MuscleMeat

graag commentaar op deze 'rare' dieten! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

king volgens mij ben je de user die het meest experimenteert op het gebied van dieeten en dergelijke als ik dat altijd lees..

Als ik vragen mag wat zijn je stats? (just curious)
 
1.76m
78kg
14% vetpercentage

Ben 3 weken geleden begonnen met cutten, zat toen op 82kg.....

Die Warrior Diet zal ik voorlopig maar even skippen... ;)

Ik wil al een tijd foto's posten, ik heb ze alleen nog niet. :D Misschien een mooi moment om ze na m'n cut-periode te maken... (geen before-after foto's dan helaas...)
 
Inderdaad leuk om te lezen, omdat er een gedachte achter zit.
Feitelijk zou 1 maaltijd per dag wel wat voordelen hebben, maar ook veel nadelen. Sowieso zijn er al genoeg mensen die niet in 1 maaltijd aan al hun eiwitten en cal. kunnen komen. Dat zou echt een gigantische maaltijd moeten zijn.
Zo heeft elk voordeel van het dieet ook weer een nadeel. De stijging van gh bijvoorbeeld brengt ook een stijging van cortisol met zich mee etc...
Uiteindelijk denk ik dat het weinig verschil maakt of je nu 1 maaltijd of dezelfde hoeveelheid in meerdere maaltijden eet. Om praktische redenen alleen al zou ik zeker kiezen voor meerdere maaltijden.
 
daarnaast zit je een moment verpuft van het eten en de rest van de tijd een rommelend maag. +je hebt of een maaltijd voor of een maaltijd na de training of geen ontbijt...
 
@ burn, bovendien is het toch zo dat door de enorme hoeveelheid je lichaam het op dat moment niet nodig heeft en veel zal opslaan als vet. Het verbranden van vet daarentegen zal spierverlies betekenen. Ik denk dat het spiermassa verlies groter zal zijn dan bij een verdeling over meerdere maaltijden.
 
Originally posted by Dom!nator
@ burn, bovendien is het toch zo dat door de enorme hoeveelheid je lichaam het op dat moment niet nodig heeft en veel zal opslaan als vet. Het verbranden van vet daarentegen zal spierverlies betekenen. Ik denk dat het spiermassa verlies groter zal zijn dan bij een verdeling over meerdere maaltijden.

Dat valt alleen maar te berederen. Eerlijk gezegt weet ik het niet. Ik denk dat het weinig verschil maakt. Misschien door de hoge cortisol, dat meerdere maaltijden iets voordeliger is.

Wanneer jij 1 maaltijd eet, dan is op dat moment je lichaam ontzettend 'gevoelig' voor de voedingsstoffen. De spieren zullen vol met glycogeen komen, de aminozuren worden heel effectief opgenomen en er zal misschien wat vet worden opgeslagen(paar gram). Je bent op dat moment dus even anabool(je wint wat spier en vet), om daarna weer voor een relatief lange tijd catabool te gaan.
Bij een dieet met meerdere maaltijden ben je eigenlijk over de hele dag catabool, maar in mindere mate.

Als iemand het voor een tijdje probeert dan hebben we een antwoord. Ik zal het niet zijn ;)
 
Tevens zijn die periodes van vasten goed voor je testo en gh afgifte.

Eet daarin zelf om de 3 tot 4 uur. En niet om de 2 kies daarmee voor iets hogere cortisol maar wel lagere oestrogrogeen hoge testo en gh.
 
Even een "update" van m'n stats, omdat ik vanochtend voor het eerst m'n vetpercentage echt goed heb laten meten (professioneel, meerdere malen met huidplooi meter en daar gemiddelde van):

1.76m
77.3kg
12%

Vond mezelf altijd best vet... maar volgens de eigenaar van de sportschool was 12% niet slecht... en zou ik bij 9% of lager goed droog zijn....

Even doorgaan met cutten nog dus! :D
 
Back
Naar boven