Originally posted by Dom!nator
@ burn, bovendien is het toch zo dat door de enorme hoeveelheid je lichaam het op dat moment niet nodig heeft en veel zal opslaan als vet. Het verbranden van vet daarentegen zal spierverlies betekenen. Ik denk dat het spiermassa verlies groter zal zijn dan bij een verdeling over meerdere maaltijden.
Dat valt alleen maar te berederen. Eerlijk gezegt weet ik het niet. Ik denk dat het weinig verschil maakt. Misschien door de hoge cortisol, dat meerdere maaltijden iets voordeliger is.
Wanneer jij 1 maaltijd eet, dan is op dat moment je lichaam ontzettend 'gevoelig' voor de voedingsstoffen. De spieren zullen vol met glycogeen komen, de aminozuren worden heel effectief opgenomen en er zal misschien wat vet worden opgeslagen(paar gram). Je bent op dat moment dus even anabool(je wint wat spier en vet), om daarna weer voor een relatief lange tijd catabool te gaan.
Bij een dieet met meerdere maaltijden ben je eigenlijk over de hele dag catabool, maar in mindere mate.
Als iemand het voor een tijdje probeert dan hebben we een antwoord. Ik zal het niet zijn