MuscleMeat

Greyskull LP Phraks variant werkt niet meer, wat nu? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arata

Novice
Lid geworden
25 apr 2017
Berichten
10
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
101kg
Hallo allemaal,

Ik kom niet meer verder met de Greyskull LP, ik heb al een aantal keer gereset maar ik red het niet meer.
Nu ben ik bezig met Texas Method, maar ik heb het idee dat die nog iets te hoog gegrepen is.
Is er een schema die tussen novice en intermediate ligt? Ik kom er niet echt meer uit.
Thanks alvast!

Mijn stats:
  • 27 jaar
  • 101 kg
  • 1.85 cm
1RM in kg
  • Bench: 102,5
  • OH: 62,5
  • Squat: 135
  • Deadlift: 145
 
Mooie gewichten, goed gedaan!

Zonder precies te weten wat je doelen en wensen zijn kan ik je toch naar onderstaande verwijzen:

Naar trainingsschema voor beginners topic gaan, link naar GreySkull topic op Tigerdroppings volgen, daar heel veel lezen en goede keuzes maken.

Succes!
 
Thanks! ik heb het begin stuk even gelezen en daar staan inderdaad de antwoorden die ik zocht.
Bedankt voor je bericht
 
Mwa, als je niet meer vooruitgang kunt boeken, is het prima om over te stappen op intermediate schema's. Ik ben zelf overigens geen fan van Texas Method. Die bevat simpelweg veel te weinig volume om progressie te boeken. Barbell Medicine heeft heeft/had een gratis schema genaamd The Bridge. Die vond ik wel goed en doe ik op het moment nu ook weer. Maar er zijn genoeg andere intermediate schema's te vinden (bijv. hier https://liftvault.com/). De keuze is reuze.
 
Thanks voor je bericht! Ik zag ook in de sticky die Mentat al aanhaalde staan dat je ook weer niet te lang moet wachten met het overstappen naar een intermediate programma. Ik denk wel dat ik de Greyskull redelijk kan aanpassen, maar ik merk dat na elke workout het gewicht verhogen te zwaar wordt. Ik ga The Bridge eens checken.
 
Thanks voor je bericht! Ik zag ook in de sticky die Mentat al aanhaalde staan dat je ook weer niet te lang moet wachten met het overstappen naar een intermediate programma. Ik denk wel dat ik de Greyskull redelijk kan aanpassen, maar ik merk dat na elke workout het gewicht verhogen te zwaar wordt. Ik ga The Bridge eens checken.
Met alle variaties en aanpassingen kan je juist GS LP vrij lang blijven gebruiken, het hangt er ook vanaf wat je doelen zijn. Iets anders is ook prima.

Wat zijn je doelen op korte en lange termijn?
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor je bericht! Ik zag ook in de sticky die Mentat al aanhaalde staan dat je ook weer niet te lang moet wachten met het overstappen naar een intermediate programma. Ik denk wel dat ik de Greyskull redelijk kan aanpassen, maar ik merk dat na elke workout het gewicht verhogen te zwaar wordt. Ik ga The Bridge eens checken.
Je kan GS ook aanpassen met variaties op je mainlifts waardoor je progressie automatisch geremd wordt.
 
Niet afwijken van de gewoonte om 3 keer per week krachttraining te doen is het doel op zich.
Ik merk op het moment dat ik meetbare doelen stel (100 kilo bankdrukken, 10 kilo afvallen )
ik mijn motivatie verlies zodra ik dat heb gehaald. Dan kan je natuurlijk weer nieuwe doelen stellen, maar ik vind
het chiller om te kunnen terugvallen op een gecreëerde gewoonte dan op motivatie.

Daarnaast is het natuurlijk wel leuk om bepaalde mijlpalen/doelen te behalen. Waarvan mijn eerste
dus was: 100 kg bankdrukken, 120 kg squat, 140 kg deadlift. Dan zie ik wel weer verder dacht ik, en dat is dus nu.
Ik vind het in ieder geval prettig om voor langere tijd één schema aan te kunnen houden.
Ik ben begonnen met Stronglifts 5x5, toen Greyskull en nu dus Texas Method.
Ik merk dat de simpliciteit van zo'n schema erg goed helpt. Ik weet wat me te wachten staat en
ik hoef nergens te lang over na te denken. Juist omdat er zoveel informatie, tegenstrijdigheden, mogelijkheden etc.
zijn heb ik er voor gekozen om de ideeën en overtuigingen Mark Rippetoe als uitgangspunt te nemen.
Maar de Texas Method is het helaas niet helemaal voor mij, omdat ik niet zo dedicated ben als Mark Rippetoe beweert dat je
daarvoor zou moeten zijn kom ik kracht tekort.

Mijn korte termijn doel is door middel van een volgend (of hetzelfde maar aangepast schema) slow but steady progressie te boeken op de 5 compound oefeningen van voorgaande programma's en mijn techniek te blijven verbeteren. Met de mogelijkheid om 1x per week baantjes te zwemmen om mezelf iets fitter te voelen en niet alleen sterker te worden.
 
+1 voor The Bridge, en eigenlijk ieder schema van Barbell Medicine wat ik tot nu toe heb gedaan.
 
Back
Naar boven