AndroidHealthClinic

Graag een mening over huidige start eten/trainen

Bezoekers in dit topic

timothy91

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2010
Berichten
207
Waardering
21
Lengte
1m76
Massa
71kg
Vetpercentage
8%
Halloa mede forumleden/sporters,

Ik ben sinds vorige maand weer begonnen met trainen aangezien de kilo's er aan beginnen te vliegen nu ik een kantoorbaan heb haha.

Ik ben ongeveer 177CM lang en weeg nu 70kg (met een buikje) en wil wat massa gaan kweken.
Ik heb voor mezelf besloten nog niet te gaan focussen op het vet verlies rond mijn buik maar dit over een aantal maanden te gaan doen en voor nu gewoon lekker te bulken.

Ik heb met een calculator die eerder hier op het forum benoemd is (excelsheetje) berekend wat ik nu binnenkrijg met mijn huidig eetpatroon, ik train overigens 4x in de week (3x fitness split schema Borst/tri, benen/schouders, rug/bi, 1x kickboks).

KCAL: 3128
Eiwitten: 246
KH: 441
V: 42

Bestaande uit: 2x volkoren spaghetti met tomatensaus&gehakt, 3x Whey Delicious, 2x 250g magere kwark, 1x rijst met kipfilet en broccoli, 2x een mueslireep.
- Dit is per dag.

Volgens KCAL verbruik berekening:
Leeftijd 25
Lengte 177cm
Gewicht 70kg
Activiteitsfactor 1,55

Ik heb een lange tijd met een schouderblessure gezeten (hier ook voor geopereerd geweest) dus schouder probeer ik zo min mogelijk te belasten en ik doe zo weinig mogelijk oefeningen die boven schouderhoogte uitkomen. Eerst voornamelijk cuff oefeningen voor de schouder om die wat aan te sterken.

Hebben jullie op/aanmerkingen of eventueel tips?

Alvast bedankt :)
 
Bij 4keer intensief trainen zou ik me cal. wat hoger doen, 3 shakes achter wegen laten n gewoon 3 porties real food proteins, tonijn, kip, nootjes ect eten in je kantoor, het ziet er wat bescheiden uit maar das mijn mening
 
Bij 4keer intensief trainen zou ik me cal. wat hoger doen, 3 shakes achter wegen laten n gewoon 3 porties real food proteins, tonijn, kip, nootjes ect eten in je kantoor, het ziet er wat bescheiden uit maar das mijn mening

Gewoon lekker regelmatig (gezond) veel eten? ik probeer in ieder geval wel zoveel mogelijk suikers te vermijden aangezien dit een fijne buikvetgroeier is..
En intensief is niet volledig intensief ik focus wat meer op het gecontroleerd gewichtheffen en op het daadwerkelijk gebruiken van de spiergroep die ik die dag train, ipv als een bezetenen te staan slingeren met dumbells ;p
 
Gewoon lekker regelmatig (gezond) veel eten? ik probeer in ieder geval wel zoveel mogelijk suikers te vermijden aangezien dit een fijne buikvetgroeier is..
En intensief is niet volledig intensief ik focus wat meer op het gecontroleerd gewichtheffen en op het daadwerkelijk gebruiken van de spiergroep die ik die dag train, ipv als een bezetenen te staan slingeren met dumbells ;p


precies gezond, regelmatig eten en veeeeel eten, suikers wat vermijden n je training wat verhogen met eiwitten. Ben gewoon geen voorstander van protein shakes, carbs shakes vandaar dat ik dat zei laat die shakes toch zitten, das pure namaak proteins..
 
Waarom een split? Zou bij 4 keer minimaal UB/LB gaan......en er zal je hier ook aangeraden gaan worden om 5x5 Stronglifts te gaan doen.....
 
precies gezond, regelmatig eten en veeeeel eten, suikers wat vermijden n je training wat verhogen met eiwitten. Ben gewoon geen voorstander van protein shakes, carbs shakes vandaar dat ik dat zei laat die shakes toch zitten, das pure namaak proteins..

Dan maak ik de pot die ik nu heb op en vul ik idd de behoefte aan met vis, kip, noten en meer kwark e.d.
Toevallig ervaring met Animal Pack? of is dat ook gewoon meuk?
 
Waarom een split? Zou bij 4 keer minimaal UB/LB gaan......en er zal je hier ook aangeraden gaan worden om 5x5 Stronglifts te gaan doen.....

Waarom geen split en wel een 5x5 stronglift?, voor nu heb ik het idee dat ik mijn spiergroepen genoeg prikkel met een splitschema als ik 3x per week ga.
Tenzij je me zo redenen kunt vertellen dat een 5x5 stronglift schema beter is en waarom dat zo is ben ik wel bereid daar eens naar te kijken.

Probleem is dat ik bang ben weer mijn schouder ga verpesten door zwaar te trainen, dit is al eens gebeurd door overbelasting en ben niet van plan nog eens 1-3 jaar niet te kunnen fitnessen haha.
 
Waarom geen split en wel een 5x5 stronglift?,

Nu prikkel je elke spiergroep maar 1 keer per week. Op basis van UB/LB in ieder geval al 2 keer per week en als je drie keer per week 5x5 gaat doen dan prikkel je de spiergroepen zelfs 3x per week.
 
Dan maak ik de pot die ik nu heb op en vul ik idd de behoefte aan met vis, kip, noten en meer kwark e.d.
Toevallig ervaring met Animal Pack? of is dat ook gewoon meuk?

Animal packs lekker, meerendeels gaan er goed op terwijl andere ut weer niets vinden.. zitten vollop vitamines, minerals en die dingetjes in die goed voor je zijn.. vitamines en minaralen sta ik wel achter omdat sommige vitamines en stoffen niet door je lichaam worden aangemaakt dus die zul je extern moeten innemen... Qwestie van proberen, voelen en kijken in de spiegel voor streefpunt: progressie..
 
Ik zou die shakes en repen vervangen door andere dingen.
 
Nu prikkel je elke spiergroep maar 1 keer per week. Op basis van UB/LB in ieder geval al 2 keer per week en als je drie keer per week 5x5 gaat doen dan prikkel je de spiergroepen zelfs 3x per week.

Niet te belastend denk voor weer beginnend gymmer met (ex)schouderblessure? merk soms tijdens het trainen nog wel dat de schouder zwak is/blijft.

Animal packs lekker, meerendeels gaan er goed op terwijl andere ut weer niets vinden.. zitten vollop vitamines, minerals en die dingetjes in die goed voor je zijn.. vitamines en minaralen sta ik wel achter omdat sommige vitamines en stoffen niet door je lichaam worden aangemaakt dus die zul je extern moeten innemen... Qwestie van proberen, voelen en kijken in de spiegel voor streefpunt: progressie..

Dan maak ik die ook maar op, staat ook al een redelijke tijd in de kast. Wel een berg pillen elke dag haha.
Maar in ieder geval thx voor de nuttige info! :)
 
Niet te belastend denk voor weer beginnend gymmer met (ex)schouderblessure? merk soms tijdens het trainen nog wel dat de schouder zwak is/blijft.

Ik ben geen fysio, dus kan daar niet heel veel zinnigs op zeggen, maar zelf zou ik wel alle spiergroepen meerdere keren per week willen prikkelen, gewoon licht beginnen, je schouder zal dan ook eerder sterker worden dan bij je split.......
 
Ik ben geen fysio, dus kan daar niet heel veel zinnigs op zeggen, maar zelf zou ik wel alle spiergroepen meerdere keren per week willen prikkelen, gewoon licht beginnen, je schouder zal dan ook eerder sterker worden dan bij je split.......


Biceps/Triceps hier niet nog een extra x naast pakken?
Ik snap dat Biceps/Triceps meegenomen worden in de bovengenoemde oefeningen, maar is dat niet te weinig?
 
Biceps/Triceps hier niet nog een extra x naast pakken?
Ik snap dat Biceps/Triceps meegenomen worden in de bovengenoemde oefeningen, maar is dat niet te weinig?

Kan je best meenemen en zeker in het begin, want dan zijn de trainingen nog licht. En het blijft natuurlijk ook wel zo dat je moet doen wat je leuk vindt want alleen dan hou je het lang vol! (naast dat je progressive wilt zien natuurlijk)

Succes en probeer ook een log bij te houden hier. Dat zal je zeker motiveren (ik spreek uit ervaring). :thumbs::thumb:
 
Kan je best meenemen en zeker in het begin, want dan zijn de trainingen nog licht. En het blijft natuurlijk ook wel zo dat je moet doen wat je leuk vindt want alleen dan hou je het lang vol! (naast dat je progressive wilt zien natuurlijk)

Succes en probeer ook een log bij te houden hier. Dat zal je zeker motiveren (ik spreek uit ervaring). :thumbs::thumb:

Thx!, zal ik inderdaad eens doen. Eens even zoeken waar de thread is voor een log haha.
 
Trainingslogs

Succes nogmaals. En laat ff weten wanneer je een log start, dan zal ik je volgen :thumb:
 
Ik zou je eiwitten wat verlagen. Gezien je gewicht heb je aan 140-175 gram al zat.
Je vetten zijn el heel erg laag met 42 gram. Zou minimaal een 70 gram aanhouden (1 gr per kg lichaamgewicht) en aangezien je wil bulken kan dat best wat meer zijn.

Goede vetten: olie, vette vis, eieren, noten, pinda's, pindakaas (evy satehsaus van maken), avocado, pure chocolade, volle zuivel etc
 
Geen Animal Pack, inhoud van die dingen slaat echt op stront. Gaat je meer slechts dan goeds brengen.
Suiker is geen buikvetgroeier. Kcal in > kcal uit zorgt voor een toename van zowel spier- als vetmassa. Hoe groter dat verschil tussen in en uit, hoe marginaal meer vet dat gaan zijn.
Oh en 42gr vet is wel erg weinig. Zie bovenstaande posts.
 
Back
Naar boven