Fitness Seller

Graag jullie visie op dit voedingsschema!

Bezoekers in dit topic

Cochise

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
26 okt 2002
Berichten
35
Waardering
0
Zoals beloofd in mijn eerdere thread (effect op teveel aan eiwitten) hier het voedingsschema van een goede kennis van mij. Ik ben zeer benieuwd wat jullie daar van vinden! :p

Hij weegt overigens ca. 95 kg en is ca. 1.90 mtr lang
Trainingsintensiteit: 4x per week (ma-di-do-vrij)

Per dag 2 verschillende spiergroepen:

Ma: Borst- Biceps
Di: Benen - Kuiten
Do: Schouders - Triceps
Vrij: Rug - Buik



Okay daar gaan we:


1e maaltijd:

100 gram brinta, 50 gram rozijnen en 1 banaan

2e maaltijd:

4 plakken bruinbrood
4 eieren (eiwitten)
1 glas jus
1 appel

3e maaltijd:

100 gram witte rijst
1 kipfilet
paar stukken ananas


PRE-TRAINING:

1 Shake van proteïne, 4 RAUWE eieren en soms ook nog een banaan derbij

TRAINING

4e maaltijd:

4 plakken bruinbrood
200 gram kwark
1 banaan

5e maaltijd (avondeten):

ca. 150 gram aardappels
200 gram groente
rosbief of kip
3 plakken bruinbrood

6e maaltijd:

100 gram brinta
50 gram rozijnen

Voor het slapen dan nog een shake met proteïne, 4 RAUWE eieren en soms dus een banaan


Wel, ik wil wel eens weten of hij dit zo goed doet of dat het wat aangepast moet worden. Volgens mijn bescheiden mening, zou hij beter niet teveel KH moeten innemen vanaf de 6e maaltijd. Ik meen nl. hier in dit forum eens te hebben gelezen, dat dat zich in het lichaam als vet gaat opslaan, wegens deactiviteit van het lichaam en dat je toch beter eiwitten kon innemen en zelfs een beetje vet, dat zoiets beter was. ???

Maar goed, ik kan het best mis hebben endaarom vraag ik jullie in dit forum naar jullie mening, ook in de hoop er zelf ook nog wat van te kunnen opsteken :lifter:

Indien mogelijk ook adviezen voor een zo optimaal mogelijk voedingsschema :bow:
 
Om te beginnen:
- waar zijn de eiwitten in 1e en 6e maaltijd?
- 3 bananen op een dag, 150 gram rozijnen, jus, appel en ananas leveren nogal wat fructose op.
 
8 rauwe eieren per dag, volgens mij is dat niet zo gezond (zou je zo niet kunnen zeggen waarom maar meen laatst gelezen te hebben max 2 rauwe eieren per week)...

Zou smorgens een proteïne shake pakken en dan die maaltijd 1 een half uur later pakken. En ik zou na de training een shake pakken met ongeveer 75 gram dextrose en 40-50 gram proteïne en maaltijd 4 dan 1 a 1.5 uur later pakken.
 
maaltijd1: te weinig eiwit + teveel suiker
maaltijd2: te weinig eiwit + teveel suiker
maaltijd3: ziet er O.K. uit... (ook al is zilvervliesrijst aan te raden)
preworkout: rauwe eieren eruit, in de proteine shake zit als het goed is al voldoende eiwit + complexe carbs nemen voor betere energie-afgifte tijdens workout.
maaltijd 4: sowieso eerst een shake na je training nemen, met DEXTROSE + WHEY. Bovendien zou ik in de vaste maaltijd na de training kiezen voor complexe carbs en geen brood... en hoogwaardiger eiwit, geen kwark... maar kip, mager vlees of vis.

maaltijd5: de eerste uitgebalanceerde maaltijd van de dag. Niet echt handig dus... meer van dit soort maaltijden nemen.

maaltijd6: teveel suiker + geen/weinig (traag) eiwit. Daar heb je wel behoefte aan als laatste maaltijd van de dag.

Kortom: zeker niet optimaal dit.
 
Originally posted by Rob G
8 rauwe eieren per dag, volgens mij is dat niet zo gezond (zou je zo niet kunnen zeggen waarom maar meen laatst gelezen te hebben max 2 rauwe eieren per week)

Niet gezond niet gezond... Wat is niet gezond? Het risico dat je een besmetting als salmonella oploopt is gewoon groter. Verder maakt het geen reet uit.
Nadeel is echter wel dat de BV van een rauw ei ongeveer de helft is als dat van een gekookt/gebakken.
 
Aan welke vervangers zitten jullie te denken?

Vergat even te melden dat bedoeld persoon een VP heeft van ± 22% en dat ik vergeten was te vragen of ie ook nog beleg op zijn broodjes doet :D

Voordat ik dat vergeet te vragen, is het nu aan te raden of niet dat je pindakaas (vet?) of appelstroop (suiker?) op je brood doet? De één zegt van appelstroop c.q. pindakaas rulez :rolleyes: terwijl ik ergens anders weer lees of hoor, dat het je alleen maar vetter maakt ... :scratch:
(Ik zou daar ook wel eens jullie visie op willen hebben)

Maaltijd 1 en 2 zitten te weinig eiwitten, las ik.

Aan wat kun je denken hoe hij dat omhoog kan krikken?
Middels 1 of 2 gekookte eieren voor zowel maaltijd 1 als 2?
Andere suggesties?

Bij maaltijd 4 wordt over compleze carbs gesproken. Vergeef me mijn onkunde, maar wat zijn dat en welke of vervangende suggesties hebben jullie daarvoor?

Er wordt ook gesproken - dat lees ik wel vaker trouwens - over DEXTROSE + WHEY. Is DEXTROSE een apart te verkrijgen produkt of vindt je dat ook in bepaalde produkten?

En hoeveel SHAKES mag of moet je eigenlijk per dag tot je nemen? En is dat weer afhankelijk van het feit of je een trainings- of rustdag(en) hebt?

Tot slot - dat is een vraag voor mij zelf bedoeld - snap ik niet goed, hoe je het voor elkaar kunt krijgen om zo gigantisch veel KH te eten, zoals ik hier zo vaak lees, daarbij ook nog rekening houdend met je lich.gewicht en VVM en dan tòch een juiste balans te houden van 50% KH, 30% EW en 20% V. Ik zie altijd met lede ogen het V-percentage stijgen :(

Wanneer deze posting aan de te lange kant is, mijn excuses .. :bow:
 
Re: Aan welke vervangers zitten jullie te denken?

Originally posted by Cochise
Vergat even te melden dat bedoeld persoon een VP heeft van ± 22% en dat ik vergeten was te vragen of ie ook nog beleg op zijn broodjes doet :D

Voordat ik dat vergeet te vragen, is het nu aan te raden of niet dat je pindakaas (vet?) of appelstroop (suiker?) op je brood doet? De één zegt van appelstroop c.q. pindakaas rulez :rolleyes: terwijl ik ergens anders weer lees of hoor, dat het je alleen maar vetter maakt ... :scratch:
(Ik zou daar ook wel eens jullie visie op willen hebben)

bij een vetpercentage van 22% zou ik ze allebei niet nemen, maar kiezen voor mager vleesbeleg.

Maaltijd 1 en 2 zitten te weinig eiwitten, las ik.

Aan wat kun je denken hoe hij dat omhoog kan krikken?
Middels 1 of 2 gekookte eieren voor zowel maaltijd 1 als 2?
Andere suggesties?

Geen eieren, maar eerder magere kwark, tonijn op waterbasis, kipfilet etc.

Bij maaltijd 4 wordt over compleze carbs gesproken. Vergeef me mijn onkunde, maar wat zijn dat en welke of vervangende suggesties hebben jullie daarvoor?

Havermout, brinta, zilvervliesrijst

Er wordt ook gesproken - dat lees ik wel vaker trouwens - over DEXTROSE + WHEY. Is DEXTROSE een apart te verkrijgen produkt of vindt je dat ook in bepaalde produkten?

Dextrose, oftewel DRUIVENSUIKER, kun je kopen in zakjes van 500 gram bij vrijwel alle supermarkten (van het merk zonnatura), drogisten, natuurwinkels...

En hoeveel SHAKES mag of moet je eigenlijk per dag tot je nemen? En is dat weer afhankelijk van het feit of je een trainings- of rustdag(en) hebt?

Shake alleen direct na je training nemen, whey + dextrose... voor de hoeveelheden: gebruik de zoekfunctie!

Tot slot - dat is een vraag voor mij zelf bedoeld - snap ik niet goed, hoe je het voor elkaar kunt krijgen om zo gigantisch veel KH te eten, zoals ik hier zo vaak lees, daarbij ook nog rekening houdend met je lich.gewicht en VVM en dan tòch een juiste balans te houden van 50% KH, 30% EW en 20% V. Ik zie altijd met lede ogen het V-percentage stijgen :(

Als je meer vet dan spiermassa wint, doe je iets niet goed. Meer eiwit nemen en minder koolhydraten, cardio doen paar keer in de week, harder en zwaarder trainen, nadruk op je grote spiergroepen zoals benen, rug en borst... alleen koolhydraten nemen rondom je trainingen en niet 's avonds laat reusachtige maaltijden naar binnen werken omdat je een bepaalde hoeveelheid koolhydraten/calorieeen voor die dag wil halen. Luister naar je lichaam, iedereen reageert anders op hoeveelheden etc.

Wanneer deze posting aan de te lange kant is, mijn excuses .. :bow:
 
Re: Re: Aan welke vervangers zitten jullie te denken?

Originally posted by kingnbajam


Je had het over slechts één maal een shake nemen, na iedere training. Ergens in dit forum, ik weet niet meer prcies waar ik dat las, stond ooit iets daarover en daarbij werd juist aanbevolen om 's morgens na het opstaan een SHAKE te nemen EN pal NA iedere training. Verder ook op rustdagen 1 of 2 shakes.

Wat is nu waar en niet waar? Ik ben maar een eenvoudige leek op dit gebied hoor en vraag het alleen maar om dat me dat opviel ...

Of is dit ook weer afhankelijk van BULK- of CUTTING Fase?
(Persoon in kwestie is trouwens aan het bulken zei ie)
 
Originally posted by dandyman
whey is in cut en bulk een must als t gaat om snelle opname van eiwitten als je wakker word ben je in principe in catabole sitatie. Eiwitten worden afgebroken voor energiedoeleinden. dat moet je dus niet hebben vandaar snelle opname van whey een must is.

hier een linkje
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5853&highlight=opname

ps goede tips van KIng


Hehe da's een goeie ... :roflol:

Maar om even terug te komen op je tip:

Ik vond daar geen antwoord op mijn vraag. :finger: Ik vroeg nl. of je WHEY elke dag moet innemen (zover ik begreep dus wel) en dan op een trainingsdag sowieso 2x? (Begin van de dag en na de training icm dextrose)

Ik zelf doe meestal zo (weet dus nu niet meer zeker of dat goed is):

's Ochtends bij het opstaan 300ml m.melk en whey en na de training en op niet trainingsdagen 's ochtends en voor het slapen gaan icm kwark. Of is dat laatste weer teveel van het goede? ???

Om een uur of half negen 's avonds neem ik vaak 3 vlkbr + haring in pepersaus met een paar glazen karnemelk
 
Originally posted by Cochise



Hehe da's een goeie ... :roflol:

Maar om even terug te komen op je tip:

Ik vond daar geen antwoord op mijn vraag. :finger: Ik vroeg nl. of je WHEY elke dag moet innemen (zover ik begreep dus wel) en dan op een trainingsdag sowieso 2x? (Begin van de dag en na de training icm dextrose)

Ik zelf doe meestal zo (weet dus nu niet meer zeker of dat goed is):

's Ochtends bij het opstaan 300ml m.melk en whey en na de training en op niet trainingsdagen 's ochtends en voor het slapen gaan icm kwark. Of is dat laatste weer teveel van het goede? ???

Om een uur of half negen 's avonds neem ik vaak 3 vlkbr + haring in pepersaus met een paar glazen karnemelk

Ik zou idd gewoon elke ochtend whey nemen, en na de training.
Er zijn ook mensen hier op het forum die een half uur voor het
trainen ook nog een schep whey nemen. Als ik het me goed
herinner was dat 3XL
Ik zou 's avonds geen whey nemen, je hebt dan geen snelle eiwitten nodig
maar kunt beter langzame gebruiken zoals in kwark. Een bak
kwark voldoet dan wel.


Greetz,
Jurre
 
Originally posted by Jurre


Ik zou idd gewoon elke ochtend whey nemen, en na de training.
Er zijn ook mensen hier op het forum die een half uur voor het
trainen ook nog een schep whey nemen. Als ik het me goed
herinner was dat 3XL
Ik zou 's avonds geen whey nemen, je hebt dan geen snelle eiwitten nodig
maar kunt beter langzame gebruiken zoals in kwark. Een bak
kwark voldoet dan wel.


Greetz,
Jurre

Ik denk dat ik dat ok maar gewoon doe, dus zodar ik van het bed af kom een Shake (Whey + 300 cl melk met een beetje cocos en kaneel)

Ik zal binnenkort wel even mijn eigen groeischema (niet al teveel vet) posten. Doel is spiermassa kweken. Train 3 à 4x per week, 1x cardio + benen en overige dagen 2 spiergroepen. Ik hoop dat je daar ook eens kritisch naar wilt kijken
 
Back
Naar boven