naar de 90 kg. Meer advies altijd welkom!:D
 
Laatst bewerkt:
Doe jezelf een lol als je moeilijk aankomt en ga shakes erbij nemen die je zelf maakt. Voor mijn part de gore tonijnshakes, maar de massabommen zijn zeker niet te versmaden.

Puur en alleen bulken met zoveel kcals gaat haast niet lukken met alleen 'schoon' voedsel, daar heb je een dagtaak aan.
 
@ steinovisch...> zie 1 van mn posts op vorige pagina....ik begin vanavond met lijnzaadolie (2 eetlepels bij de laatste maaltijd>kwark)

@Esperantisto > Ik eet wel groente, zie maaltijd 5. De warme maaltijd die ik altijd met mn ouders mee eet. Alleen eet ik dan wel 200 gr vis of kip zodat ik aan mn eiwitten kom.
Ik heb wel nog een paar vragen voor je als je wilt/kan antwoorden. Bij voorbaat dank.
- Waar kan ik die recepten voor massabommen vinden??
- Ik ben in de 5 weken dat ik dit dieet volg 2 kilo aangekomen, zonder dat mn vet% noemingswaardig is gestegen. Is dit positief? of ben ik in verhouding met de periode (5 weken) niet genoeg aangekomen?
 
Typ gewoon maar massabom in de zoekfunctie in.
Die kwam gewoon nog voorbij in dat 8000 kcal draadje waar je zelf naar je eigen draad verwees (zodat ik die opende).
De beroemde tonijnshakes vind je ook hier en anders wel via Google. Het is een heel apart verhaal: het begon als een grap omdat beginnende bb-ers aan gevorderde bb/PL-ers vroegen wat ze aten. En die zeiden voor de grap "tonijnshake" en dat is toen zijn eigen leven gaan leiden. Echter, laatst was een Britse (?) bb-er die ook in de bouw werkt die dus ook echt gebruik maakte van dat soort gore zaken.

Ik vind 2 kg in 5 weken supernetjes.. dat is net geen pond per week.. Dat betekent dat je netto 500 kcal vastgehouden hebt..kennelijk vindt jouw lijf dus dat 4700 kcal je onderhoud is (5200 is wat je nu eet, toch?)

Vloeibaar voedsel is gewoon makkelijk als je moeilijk aankomt.. trouwens: al ooit aan melk gedacht? Rauwe melk zou helemaal geweldig zijn.. daar gaat nl nog een immuunsysteem ondersteunende werking van uit. Zie bijv gegevens op www.mercola.com
 
@Esperantisto > Bedankt voor je reactie. Betreft de massabommen zal ik eens op searchen. Heb nu vrij weinig vrije tijd door stage lopen, werk. Red nog net om 4x in de week te trainen en te koken en voor de rest werk/stage. Achja als ik maar mn bb ook kan regelen. Ik heb het over door de weeks, ik heb ook nog een leven hoor ;).

Ik eet nu idd 5200 kcal. Mijn onderhoud komt volgens het excelprogramma van Johnny01 lager uit. Maar ik ben hierop 2 kg aangekomen in 5 weken tijd. Vraag me alleen af of dat wel door gaat zetten of ik nog meer moet gaan eten?? Dit koppel ik natuurlijk ook terug met diegene waar ik dit schema van heb natuurlijk. By the way...wat is die lijnzaadolie vet ranzig...gadverdamme, ging bijna over mn nek toen ik em at bij mn kwark.
 
Vind lijnzaadolie ook om te kokhalzen. daarom neem ik liever visolie(capsules) waar veel waardevollere omega-3 in zit.
Maal verder het lijnzaad zelf vers in de koffiemolen, die daarvoor aangeschaft is.
Lijnzaad is wel super voor de vezels en die vind je niet in de olie.

Die leuke nieuwe foodtwisters of hoe ze ook mogen heten (ik ken ze als WonderBoy) zijn er ook voor geschikt, net als voor shakes en het malen van amandelen, ijsblokjes etc.

Jouw echte onderhoud is wel wat lager dan 4700 kcal maar in de praktijk gaat je stofwisseling flink omhoog zodra je meer gaat eten. Dat hebben endomorfen veel minder dan ectomorfen. Jouw lijf is anders..

Dus als je nu slim bent, wissel je het een beetje af.. lees ook nog eens die 8000 kcal draad door voor inspiratie. Niet alleen ga je af en toe dus echt gigahoog zitten a la 8000 kcal (moet ik niet proberen dus) maar ook eens een weekje lager op 4000 kcal. dan gaat de stofwisseling weer wat lager en kost het wat minder geld en moeite. Want jij bent een kostbaar klantje.. ben blij dat ik niet met zo'n hollebolle gijs samenwoon :)
 
@ Esperantisto > Zou ik nu vast blijven hangen op die 80 kg als ik nu zo door zou blijven eten dan?
Wnat 8000 kcal wegkrijgen....pfffffff nog meer eten...damnz, weet niet of ik het wegkrijg. Ik zit nu beetje te twijfelen namelijk wat ik met mijn dieet aan moet. Ik moet zowieso diegene die dit voor mij gemaakt heeft nog spreken. Toen ik met cutten begon met een schema van hem mocht ik absoluut geen melk van hem vanwege vocht vasthouden. Nu in de bulk maakt het niet uit, alleen weet ik wel dat als ik veel zuivel pak, dat ik veel last krijg van puistjes. Enige zuivel die ik nu heb is dan ook 500 gr magere kwark.
Ik had naar mijn eigen thread verwezen, simpelweg dat ik weinig reacties kreeg.
Ik zat nog te twijfelen toen ik die lijnzaadolie kocht tussen lijnzaadolie en visoliecaps. Maarjah heb nu net een fles open gemaakt(ik pak em vanavond gewoon zo van de lepel en verstand op nul...hopen dat alles binnen blijft :D)
Was ik maar holle bolle gijs die zo op de 90 kg wegen. Maarjah van de andere kant mag ik niet klagen met mijn ecto kant omdat ik vrij weinig vet aanzet???
Moet wel zeggen dat ik met dit bulkdieet zeer goede trainingen neer kan zetten :D.
 
Laatst bewerkt:
5000 kcal is anders heel erg veel eten. Mijn onderhoud is 2300 kcal en ik cut nu op gemiddeld 1800 kcal (lijndagen lager, junkdagen veel hoger). Desondanks, ik vind je gewichtstoename zeer netjes.. dus houden zo. Mocht blijken dat je blijft hangen, dan eens zo'n hoog dagje er tussen door gooien.

En ook dus denken aan het tijdelijk minder eten, je zal wel wat gewicht verliezen maar je onderhoud zal ook wat verlagen.. waardoor je daarna weer kan gaan bulken met die 5000 kcal waar je na een tijdje niet meer van aankomt.

Elk lichaam past zich aan: meer kcals is hogere verbranding, minder kcals is lagere.
Ectomorfen passen zich snel aan aan meer kcals (dus snellere stofwisseling) en endomorfen aan minder kcals (dus tragere stofwisseling). Dat is het hele eieren eten qua verschil. Plus dat ectomorfen ook veel nerveuzer blijken te zijn (trommelende vingers etc etc.)
 
Back
Naar boven