AndroidHealthClinic

Grass fed beef/pasture raised chicken eggs. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Primal

unaerobic
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 jan 2009
Berichten
2.741
Waardering
219
Lengte
1m86
Massa
89kg
Ik lees veel positiefs over grasgevoerd rundvlees en eieren van weide kippen op Engelstalige sites. Hoe kom je in Nederland aan deze producten? Biologisch rund hoeft niet perse grasgevoerd te zijn bijvoorbeeld.
 
wat maakt het uit wat ze eten?
dierlijke eiwitten zijn dierlijke eiwitten toch?
of ze nou gras of schapenmagen vreten // care
 
wat maakt het uit wat ze eten?
dierlijke eiwitten zijn dierlijke eiwitten toch?
of ze nou gras of schapenmagen vreten // care

Eiwitten zal inderdaad weinig verschil in zitten, maar het gaat me om de vetten. Meeste calorieën in mijn dieet komen van dierlijk vet en eiwitten.
 
Laatst bewerkt:
wat maakt het uit wat ze eten?
dierlijke eiwitten zijn dierlijke eiwitten toch?
of ze nou gras of schapenmagen vreten // care

De vetzuursamenstelling veranderd significant bij het eten van ander voer.

Zelfde zie je bij de vetzuursamenstelling van kweekvijver vissen of vissen die in de vrije zee rondzwemmen.

Ik zou echter niet weten waar je dit specifiek zou kunnen halen helaas. Ben bang dat daar nog geen markt voor is in Nederland. Consumenten geloven liever een "Ik kies bewust" stikker op een pot suikerjam of fles frituurvet.
 
Ik lees veel positiefs over grasgevoerd rundvlees en eieren van weide kippen op Engelstalige sites. Hoe kom je in Nederland aan deze producten? Biologisch rund hoeft niet perse grasgevoerd te zijn bijvoorbeeld.

Zulk vlees kun je meestal wel bij een 'natuurwinkel' kopen. Zulke eieren koop ik zelf van iemand die ik ken die kippen heeft, maar volgens mij kun je die ook gewoon in zulke winkels kopen.

Dit soort winkels: http://www.ekoplaza.nl/
 
Laatst bewerkt:
De vetzuursamenstelling veranderd significant bij het eten van ander voer.

Zelfde zie je bij de vetzuursamenstelling van kweekvijver vissen of vissen die in de vrije zee rondzwemmen.

Ik zou echter niet weten waar je dit specifiek zou kunnen halen helaas. Ben bang dat daar nog geen markt voor is in Nederland. Consumenten geloven liever een "Ik kies bewust" stikker op een pot suikerjam of fles frituurvet.

"Ik kies bewust" :roflol:

Zulk vlees kun je meestal wel bij een 'natuurwinkel' kopen. Zulke eieren koop ik zelf van iemand die ik ken die kippen heeft, maar volgens mij kun je die ook gewoon in zulke winkels kopen.

Dit soort winkels: http://www.ekoplaza.nl/

Die specifieke keten ben ik nog nooit geweest, en ik woon in Z-Limburg dichtstbijzijnde is Brabant dus niet echt een optie. De biologische/natuurwinkels waar ik ben geweest verkopen biologische eieren van een regulier merk, zonder verdere info. En vlees hebben ze al helemaal niet.

Misschien eens wat boerderijwinkels afgaan..?
 
"Ik kies bewust" :roflol:



Die specifieke keten ben ik nog nooit geweest, en ik woon in Z-Limburg dichtstbijzijnde is Brabant dus niet echt een optie. De biologische/natuurwinkels waar ik ben geweest verkopen biologische eieren van een regulier merk, zonder verdere info. En vlees hebben ze al helemaal niet.

Misschien eens wat boerderijwinkels afgaan..?

Kun je proberen, hier is ook een boerderijwinkel met vlees in de buurt.
 
Back
Naar boven