MuscleMeat

Breaking News Gratis geld

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja dat weet ik niet. Dat zou goed kunnen.


maar het blijft een fout van hun :P De vraag is of wij er van mogen profiteren ;)

Het antwoord is: hangt er vanaf hoe je kunt verantwoorden waarom je die code hebt en of de prijs waar voor je iets hebt gekocht redelijk te noemen is
 
Als een kortingsactie onbedoeld gebruikt word of een prijs per ongeluk te laag is geweest tijdelijk heeft een bedrijf zondermeer het recht alle aankopen met of tijdens te herroepen.

Nee, zoals ik al zei als ze in een winkel een kortingscode verkeerd leggen zonder tekst erbij dan telt dit volgens de wet.

En bij kopen op afstand is de site gelijk aan een winkel. Als dit verkeerd in een reclameboekje staat is een andere zaak, maar dan moet er ook duidelijk bijstaan (druk)fouten onder voorbehoud.

---------- Toegevoegd om 20:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-3/artikel35 Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil.

Dank u wel voor de relevante informatie meneer de advocaat.
 
Ja jou advies was dan ook heel geweldig. Zal het zo eens qouten.

Jij denkt echt dat je de kennis in pacht hebt is het niet geweldig? Deze gast met zn consuwijzer kennis

Waar het om gaat is dat je uberhaubt niet van een overeenkomst uit mocht gaan. Geen wil en verklaring van de site is geen aanvaarding is geen overeenkomst. Consument doet een aanbod om iets te kopen voor bep bedrag pas als site bevestigt is er aanvaarding en dus overeenkomst. Die aanvaarding is niet aan te nemen want belachelijke prijzen 3:35 niet in stelling te brengen door consument. Iig in merendeel van gevallen. Dus pech en ik hoop vooral dat jij ermee naar de rechter gaat en dat je je dan beroept op consuwijzer.

In a nutshell: er is geen overeenkomst tot stand gekomen in leeuwendeel van de gevallen
 
Laatst bewerkt:
Jij denkt echt dat je de kennis in pacht hebt is het niet geweldig? Deze gast met zn consuwijzer kennis

Heb je even gequote. Bij consuwijzer staan de bronnen bij, zal ze even voor je opzoeken. We hebben het hier door over kopen op afstand, dus even wel relevante info.

Deze site beter voor jou?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten.html

Je kan de documenten gaan doorspitten want ze linken daar zelf naar consuwijzer.
http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand#na-13-juni

Voor de rest kan ik geen directe info vinden ivm foutieve kortingscodes. Ik zou zeggen we zullen zien of er bestellingen geleverd gaan worden.
 
Laatst bewerkt:
Dat staat gelukkig in vrijwel elke algemene voorwaarden en op elke website dus dat zit wel snor ;)

Bovendien is het niet reëel een product van 85e aan te kunnen schaffen voor 5e dus die gevallen kunnen het per definitie schudden

Net zoals er ooit bij een bekende webwinkel een HD TV voor 100e verkocht werd.

Alle 1300 aankopen teniet gedaan.
 
Hmm, zou denk ik normaalgesproken een email met track en trace ontvangen, dus nog niks verzonden ben ik bang.

250 gb ssd voor 40 ipv 120
 
Dat staat gelukkig in vrijwel elke algemene voorwaarden en op elke website dus dat zit wel snor ;)

Bovendien is het niet reëel een product van 85e aan te kunnen schaffen voor 5e dus die gevallen kunnen het per definitie schudden

Net zoals er ooit bij een bekende webwinkel een HD TV voor 100e verkocht werd.

Alle 1300 aankopen teniet gedaan.

Staat niets in hun algemene voorwaarden, check maar. Het gaat ook niet om een verkeerd geprijsd product.

"Aan de kortingsbonnen mogen voorwaarden verbonden worden maar die moeten wel vooraf bekend zijn bij de klant."
 
Stom van ze. Ook geen prijs en zetfouten voorbehouden ?

Dan kunnen ze ws enkel de aankopen die als weinig reëel te betitelen zijn terugdraaien.

Behoorlijk amateuristisch zou dat zijn. Doet me denken aan TomTom met een actie met codes welke opvolgende nummers waren :')
 
Wat niet in algemene voorwaarden staat staat in de wet. En als de algemene voorwaarden daarmee in strijd zijn gaat de wet voor. En wat in de wet staat heb ik net gezegd dus voorbehoud of niet maakt geen flikker uit
 
Wat niet in algemene voorwaarden staat staat in de wet. En als de algemene voorwaarden daarmee in strijd zijn gaat de wet voor. En wat in de wet staat heb ik net gezegd dus voorbehoud of niet maakt geen flikker uit

Het moet wel duidelijk vermeld zijn anders valt dat weg. Dat staat ook in de wet ;)

http://blog.iusmentis.com/2014/12/18/hoe-rechtsgeldig-een-foutief-toegepaste-kortingscode/

Uiteindelijk zou het er op neer komen of de korting reëel was/is eigenlijk. Gezien het een automatisch systeem is kunnen sommige mensen wel hun aankoop ontvangen.

Ik weet wel als er in een winkel een kortingscode zonder info ergens bij een artikel ligt dat ik hier recht op heb. Of dit nu verkeerd is of niet. En heb zo al verschillende malen het ook gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Wat niet in algemene voorwaarden staat staat in de wet. En als de algemene voorwaarden daarmee in strijd zijn gaat de wet voor. En wat in de wet staat heb ik net gezegd dus voorbehoud of niet maakt geen flikker uit

Dude wat zeg jij nou allemaal man. No offense maar dit slaat echt nergens op.
Als jij denkt dat je als professionele verkoop partij bij een foutje zomaar ff 3:35 uit de mouw kan schudden dan zou ik eens wat relevante jurisprudentie gaan lezen of in ieder geval gaan lezen over consumentenbescherming. Consumentenbescherming is geregeld in boek 7 van het BW en gaat in mijn ogen verschrikkelijk ver, dus zomaar een beroep op een algemene bepaling ga je niet ver mee komen.

Algemene voorwaarden strijd met wet dan gaat wet voor?? Iets met klok en een klepel.
 
IJzer waar heb jij rechten gestudeerd
 
Wat als ik een kortingsbon(80 euro) heb voor een bepaald product bij de blokker, bijv. een espresso apparaat van 300 euro.
Ik gebruik de kortingscode op een ander product, een magnetron van 85 euro.
Het domme blondje aan de kassa rekent het gewoon af en ik moet 5 euro bijbetalen en heb mooi een magnetron voor 5 euro.
Is deze overeenkomst geldig ja of nee?
 
Laten we het anders even hebben over de manier waarop deze kortingscode verkregen is.

Deze code is alleen verstuurd naar tweakers abonnees (Betaalde tweakers leden) en hier dus ook alleen voor tweakers abonnees bedoeld, dit staat ook als je de kortingscode ingevuld hebt in het overzicht van je bestelling (Tweakers abonnee actie toshiba).

Het gros van deze mensen is waarschijnlijk geen tweakers abonnee en hebben deze code dus ook niet op een legitieme manier verkregen en ook niet eens op een toshiba product gebruikt (Waar deze code wel voor bedoeld is, want dit staat in het bestel overzicht na het invullen)
 
Jij denkt echt dat je de kennis in pacht hebt is het niet geweldig? Deze gast met zn consuwijzer kennis

Waar het om gaat is dat je uberhaubt niet van een overeenkomst uit mocht gaan. Geen wil en verklaring van de site is geen aanvaarding is geen overeenkomst. Consument doet een aanbod om iets te kopen voor bep bedrag pas als site bevestigt is er aanvaarding en dus overeenkomst. Die aanvaarding is niet aan te nemen want belachelijke prijzen 3:35 niet in stelling te brengen door consument. Iig in merendeel van gevallen. Dus pech en ik hoop vooral dat jij ermee naar de rechter gaat en dat je je dan beroept op consuwijzer.

In a nutshell: er is geen overeenkomst tot stand gekomen in leeuwendeel van de gevallen

De site doet een aanbod tot een overeenkomst doordat ze letterlijk de producten aanbieden. Consument accepteert slechts het aanbod. Er is dus een overeenkomst tot stand gekomen.

Jurisprudentie leert grofweg dat deze overeenkomst nietig is in dit soort gevallen daar je redelijkerwijs had kunnen aannemen dat dit niet klopte. Lastiger zou het zijn als je met de kortingscode een product had gekocht waarop 80 euro korting helemaal niet zo raar zou zijn.
 
De site doet een aanbod tot een overeenkomst doordat ze letterlijk de producten aanbieden. Consument accepteert slechts het aanbod. Er is dus een overeenkomst tot stand gekomen.

Jurisprudentie leert grofweg dat deze overeenkomst nietig is in dit soort gevallen daar je redelijkerwijs had kunnen aannemen dat dit niet klopte. Lastiger zou het zijn als je met de kortingscode een product had gekocht waarop 80 euro korting helemaal niet zo raar zou zijn.

Pas als de site bevestigt is er ovk tot stand gekomen vandaar dst ik het zo omgedraaid heb je kan die bevestiging ook aanvallen met 3:33 Waarom zou je bevestiging nodig hebben als dan pas ovk tot stand komt? (Want aanbod en aanvaarding is ovk) kijk het vanmiddag wel ff na

---------- Toegevoegd om 07:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:59 ----------

Dude wat zeg jij nou allemaal man. No offense maar dit slaat echt nergens op.
Als jij denkt dat je als professionele verkoop partij bij een foutje zomaar ff 3:35 uit de mouw kan schudden dan zou ik eens wat relevante jurisprudentie gaan lezen of in ieder geval gaan lezen over consumentenbescherming. Consumentenbescherming is geregeld in boek 7 van het BW en gaat in mijn ogen verschrikkelijk ver, dus zomaar een beroep op een algemene bepaling ga je niet ver mee komen.

Algemene voorwaarden strijd met wet dan gaat wet voor?? Iets met klok en een klepel.

Hear hear. Klok en de klepelman koop op afstand staat niet in boek 7. Maar in het algemene sinterklaasboek 6

---------- Toegevoegd om 07:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:01 ----------

IJzer waar heb jij rechten gestudeerd

Fryslan college mbo juridisch dienstverlening niveau 2
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven