MuscleMeat

Grenzlooz' log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik zie eigenlijk twee verschillende stijlen van rdl's op Youtube e.d.. De ene lijkt op de eccentrische rep van een reguliere deadlift, maar uiteraard zonder de knieën veel te buigen. De andere is knieën alleen uit het slot en dan bewegen de knieën ook naar achteren tijdens het zakken. Jij doet de eerste dus?
 
Hmmz ja, ik wil niet teveel vervallen in kretologie aangezien ik hier mensen laatst redelijk vurig heb zien worden over dit onderwerp. Er werd zelf met foto's uit 1832 gestrooid. Hoe ik hem doe lijkt misschien wat meer op een stiffed leg DL maar dan met mijn knieën net uit het slot (vanwege het feit dat ik wel makkelijk mijn knie overstrek. De bar blijft ook niet aan mijn schenen/heupen plakken. Ik ga ongeveer horizontaal, net met de schijven nog boven de grond en precies voordat mijn bovenrug gaat bollen. Ik focus me wel echt op het aanspannen van de hamstrings en bilspieren. Ik vind hem qua grip eigenlijk nog wel het zwaarst omdat ik langzaam zak en hard omhoog ga.
Dus ja, misschien meer een SLDL maar ik denk sowieso een goede tegenhanger van de zware deadlift dag.
Maar ik sta zeker open voor suggesties/verbeteringen.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij is prioriteit de beweging van de DL zo goed mogelijk na te bootsen, dus ik wil zeker contact houden met de bar gedurende de beweging. SLDL zie ik weer als een aanvulling daarop. Ieder zijn ding toch :)
 
Gister en vandaag 2 volle hardcore dagen farmers walk. Oftewel 2 dagen met kruiwagens stenen en zand gereden, geschept enz enz.
Ja was zwaar maar een voldaan gevoel. Morgen rust.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Toch even kort getraind vandaag, niet te lang vanwege onderarmen die behoorlijk verzuurd zijn.

Bench

5x5x82,5

Bor

5x5x70

Abs

2 flinke sets diverse vormen





Armen doen best beetje zeer.
 
Laatst bewerkt:
Je kon het niet laten hè? ;)
 
Gister vergeten te loggen dat ik ook wat abs werk heb gedaan, die voel ik vandaag goed evenals de onderarmen.

DL
5x142,5

Beetje zoeken met positie, mogen wel wat harder omhoog.

Lowbar Squat (no belt)
5x5x100

Standing calf raises
3x15x65

Morgen RUST
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Vandaag lastige dag, zoontje en vriendin ziek dus de mensen met kinderen weten wel hoe het 's nachts dan gaat: al 2 dagen veel wakker. Ook nog best wel last van mijn beide brachialissen door het achterlijke werk van afgelopen weekend plus gewoon (dom) door trainen. Morgen weer rustdag.

OHP

5x5x55

Moet wennen aan het meer volume ipv ramped, laatste set was gewoon zwaar.

BOR Mooi horizontaal zonder smokkelwaar, even goed blijven opletten dat ik de speling uit mijn schouders haal voordat ik pull

5x5x82,5

Paused Bench

5x5x75

Even extra focus op techniek, ik blijf bench toch het lastigste vinden qua techniek.
 
Wat is het probleem met je benchtechniek?
 
Positie op de bank en positie voeten om zo de goede spanning te vinden. Ik verander er steeds veel aan. Gister lag ik overigens wel aardig.
 
Lowbar Squat

5x5x115

DL met schoenen zonder belt/straps uiteraard

2x5x120

HB Squat

5x5x75


Woog vandaag in op 89,7 met kleren, dat zal onder 89 netto zijn dus. Moet ook een extra gaatje bij mijn belt maken. Voor nu niet zo erg maar ga wel ietsjes meer eten. Neem mijn belt als maatstaf, niet het gewicht aangezien ik weer aan de creatine ga.
 
Omdat ik bijna niemand boven me heb op het werk maar vrijwel alleen mensen onder me ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik vaak lekker 's middags al kan trainen. :)
Ik begin wel weer zichtbaar te groeien. Ik hoop eigenlijk dat ik niet veel groter ga worden (ja echt) maar het eerder ga zien in het gewicht wat ik straks omhoog moet gaan tillen. ook wordt ik zichtbaar iets dunner, heb weer een VP-meter dus ga me vanavond weer eens meten.

Zondag
Ab wheel

Gekocht en kwartiertje mee gespeeld. Ja hardcore zeg.

Vandaag

BOR
(light day)

5x5x72,5

Bench

5x5x85

Als ik mijn hakken van de grond heb kan ik minder spanning houden dan met voeten plat. Toch voelt het met hakken plat minder. Ging verder zonder moeite gelukkig en dat is voor de matige bencher die ik nu ben wel een keertje lekker.

Chin ups

3x6xbw

Dips

12xBW
10xBW
9xBW

Dit viel even tegen helaas.
 
na zo'n benchsessie zijn de triceps wel op inderdaad ;)

Ik bench zelf met voeten plat en kan zo toch meer spanning creeren, waar zit het probleem bij jou?
 
Tja, het spanning houden op mijn (boven)rug, die ''glijdt'' soms iets weg waardoor ik platter kom te liggen. De cue die ik goed moet blijven oefenen is het omhoog duwen van mijn borst en dit ook vasthouden. Maar eigenlijk moet ik gewoon vaker benchen (wat ik nu ook doe) en kijken waar het schip strand. Lig op zich wel aardig op het bankje voor mijn gevoel.
 
hmmm, ja dat zal inderdaad gewoon gewenning zijn, iedereen heeft weer zijn eigen cues die goed werken
 
DL
?x60
5x100
1x140
5x145
Pompje in rug

Lowbar Squat (no belt)
5x5x102,5
Standing calf raises
3x15x70
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Dit schema wat ik nu volg vind ik best lekker en ik ga weer richting de betere gewichten. Ik vraag me alleen wel af in hoeverre het 5x5 me uiteindelijk naar een 1rep max gaat brengen aangezien set 4 en 5 relatief zwaar aanvoelen telkens. Plus als ik straks een keer fail ben ik er niet zeker van hoe ik verder zal moeten. Deloaden liever niet gezien mijn LP langzaam is en er straks een deload in het schema zit. Mijn gevoel zegt overgaan naar 5x3 of iets dergelijks zolang het maar wel genoeg volume blijft. Allemaal dilemma's.
VP is overigens 13,6% gemeten gister, 7 punten meting. Dat is voor mij netjes, al rond ik het maar af naar boven voor de zekerheid.
 
OHP

5x5x56


BOR

3x5x85 (Viel tegen)

Paused Bench (minimaal 2 sec stil)

5x5x77,5 (viel mee)


Nu paar dagen rust. Zaterdag festival, waarschijnlijk dinsdag pas weer in staat om te trainen.
 
Vandaag toch erg moe door 3 slechte nachten slapen helaas maar dat mocht de pret niet drukken.

Squat LB

5x5x120

RDL (heb een paar flinke wonden op mijn onderkant scheenbeen van het stenen tillen gister uit mijn tuin. Vandaar een rdl en geen conventionele, misschien volgende keer maar afplakken of zo.

5x5x90

Squat HB

3x5x80

Ik gunde mezelf 3 setjes ipv 5
 
Back
Naar boven