Fitness Seller

Graag jullie hulp bij opzetten garage gym

Bezoekers in dit topic

WouterMu

Novice
Lid geworden
7 jun 2016
Berichten
10
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
78kg
Beste leden,

Een jaar geleden heb ik besloten om te starten met krachttraining. Ik heb een zittend beroep, gecomibeerd met de nodige stress, en daarnaast een huishouden met twee jonge kinderen. Ik train nu ongeveer een jaar 4 keer in de week bij een lokale sportschool. 1 keer per week train ik met een personal trainer en de overige keren train ik zelfstandig (soms met wat hulp). De sportschool in de buurt is goed voorzien van stangen en gewichten,en de openingstijden zijn ook niet echt problematisch (driemaal per week train ik van 7.00 uur tot 8.00 uur en ben ik alsnog rond 9 uur op kantoor.

Mijn vrouw klaagt niet over de resultaten van het sporten (op mijn 31e ben ik fitter dan ooit), maar wel over de tijd die het kost (gezien het drukke gezinsleven). Nu heb ik het idee opgepakt om een deel van onze garage (die staat ook los van het huis dat is een pre ivm geluid) in te richten als home gym om afwisselend thuis en op de sportschool te kunnen trainen. Heel simpel: dan kan ik de kinderen naar bed brengen en met de babyfoon voor mn neus ook trainen :).

De garage wordt nu voor een derde gebruikt voor de fietsen (bakfiets, gewone fietsen en kinderfietsen) daarnaast staat er een extra koelkast, vrieskast en -uiteraard- een hoop meuk. Dat moet dan anders. Maar dat is niet de reden om jullie hulp te vragen. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik moet een plan gaan bedenken hoe ik de vloer (nu gewoon kaal beton) zodanig ga aanpakken dat hij ook nog gewoon als garage gebruikt kan worden maar er ook ergens een cage kan staan. Daarnaast zit ik met isolatie en verwarming. Ik heb geen zin om 20k uit te geven, en het hoeft ook niet zo warm te zijn als binnen, maar midden in de winter wil ik het wel warmen dan 0 graden krijgen.

Kort en goed: wie heeft dit ook aan de hand gehad of heeft een idee hoe ik dit aanpak? De concrete invulling van het plan: gaat er een squatrack of power cage in etc, komt later wel. Ik heb geen concreet budget geplakt op de verbouwing/inrichting, maar geef het geld liever uit aan de inrichting dan aan de verbouwing, omdat ik verwacht dat we met een jaar of 3 zullen verhuizen naar een andere plek. Als foto's helpen, zorg ik daarvoor :).

met vriendelijke groet,

Wouter
 
Ik heb mijn tuinhuis ook ingericht ;)

Vloer gewoon beton. Daarop een dun stuk isolatie. En dan 13mm MDF platen erop. Traint lekker zo. Maar idd, in de winter soms wel koud. Investeren in een Petroleum kacheltje.
En thermisch ondergoed :) Je kan natuurlijk ook nog MDF/Gyproc tegen de muren zetten met profielen. En daar nog isolatie tussen. Dan is het toch weer wat warmer.

Voor de rest, een powerrack (met pulley), een oly bar en een shitload aan schijven en je bent vertrokken :)
 
Wat betreft de vloer kun je in je trainingsgedeelte een rubbervloer leggen en de rest laat je dan gewoon onbekleed beton. Wij hebben verschillende vloeren met schuin aflopende randen zodat dit ook mooi in de ruimte integreert (voorbeeld).

Qua verwarming ligt het eraan hoe koud het wordt in je garage. Misschien heb je in de winter inderdaad voldoende aan een klein kacheltje of blazer. Als je eenmaal opgewarmd bent tijdens het trainen kan die dan misschien wel weer uit of op een lagere stand.

Met de equipment helpen wij je te zijner tijd natuurlijk graag verder ;) Succes met de inrichting in ieder geval!
 
Ik heb 3 cm dikke rubber tegels liggen van 50x50 en 25x50 cm (geschrankt,zo blijven ze beter liggen). Daarmee kan je een bepaald deel van je garage vol leggen en de rest kan je dan open laten.

Mijn home gym staat in een aparte berging in een grote ondergrondse parking zonder verwarming. In de winter begin ik mn training in een lange broek en pull tot ik opgewarmd ben.

Uw garage isoleren kan ook,maar weet niet wat dit zou kosten en of dat veel gaat schelen qua temperatuur.
 
dat veel gaat schelen qua temperatuur

Scheelt wel wat hoor ;) Bij mij vroor het vroeger in mijn tuinhuis tot vaak het ijs op de schijven stond. Sinds ik het geïsoleerd heb, is het nog niet onder de 4° geweest.
 
Wat de vloer betreft, hier thuis (garage aan het huis) heb ik mijn rubber matten (zelfde als Fitness-seller als voorbeeld gaf hier, aanrader!) direct op het beton gelegd, rubber voelt nu in de winter wel enigszins koud aan de voeten, maar met schoenen aan heb je daar toch geen last van.
Heb het hier nu zo ingericht dat het voorste deel waar je binnenkomt, en dus ook fietsen staan, ik vrij veel open ruimte heb, heb daar bijvoorbeeld mijn verstelbare trainingsbank staan die ik aan het einde van de training aan de kant zet. Hierdoor kunnen de fietsen gewoon op het rubber staan, enkel kwestie van de fietsen even een stukje naar achter (of eventueel buiten) zetten als je gaat trainen.

Gezien je vrij snel weer wilt verhuizen zou je ook alleen een standkachel kunnen gebruiken en deze een uur voor het trainen bijvoorbeeld aan zetten, heb je in ieder geval geen kosten om te isoleren. Weet alleen niet hoe de fitness apparatuur zich dan gaat houden omdat het, buiten de trainingen om, dan wellicht onder de 0 graden gaat worden in de wintermaanden.

Ik weet niet hoe groot de garage is, en of dit van steen of hout is? Maar wellicht een idee (als je een beetje handig bent) om zelf een extra binnenwand te plaatsen met isolatie er tussen? Wij hebben hier, ook tegen de kou, de achterste muur en het dak geïsoleerd. Bij de achterste muur een houten frame gemaakt met balken van 5x7cm en hier isolatie materiaal tussen gestopt. Vervolgens een gipsplaatje er tegenaan en dit netjes afgewerkt. Nu hoeft in een garage niet perse een netjes afgewerkte gipsplaat te komen, maar kan je ook iets van MDF / underlayment als wand gebruiken. Dan zijn de kosten (afhankelijk van grootte van de garage) waarschijnlijk nog wel goed te overzien en scheelt een hoop qua warmte.
 
Scheelt wel wat hoor ;) Bij mij vroor het vroeger in mijn tuinhuis tot vaak het ijs op de schijven stond. Sinds ik het geïsoleerd heb, is het nog niet onder de 4° geweest.

Hardkoor :D
 
Dank voor de tips. Ik ga het plan verder uitwerken en kom dan bij jullie terug. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar welke schijven het beste tegen wisselende weersomstandigheden kunnen. Ik doe op dit moment geen 'afwerp' oefeningen. Het zwaarste dat de schijven te verduren krijgen is eventueel vanuit eindstand deadlift naar beneden. Ik moet nog een keer goed de hoogte opnemen (en de afweging of daar isolatie tegenaan gaat) om te kijken wat er qua hoogte past. Vind het ATX spul van de forumsponsor er mooi uitzien. Ik denk dat zoiets het gaat worden. Of van Rogue dat ziet er in al die garage gyms op YouTube ook fantastisch uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil ongeveer hetzelfde maken en ik ga de vloer maken met rubberen tegels. Als het echt vriest zet ik gewoon een halfuur voor ik ga trainen even zo'n elektrisch kacheltje aan voor de ergste koude lucht eruit te halen
 
Ik doe precies hetzelfde in mijn garage. Babyfoon en trainen maar. Platformpje gemaakt maar je kunt ook rubbermat neerleggen van een cm. Zal tegelijk wat isoleren dan. Ik heb voor squatpaaltjes gekozen. Nemen nauwelijks ruimte in en zelfs de auto kan er nog in als het moet als ik die aan de kant zet. Pull up bar aan het plafond en klaar. Schijven in een homegym altijd voor rubber gaan. Vertrouw me daar maar op. Foto's van mijn garage staan in homegym topic
 
Ik train altijd gewoon in de kou. Ben er aan gewend en na 5 min heb ik het al warm zat. Anders elektrische kachel neerzetten. Kost 70e dan heb je een 3.3kw kachel en die verwarmt een garage snel zat
 
Kou is niet zo'n probleem, train ook regelmatig bij temperaturen onder 0. Enige wat lastig is dan is dat de barbell echt bizar koud is om vast te houden in het begin, maar dat is zo over. Ik zou ivm de ruimte ook voor squat stands gaan zoals G-Men zegt.
 
Squat stands is inderdaad logisch, maar als ik een hoek kan vrijmaken, mag er ook wel iets permanents staan. We hebben een vrij grote garage, dus het idee is nu om de ruimte in tweeen te splitsen (waarbij de voorkant de fietsen moet herbergen en de achterkant alle tuinspullen (inclusief badjes etc) en dan sportspullen. De ruimtes zullen dan gescheiden worden door kasten in het midden. Onze garage heeft aan de voorkant een dubbele gewone deur en aan de zijkant van het achterste gedeelte zit ook nog een deur.

Als we het zo kunnen realiseren hebben we ook extra veel opbergruimte door de kasten in het midden. Dan zou ik dus eventueel een smalle cage neer kunnen zetten (voordeel van iets als ATX Power Rack 240-F SLIM is dat er meteen ruimte is voor het opbergen van de schijven) of misschien zelfs zoiets Monster Full-Functional Gym (waarmee ik thuis echt alles kan wat ik wil, alleen vind ik het ATX spul er wat steviger uitzien). De vraag is ook of dat goed gaat passen. Dit model http://www.rogueeurope.eu/sml-2-rogue-90-monster-lite-squat-stand-eu vind ik ook gaaf samen met http://www.rogueeurope.eu/infinity-hr2-half-rack-conversion-kit-eu.

Schijven en stangen komen later wel. Moet uitkijken niet te veel te focussen op de inrichting als de plaatsing eerst nog uitgezocht moet worden. Is wel echt een mannending volgens mij: meteen kijken naar gear ;).
 
De Monster Gym is ook heel stevig en zwaar uitgevoerd, voor thuisgebruik zal dit zeker meer dan voldoende zijn (wij verkopen dit toestel met name aan personal trainers en fysiotherapeuten en dergelijke).

Wij zijn toevallig de afgelopen weken druk bezig geweest om onze ATX lijn volledig te vernieuwen. Bovendien zijn de prijzen van veel ATX producten al sterk verlaagd en zal de rest spoedig volgen :cool:

Van het Half Rack zijn de prijzen bijvoorbeeld al bijgewerkt (prijs exclusief accessoires zoals J-Hooks en noodsteunen):
ATX Half Rack 240
ATX Half Rack 240-BS met Rack Extension

atx-fs-240-bs-detail03_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een cage neemt gelijk zoveel ruimte in. Schuiven zet je net zo makkelijk tegen de muur. Ik ben ook steeds aan het kloten geweest in een kleine ruimte en bij mij moest ook alles mooi opgeruimd zijn met schijven standaarden, opberg mogelijkheden aan mijn rack, etc. Het fijnst werd mijn ruimte toen ik gewoon squat stands had en de schijven tegen de muur stonden. Meeste ruimte om te trainen (waar het om gaat) en zag er prima opgeruimd uit.
 
Een cage neemt gelijk zoveel ruimte in. Schuiven zet je net zo makkelijk tegen de muur. Ik ben ook steeds aan het kloten geweest in een kleine ruimte en bij mij moest ook alles mooi opgeruimd zijn met schijven standaarden, opberg mogelijkheden aan mijn rack, etc. Het fijnst werd mijn ruimte toen ik gewoon squat stands had en de schijven tegen de muur stonden. Meeste ruimte om te trainen (waar het om gaat) en zag er prima opgeruimd uit.

Ik had ook een squatkooi in een iets te kleine ruimte. Heb nu squatstands en een apart schijvenrekje. Traint nu veel beter. Als je de plek hebt dan kan je wel een kooi zetten.
 
Hangt er ook vanaf wat je doet voor training. Ik doe aan gewichtheffen, dus ik wil zoveel mogelijk ruimte op mijn platform en pak de stands erbij als ik ga squatten, meer heb ik niet nodig. Nu heb ik tijdelijk geen homegym meer, maar die gaat er volgend jaar zeker weer komen!
 
Hangt er ook vanaf wat je doet voor training. Ik doe aan gewichtheffen, dus ik wil zoveel mogelijk ruimte op mijn platform en pak de stands erbij als ik ga squatten, meer heb ik niet nodig. Nu heb ik tijdelijk geen homegym meer, maar die gaat er volgend jaar zeker weer komen!

Ik doe aan BB maar heb ook graag ruimte om mn deads te doen. heb maar een ruimte van 3 op 2.75 ofzo.
 
Hebben jullie dan losse stands? Want als je zo'n stand hebt op een frame (bijvoorbeeld: Barbarian Multi Free-Stand-Rack neemt het toch net zoveel plek in als bijvoorbeeld een klein rack? Of zie ik dat verkeerd? Ik wil het in ieder geval stevig hebben, en met aan de voorkant ook lange noodsteunen voor het squaten). Ik zie van ATX geen echt squat stand op de website van Fitness Seller.
 
Hebben jullie dan losse stands? Want als je zo'n stand hebt op een frame (bijvoorbeeld: Barbarian Multi Free-Stand-Rack neemt het toch net zoveel plek in als bijvoorbeeld een klein rack? Of zie ik dat verkeerd? Ik wil het in ieder geval stevig hebben, en met aan de voorkant ook lange noodsteunen voor het squaten). Ik zie van ATX geen echt squat stand op de website van Fitness Seller.
Uiteindelijk nemen losse haltersteunen inderdaad niet heel veel minder ruimte in dan een half rack. Het voordeel van losse haltersteunen is wel dat je die gemakkelijk kunt verplaatsen/opruimen als dat nodig is. Maar een half rack is wel zwaarder/stabieler en heeft nog een optrekstang (en uitbreidingsmogelijkheden).

Wij hebben geen haltersteunen van ATX, wel van Barbarian Line (ook zware kwaliteit):
Professionele haltersteunen koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller

Als je de ruimte hebt kun je natuurlijk gewoon voor een rack gaan :)
 
Back
Naar boven