XXL Nutrition

Graag tips & trucs bij mijn voedingsschema!

Bezoekers in dit topic

She2

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 jan 2008
Berichten
445
Waardering
0
[Link niet meer beschikbaar]


Stats

25 jaar
Vrouw
1.72m
64 kilo

Ik ben Iris en vegetarier. Ik doe 2x per week aan KT (fullbody, circuitvorm, ruim 1uur) en 1x per week aan HITT zwemmen (20-30 min).

Voor de berekening van mijn energieverbruik ben ik uitgegaan van '' energieLichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
verbruik incl. training", ook omdat ik een kantoorbaantje heb.

Ik ben sinds december 2007 bezig met strakker en gespierder worden. Door het wasborddieet ben ik redelijk wat vet kwijt geraakt, gelukkig ook op mijn buik.
Nu wil ik mijn buik nog strakker krijgen, lichte lijnen.
Met het wasborddieet heb ik het idee dat ik niet echt verder kom, omdat daar niets berekend wordt wat je nodig hebt, wat je eet en wat je verbrand.
Zoals bovenstaand schema eet ik nu, alleen zoals jullie zien schiet het niet echt op zo. Dus graag jullie tips om sneller af te kunnen vallen! Het gaat dus niet om veel gewicht, alleen de laatste beetjes!
Over de hele dag drink ik water en groene thee. Ook eet ik vaak sla, tomaat, komkommer bij de maaltijd van 18:00 uur.

Mijn dank is groot! :D
 
Edit
 
Laatst bewerkt:
Dames en heren!

Graag hulp bij mijn voedingsschema! Het is gelukt om het te uploaden.
Op de link drukken, vervolgens de '3 letter code' bovenin invullen en je ziet mijn schema!

Alvast bedankt!!
 
2iktdus.jpg


Mss makkelijker voor de mensen ;) scheelt iig downloaden. Ik zou me eiwitten verhogen en mss de yoghurt om 10.00 vervangen door kwark, zitten meer eiwitten in. Daarnaast zou ik om 12.30 een eitje extra nemen.

Je bent net als ik vegetarier, dus kwark is dan een zeer goede optie. Voor de rest heb ik niet echt opmerkingen. Misschien kan je de pindakaas vervangen door iets anders, sowieso voor de smaak etc.
 
Weer een topic...? Ik dacht juist dat je al tevreden was en je doel al bereikt had?
 
2iktdus.jpg


Mss makkelijker voor de mensen ;) scheelt iig downloaden. Ik zou me eiwitten verhogen en mss de yoghurt om 10.00 vervangen door kwark, zitten meer eiwitten in. Daarnaast zou ik om 12.30 een eitje extra nemen.

Je bent net als ik vegetarier, dus kwark is dan een zeer goede optie. Voor de rest heb ik niet echt opmerkingen. Misschien kan je de pindakaas vervangen door iets anders, sowieso voor de smaak etc.

Thanks! :D Hoe heb je dit screen shot erin gekregen?
Wat voor beleg zou je dan nemen als vegetarier? Maar ik verbruik nu ongeveer net zoveel als ik eet/drink per dag. Zal ik een maaltijd eruit gooien of andere ideeen?

Weer een topic...? Ik dacht juist dat je al tevreden was en je doel al bereikt had?

Ja, ik was ook tevreden, met het behalen van een platte buik. Ik zou nu alleen wat meer definitie willen... Ben jij nu tevreden met je body?
 
Thanks! :D Hoe heb je dit screen shot erin gekregen?
Wat voor beleg zou je dan nemen als vegetarier? Maar ik verbruik nu ongeveer net zoveel als ik eet/drink per dag. Zal ik een maaltijd eruit gooien of andere ideeen?

Mja gewoon printscreen gemaakt van je download en dan in paint geedit en dan hier als image toevoegen, best makkelijk ;)
Maar ik ken het probleem met beleg, wat je eventueel zou kunnen doen is om die pindakaas in 2e maaltijd weg te laten en daar 1 of 2 eieren op brood te nemen. Ik ben niet zo van de vegetarische burgers etc op brood. Ik weet niet of jij dat wat vindt, maar anders zou je worst variant erop kunnen doen, al is het niet te eten. Ik vind dat je sowieso niet echt superveel eet ofzo, maar dat ligt bij vrouwen ook weer anders ;)

Aan de andere kant, als je tijd ervoor hebt natuurlijk, zou je wat meer kunnen bewegen, mss een extra zwemdag of iets anders. Dan ligt je verbranding ook weer hoger.
 
Ik zou er nog wat kip en vis bij gooien. Dit is een beetje eenzijdig zo.
 
Dan kan je toch nog wel vis eten. kende eerst ook een vegetariër die wel vis at. Maar ik vind dat je nu veel te veel eiwit poedertjes hebt. Je kan beter echt voedsel eten.
 
Dan kan je toch nog wel vis eten. kende eerst ook een vegetariër die wel vis at. Maar ik vind dat je nu veel te veel eiwit poedertjes hebt. Je kan beter echt voedsel eten.


Hmmm, kip is nog altijd vlees dan hehe... ;).
En ik ben een ECHTE vegetarier... dus geen vis en vlees!
Veel eiwitpoeder?
Elke dag 30gram in totaal... tenzij ik op die dag aan krachttraining doe dan in totaal 60gram... vind je dat veel?
Wat zou ik daar in de plaats van moeten nemen? (ik let namelijk ook op de totale Calorie.).

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Mja gewoon printscreen gemaakt van je download en dan in paint geedit en dan hier als image toevoegen, best makkelijk ;)
Maar ik ken het probleem met beleg, wat je eventueel zou kunnen doen is om die pindakaas in 2e maaltijd weg te laten en daar 1 of 2 eieren op brood te nemen. Ik ben niet zo van de vegetarische burgers etc op brood. Ik weet niet of jij dat wat vindt, maar anders zou je worst variant erop kunnen doen, al is het niet te eten. Ik vind dat je sowieso niet echt superveel eet ofzo, maar dat ligt bij vrouwen ook weer anders ;)

Aan de andere kant, als je tijd ervoor hebt natuurlijk, zou je wat meer kunnen bewegen, mss een extra zwemdag of iets anders. Dan ligt je verbranding ook weer hoger.

Mijn behoefte heb ik berekend (zie de rechterkant van mijn schema...).
Ik zat er zelf ook aan te denken om extra te gaan sporten, anders kan ik helemaal niets meer eten.
 
Dat eiwit poeder valt wel mee hoor, neem 2x per dag proteine 80, ongeveer 60 gram, daarnaast nog 's ochtends een whey shake 30 gram. En als het een trainingsdag is dan heb ik nog een pre workout shake, dus ja ;) Daarnaast nog een bak kwark, paar eieren en melk, yoghurt. Zit er ook over te denken bonen te gaan eten.

Mijn behoefte heb ik berekend (zie de rechterkant van mijn schema...).
Ik zat er zelf ook aan te denken om extra te gaan sporten, anders kan ik helemaal niets meer eten.

Ja dat had ik al gelezen en vond het bar weinig:P. Maar als sporten niet lukt dan is het misschien handig om met de fiets/lopen naar werk of dat soort dingen. Zwemmen, deed je al en dat is ook een mooie gelegenheid, wordt je weer wat leniger en is zeer goed voor je verbranding.
 
Oke sorry ik las het niet goed. Ik dacht dat je die shakes altijd nam en ging er van uit dat het per shake 30gr was. Oke hier wat tips:

Die kwark is echt super fout, te weinig eiwitten en te veel koolhydraten. Die koolhydraten zijn suikers en die mag je voor het slapen gaan niet hebben omdat je deze snelle koolhydraten niet gebruikt tijdens het slapen en dus omzet in vet. Kijk in de AH voor "Magere Biogarde Kwark". Hier zit 10gr eiwit per 100gr in en 3gr koolhydraten per 100gr. Ik snap dat die je nu hebt, je lekker zoet vind maar deze van de AH is ook wel te doen.

Ik zou meer brinta eten, echt veel meer en dan bij je brinta die lijnzaad olie i.p.v. voor het slapen gaan. Ik weet niet hoe laat je opstaat maar het eerste wat ik zou doen is een shake van 30gr eiwit nemen en gelijk die banaan om je energie te herstellen. Dan een half uur later pas je Brinta. Verder zou ik minder koolhydraten over de rest van de dag eten. Dus die bruine boterhammen er uit en die rijst alleen eten als je die dag traint, zodat je voor je training energie hebt.

Ik weet niet wat je in die shake doet maar die koolhydraten moeten er uit.

Eet i.p.v 1 ei, 3 eieren en dan alleen het eiwit!

Doe er toch vis of kip in of als het echt niet kan een vervanger, dus een soort van vlees met geen koolhydraten en alleen maar eiwit.

verder, zou ik er broccoli en veel rauwkost bij doen. Eet dit bijvoorbeeld i.p.v. je boterhammen.

Ik wil uiteindelijk in je verhoudingen MAX 100gr koolhydraten zien en minimaal 225gr eiwit. Het is erg jammer dat je geen vis eet want dit zou het een stuk makkelijker maken.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Vegetariër's eten Soja, iets wat ik in je schema niet ken terug vinden.. misschien een tip.
 
Oke sorry ik las het niet goed. Ik dacht dat je die shakes altijd nam en ging er van uit dat het per shake 30gr was. Oke hier wat tips:

Die kwark is echt super fout, te weinig eiwitten en te veel koolhydraten. Die koolhydraten zijn suikers en die mag je voor het slapen gaan niet hebben omdat je deze snelle koolhydraten niet gebruikt tijdens het slapen en dus omzet in vet. Kijk in de AH voor "Magere Biogarde Kwark". Hier zit 10gr eiwit per 100gr in en 3gr koolhydraten per 100gr. Ik snap dat die je nu hebt, je lekker zoet vind maar deze van de AH is ook wel te doen.

Scheelt dat verschil in koolhydraten echt zoveel met die magere kwark van Zaanse Hoeve die ik nu heb? Die van de Zaanse Hoeve is 10 gram eiwit en 4,5 gram koolhydraten per 100 gram (eiwit moet in mijn schema dus 25 gram zijn ipv 20...).

Ik zou meer brinta eten, echt veel meer en dan bij je brinta die lijnzaad olie i.p.v. voor het slapen gaan. Ik weet niet hoe laat je opstaat maar het eerste wat ik zou doen is een shake van 30gr eiwit nemen en gelijk die banaan om je energie te herstellen. Dan een half uur later pas je Brinta. Verder zou ik minder koolhydraten over de rest van de dag eten. Dus die bruine boterhammen er uit en die rijst alleen eten als je die dag traint, zodat je voor je training energie hebt.

Wat moet ik in de plaats van mijn maaltijd om 18:00 dan eten als ik niet train?

Ik weet niet wat je in die shake doet maar die koolhydraten moeten er uit.
Die shake van 15:00 uur is dezelfde als die om 7:00 uur.

Eet i.p.v 1 ei, 3 eieren en dan alleen het eiwit!

Doe er toch vis of kip in of als het echt niet kan een vervanger, dus een soort van vlees met geen koolhydraten en alleen maar eiwit.
Haha, nee, ik ben niet voor niets vega he (principieel). Ik gebruik ipv vlees/vis vleesvervangers, voornamelijk Quorn (mager).

verder, zou ik er broccoli en veel rauwkost bij doen. Eet dit bijvoorbeeld i.p.v. je boterhammen.
Thanks voor de tip!

Ik wil uiteindelijk in je verhoudingen MAX 100gr koolhydraten zien en minimaal 225gr eiwit. Het is erg jammer dat je geen vis eet want dit zou het een stuk makkelijker maken.

Succes!

Bedankt weer!!!
 
Vegetariër's eten Soja, iets wat ik in je schema niet ken terug vinden.. misschien een tip.

Dank je, ik eet wel vaak sojaburgers, staan idd niet in het schema. Gebruik liever Quorn (minder ongezonde vetten).
 
Scheelt dat verschil in koolhydraten echt zoveel met die magere kwark van Zaanse Hoeve die ik nu heb? Die van de Zaanse Hoeve is 10 gram eiwit en 4,5 gram koolhydraten per 100 gram (eiwit moet in mijn schema dus 25 gram zijn ipv 20...
Ok, dat maakt de verhoudingen al iets beter. Maar hoe minder suikers voor het slapen hoe beter. Eigenlijk vind ik dat in die van de AH al wat te veel zit.

Wat moet ik in de plaats van mijn maaltijd om 18:00 dan eten als ik niet train?
Om 18:00 zou ik als je niet traint een magere vleesvervanger eten dat qua inhoud lijkt op kip/vis met flink wat broccoli en rauwkost/sla. Maar absoluut geen reist of aardappelen. Als je wel traint gewoon het zelfde + wat rijst

Die shake van 15:00 uur is dezelfde als die om 7:00 uur.
Maar in de een zit 45gr koolhydraten en in de ander 0,75gr?
 
Scheelt dat verschil in koolhydraten echt zoveel met die magere kwark van Zaanse Hoeve die ik nu heb? Die van de Zaanse Hoeve is 10 gram eiwit en 4,5 gram koolhydraten per 100 gram (eiwit moet in mijn schema dus 25 gram zijn ipv 20...
Ok, dat maakt de verhoudingen al iets beter. Maar hoe minder suikers voor het slapen hoe beter. Eigenlijk vind ik dat in die van de AH al wat te veel zit.

Wat moet ik in de plaats van mijn maaltijd om 18:00 dan eten als ik niet train?
Om 18:00 zou ik als je niet traint een magere vleesvervanger eten dat qua inhoud lijkt op kip/vis met flink wat broccoli en rauwkost/sla. Maar absoluut geen reist of aardappelen. Als je wel traint gewoon het zelfde + wat rijst

Die shake van 15:00 uur is dezelfde als die om 7:00 uur.
Maar in de een zit 45gr koolhydraten en in de ander 0,75gr?

Nee, wat er om 7:00 uur allemaal bijstaat gooi ik in allemaal in de blender, dus kom je bij die shake ook op ongeveer 45 gram uit.

Maar ik moet volgens jou de hele dag zo min mogelijk koolhydraten eten?
 
Back
Naar boven