AndroidHealthClinic

griep, verkouden »» weerstand?

Bezoekers in dit topic

cQb

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
0
Als eens even terug kijk in de tijd, ben ik eigenlijk sinds dat ik ben gaat trainen, vaak verkouden, regelmatig griep etc...

Mijn weerstand is laag denk ik... Hoe komt dat? Wat kan ik hier aan doen...

ZOu het daad werkelijk iets met trainen te maken hebben? train ongv 4 tot 5x per week. :cool:

nee ik eet nooit, leef op water

natuurlijk eet ik,

6 x per dag

Tis vrij simpel:

je gaat van geen training naar 5x trainen in de week. Eetpatroon wss niet veel veranderd. Het volgende gebeurd dan... bodybuilding = microtrauma aan spieren toebrengen voor hypertrofie. Schade een weefsels is productie van vrije radicalen... vrije radicalen = aanslag op weerstand. Zoals MacB al zegt, let op wat je eet en hoeveel je eet.... vooral voedingsmiddelen met anti-oxidanten (frambozen, spinazie, levertjes, vitamine A en C) doen het goed voor je weerstand. Daarnaast eiwit inname ophogen en voldoende drinken. Komt het vanzelf goed!

Alright, hier heb ik wat aan. Thnxx

hoop niet dat je het erg vind dat ik ook een vraagje stel in je topic? is ingeveer hetzelfde..
ik heb een maand lang maar 2 keer per week kunnen trainen in plaats van 4/5 keer, dus heb ik ook geen eiwit shake's meer genomen, wel heb ik gewoon gegeten na het trainen, maar nu werd ik vorige week woensdag een beetje ziek, griep, opgezwollen klieren, aften in me bek etc, nu ben ik weer beter maar voel ik me na het trainen slap, ook als ik diep inadem via de mond, het bekende leeg gevoel (vaagheid haha), ik kan nu weer 4/5 keer per week trainen, maar heb nog geen eiwitten gekocht, vrijdag heb ik daar tijd voor, is dit omdat mijn weerstand nog niet helemaal op peil is, of moet ik gewoon nog meer eten?
alvast bedankt!

hoop niet dat je het erg vind dat ik ook een vraagje stel in je topic? is ingeveer hetzelfde..
ik heb een maand lang maar 2 keer per week kunnen trainen in plaats van 4/5 keer, dus heb ik ook geen eiwit shake's meer genomen, wel heb ik gewoon gegeten na het trainen, maar nu werd ik vorige week woensdag een beetje ziek, griep, opgezwollen klieren, aften in me bek etc, nu ben ik weer beter maar voel ik me na het trainen slap, ook als ik diep inadem via de mond, het bekende leeg gevoel (vaagheid haha), ik kan nu weer 4/5 keer per week trainen, maar heb nog geen eiwitten gekocht, vrijdag heb ik daar tijd voor, is dit omdat mijn weerstand nog niet helemaal op peil is, of moet ik gewoon nog meer eten?
alvast bedankt!

Ik denk dat jou verhaal iets anders ligt. Opgezette klieren, grieperig en slap gevoel = oppurtunistiche infectie. Lijkt me een virus als ik je verhaal hoor. Aften kunnen duiden op vitaminetekort, maar ook lichamelijke stress. Ik denk dat het voor jou misschien wel raadzaam is om even een week niet te sporten en je lichaam te laten herstellen. Tijdens die week voldoende voeding en vitamines binnen krijgen en daarna zal het vanzelf bij trekken.

Daarbij mischien nog een vitaminepilletje en wat extra gezonde vetten? (noten,olijfolie,vetrijke vis)
Als je namelijk te weinig goede vetten eet, dan ga je je rot voelen op de manier zoals jij beschrijft (heb ervaring)
Goede vetten zijn namellijk nodig voor je cellen.
Verminderde celwerking ---> verminderde weerstand

Back
Naar boven