Fitness Seller

Graag jullie opinion over mijn schema. Het gaat over dat ik wil afvallen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

idennisz

Cool Novice
Lid geworden
31 okt 2019
Berichten
63
Waardering
7
Lengte
1m67
Massa
72kg
Vetpercentage
19%
Wat vinden jullie van dit schema? Ik heb het nu één dag geprobeerd, ik ben er achter gekomen dat ik niet afval d.m.v. schema's waarbij het cardiogehalte laag is, vandaar dat ik 3x cardio erboven op heb geplakt naast mijn normale fitness schema. Hebben jullie eventueel nog tips? Ik houd mijn voeding nu erg goed bij, dat lukt me momenteel (nog maar 1,5 week) al wel, ik ben net bezig met het trainen hiervan dus het effect kan ik nog niet zien / moet nog komen.

Ik vraag jullie opinion als ik eventueel iets heb gedaan wat beter kan.

Mvg,

Dennis.

Maandag:
Squat 3x10
Overhead Press 3x8
Front Split Squat 3x10
Bench Press 3x10
Paused Leg Extension 3x10
Incline dumbel press / chest dip 3x10
Tricep Skullcrusher 3x10

Dinsdag:
Deadlift 3x10
Cable Pulley Row 3x10
Chin ups 3x10
Leg Curl 3x10
Barbel Row 3x10
Seated Bicep Curl 3x10
Cable Crunch 3x10
5 km hardlopen / crosstrainer

Woensdag: RUST

Donderdag:

Front Squat 3x10
Dumbel Bench Press 3x10
Walking Lunges 3x10 (20)
Dumbell Shoulder Press 3x10
Leg Extention 3x10
Side Raises 3x10
Tricep Skullcrusher 3x10
5km hardlopen / crosstrainer

Vrijdag:
Pull Ups 4xmax
Deadlift 3x10
Dumbell Row 3x10
Leg Curl 3x10
1 Arm Lat pulldown 3x10
Seated Bicep Curl 3x10
(swissball) Step Off 2x18 (16)

Zaterdag: RUST

Zondag:
5km hardlopen + 5km crosstrainer
 
Tijdens bijvoorbeeld een woensdag, heb ik rust... stel dat ik toch opgeladen genoeg ben, is een cardio 30/60 minuten het dan waard? Of moet mijn lichaam 'echt' rust hebben en dat ik nu niet te hard van stapel wil lopen?
 
Het afvallen zit hem niet zo zeer in een trainingsschema maar het zit meer in je voeding + cardio ..

Maw : om een compleet beeld te krijgen is het raadzaam om ook je voedingsschema te posten evenals je macro’s en hoeveel je onder je behoefte eet .

5 km hardlopen kan maar begint op een duurloop te lijken, je zou beter iets van een HIIT sessie kunnen toevoegen
 
1595429624784.png
 
SvP0501 bij deze ^

hier onder wat ik binnen krijg elke dag
 

Bijlagen

  • 038AC0AB-C598-475B-A85F-127741F7D878.png
    038AC0AB-C598-475B-A85F-127741F7D878.png
    183,4 KB · Weergaven: 95
En misschien wel veel belasting voor de onderrug in je schema, squat, deadlift en rows op opéén volgende dagen.
En ik zou gaan wisselen met de herhalingen, bv twee dagen hoger aantal herhalingen en twee dagen iets minder herhalingen.
 
Goede tip, heb inderdaad soms last van mijn onderrug! 4x5 / 3x10? Hoe zou jij dat doen?
 
SvP0501 bij deze ^

hier onder wat ik binnen krijg elke dag
Weeg je ook echt alles af?
In eerder berichten gaf je aan dat niet te doen.
Als je pas 1,5 week bezig bent kan je ook nog weinig zeggen....
 
Ik weeg niet alles af, weet qua bakjes lezen etc hoeveel er in zit en +/- ook wel, niet op de gram na.
Heb ook niet gezegd dat ik al wat kan zeggen, wil het gewoon gelijk zo goed mogeijk proberen, en kijken als anderen tips hebben.
 
Goede tip, heb inderdaad soms last van mijn onderrug! 4x5 / 3x10? Hoe zou jij dat doen?

In elk geval zorgen dat je niet geblesseerd raakt, dus rustig opbouwen. Verder is dat een beetje fingerspitzengefuhl. Ik kan redelijk een schema volgen, maar de rest van mijn leven past daar niet in. Dus pas ik het schema aan, aan mijn leven.
Hoelang train je in jaren?
 
Alhoewel je van meer spieren meer gaat verbranden op de lange termijn, als je elke week wil afvallen is het inderdaad puur cardio+voeding zoals SvP0501 zegt.

Als je zegt dat je zonder die cardio niet afvalt moet je zorgen dat je die cardio met je huidige kcal inname gestaag blijft doen. Dit zou dan je main focus dan ook moeten zijn omdat je main doel afvallen is.

Als je fervent cardio master bent zonder blessure gevoeligheid dan zou je inderdaad HITT kunnen doen, maar LISS is ook een goed alternatief vind ik. Intensief, korter qua tijd, maar geen tijd om je hoofd leeg te maken (psycho rage knallen) VS chill, lekker je hoofd leegmaken, maar langer qua tijd. Ik heb meer baat bij die laatste ;)
 
Oké, en dan moet ik denken aan 60 minuten stevig doorlopen? Ik haal mijn plezier uit het fitnessen zelf, dus wil wel graag dit behouden.

5x in de week fitness
3x in de week LISS (45/60 minuten stevig doorlopen / crosstrainer)

Dit mogelijk?
 
Als je voeding - (basis verbruik + cardio) op -3500 kcal per week uitkomen zal je over meerdere weken gezien 0,5 kilo per week afvallen

Dus ja het is mogelijk als die 3 factoren juist berekend worden ;)

Voorbeeld:
(7x 2200kcal = 15400) - ((7*2000=14000) + (7*500=3500)) = -2100
Dus deze berekening zou betekenen dat je +- 0,33 per week af zou vallen over meerdere weken gezien (niemand valt lineair af)
 
Laatst bewerkt:
In elk geval zorgen dat je niet geblesseerd raakt, dus rustig opbouwen. Verder is dat een beetje fingerspitzengefuhl. Ik kan redelijk een schema volgen, maar de rest van mijn leven past daar niet in. Dus pas ik het schema aan, aan mijn leven.
Hoelang train je in jaren?

Ik train 5 jaar, maar ups en downs, serieus train ik ongeveer 1 jaar.
 
Als je voeding - (basis verbruik + cardio) op -3500 kcal per week uitkomen zal je over meerdere weken gezien 0,5 kilo per week afvallen

Dus ja het is mogelijk als die 3 factoren juist berekend worden ;)

Voorbeeld:
(7x 2200kcal = 15400) - ((7*2000=14000) + (7*500=3500)) = -2100
Dus deze berekening zou betekenen dat je +- 0,33 per week af zou vallen over meerdere weken gezien (niemand valt lineair af)

probeer gewoon m’n voeding zo aan te houden, 5x in de week te sporten en daarboven op 3x cardio, lijkt me wel goed denk ik 💪🏼, nu de oefening nog een beetje veranderen qua reps
 
Misschien nog eens de eerder gestuurde voedingsschema's uit 2019 je mail terug opvissen en die weer terug oppakken.
Stond alles in inclusief de berekeningen etc.

En nogmaals... veel trainen wil niet altijd zeggen veel vooruitgang he. Hou ook een beetje evenwicht tussen voeding trainen en RUST.
Ook bij afvallen is dit van belang.
 
Chris1989 Hoeveel zal ik afvallen per week, als mijn calorie behoefte 2200 is.. ik 5x in de week sport en 400/500 kcal per training verbrand? Ik snap de berekening niet echt 🤫

Ook ga ik mijn eten vanaf vandaag wegen, op mijn eetschema staat hoeveel ik van alles moet nemen en elke maaltijd ga ik wegen 👍🏼
 
Ik reken zoals je kunt zien excl. Training en voeg die los toe. Dus de basis behoefte zonder activiteits factor of iets dergelijks. Veel rekenen die behoeft uit met die factor, maar ik vind basis + wat je met sport verbruikt exacter werken.

Voeding per week - ((basis excl training * 7 dagen) + totaal training van die week) = kcal per week die je in de min gaat (of plus bij bulk)

Maar het is hoe ik het doe, als je het teveel poespas vind moet je het gewoon op jouw manier doen.
 
Los van calorieën, schema, intensiteit... helpt het mij ook wel om wat variatie in de cardio te stoppen. De ene keer spurtjes bergop, dan eens 45min vlak lopen, andere keer 2 keer 6 spurts van 200m... Cardio verveelt imo makkelijk.
 
Back
Naar boven