Fitness Seller

Graag wat info over Karate (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LeanderFCU

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 dec 2002
Berichten
131
Waardering
0
Ik overweeg samen met een vriend van me 1x per week karate (Tang soo do) te gaan trainen bij ons in de sportschool.
We willen niet zo fanatiek gaan trainen, maar meer voor de lol, aangezien we ook al 3/4 x per week trainen...

Kunnen jullie wat informatie geven over het beginnen met Karate?

Hoe zien de lessen er bijvoorbeeld uit?
Wat leer je in het begin?
Kortom, hoe jullie het beginnen ermee ervaren hebben...

Ik ga maandag ook in de sportschool navraag doen, maar het lijkt me wel nuttig om het ook eens van een andere kant te horen, alvast bedankt
 
Die gasten zijn net ninja's man!


:D

en owja je begint met een witte band
 
Als je het voor de lol doet kan je beter clown woorden.
 
k heb t 5 jaar gedaan en werd t op n gegeven moment zat . maar je zal gewoon beginnen met basis technieken
verdediging en aanval gevolgt door wat kata's .....
t is maar net wat je er van maakt als je alleen maar voor de lol gaat dan zou ik me gewoon concentreren op de basis oefeningen
 
@ lorenzo
Waarom zou je het niet voor de lol kunnen doen, waarom doe je het anders?

Ik heb er niet veel verstand van, maar ik besef ook wel dat je heel vaak moet trainen om er echt goed in te worden. Ik wil gewoon weleens een vechtsport proberen, als bijsport dus.. Groeten
 
Karate ook een tijdje gedaan.
Inderdaad veel basisbewegingen en kata´s.
Ik denk dat de meesten het er makkelijk vinden uitzien en opzich is dat het ook misschien alleen de kunst is denk ik zo te afweren dat het meer automatisch gaat dan dat je echt moet denken.
Dit kan alleen door veel en serieus te trainen.
 
Originally posted by LeanderFCU
Ik overweeg samen met een vriend van me 1x per week karate (Tang soo do) te gaan trainen bij ons in de sportschool.
We willen niet zo fanatiek gaan trainen, maar meer voor de lol, aangezien we ook al 3/4 x per week trainen...

Kunnen jullie wat informatie geven over het beginnen met Karate?

Hoe zien de lessen er bijvoorbeeld uit?
Wat leer je in het begin?
Kortom, hoe jullie het beginnen ermee ervaren hebben...

Ik ga maandag ook in de sportschool navraag doen, maar het lijkt me wel nuttig om het ook eens van een andere kant te horen, alvast bedankt

Tang soo do is geen karate, maar een Koreaanse vechtkunst dat op taekwando lijkt.
 
Tang soo do is koreaans maar het behoort wel tot karatesport.


Heb zelf 3 jaar karate beoefend het is vooral een technische sport waar het vooral belangrijk is dat je jezelf onder controle hebt het is dus vooral een verdedigingssport in plaats van aanval.
 
heb het zelf jiu jitsu gedaan en ben zelfs tot oranje band geraakt! (3e band :D)

Ik herinner me er nix meer van, maar zou het toch niet toegepast hebben als ik es ne keer ging vechten.
 
Hrmz wtf?? Tang soo do behoort echt nie tot Karate man , da' is echt geen ryu van Karate hrmz,

hehe euhm Karate was voor mij in het begin vooral Kihon en gevechtstraining maar bij Tang soo do leer je waarschijnlijk ook gelijk worpen en Atemi's plaatsen enzo hrmZ, Ik heb nu eindelijk Zwarte Band 1de dan Kyokushinkai Karate L:D :D :D leed :P
 
Waar komt die link vandaan, had toch -code gebruikt.

kan iemand dit even verklaren voor me?
 
heb ik ook vaak, snap t zelf ook niet. moet je ff vragen bij de site and feedbacksectie. ben zelf ook benieuwd
 
Back
Naar boven