Fitness Seller

Graag wat meerdere ogen en gedachtes over mijn voedingsschema

Bezoekers in dit topic

jojolol

Novice
Lid geworden
8 jun 2012
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
91kg
Vetpercentage
16%
Beste Mensen,

ik ben nu al enige tijd aan het trainen, de zomer komt er weer aan en wil graag die goddelijke blokjes een keer gaan zien.

Ik ben dus even bezig geweest met maken van een voedingsschema.
ik zou graag even willen weten wat jullie gedachtes hierover zijn zodat ik hem evt. kan aanpassen.

ik had in gedachten het voglende: e: 40%, kh: 40%, v: 20%

alvast bedankt voor de genomen moeite.
 

Bijlagen

  • eetschema cut.xls
    15,5 KB · Weergaven: 67
Heb het snel even doorgenomen:
-Voeding ziet er schoon uit.
-Totaal aantal kcal is goed.
-Verhoudingen mogen worden aangepast. Eiwitten naar 180-200g, vetten naar 100g, het verschil aanvullen met koolhydraten (er komt dus ~50g kh bij). Iets meer kg in de cut vind ik persoonlijk fijner, ben je een stuk energieker. Meer dan 2g/kg eiwit is overbodig. Vetten standaard op 1g/kg.

Zorg er ook voor dat je trainingsschema in orde is.

Succes
 
Je hebt walnoten als pre workout , ik heb geleerd dat je dat 2 uur voor het sporten en 2 uur na het sporten niet moet innemen omdat je dan voor het sporten je kracht dimt en na het sporten je eiwitinname vertraagt. 2 uur na het sporten in de avond ofzo mag t wel
 
Bedankt voor de tips,

ga nog even kijken hoe ik de verhouding kan aanscherpen, iets meer kh. en minder ei. en daarbij weer iets meer vet.
 
Ik heb mn schema even aangepast,
ik heb ook even uitgezocht hoe het zat met die noten voor het trainen, is inderdaad niet het beste, heb deze dan ook verplaatst.

ik hoor graag wat jullie ervan vinden
 

Bijlagen

  • eetschema cut aangepast.xls
    29,5 KB · Weergaven: 50
Ik zie dat je bij maaltijd 2 Whey Proteine hebt staan. Eet je dat droog of mix je dat ergens doorheen? Zo ja, even melk of water toevoegen. In het laatste geval is het indd bijna verwaarloosbaar. Je totale Kcal zijn 2875 en je behoefte is 3446 kcal. Misschien een te groot gat voor de cut? Als je hiernaast nog cardio doet, zou ik iets hoger in de kcal gaan zitten.
 
mwah, grootte van dat gat in kcal valt wel mee vind ik. 3446-2875= 571kcal = deficit van 17%
 
Thx voor de reacties,

ik drink de gehele dag door alleen water, ook mijn shakes drink ik met water.

verder snap ik niet helemaal wat je bedoelt met te weinig kcal, ik wil ong. 10 minuutjes cardio na mn kt. doen.

ik zou rond de 2800 kcal nodig moeten hebben in mn cut toch?
 
Gewoon eens beginnen met dit schema. Je exacte kcal kan je toch niet uit een formule halen.

Probeer 0,5 kg per week te verliezen. Val je minder af dan 0,5 kg per week schroef je je kcal wat naar beneden. val je meer af, voeg je wat kcal toe.
 
Back
Naar boven