MuscleMeat

grillen van kip (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
9.602
Waardering
3
kheb nu eindelijk een grill :D enne ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie de kipfilet uit de diepvries grillen??? eerst ontdooien in de magnetron ofzo?? M'n ma zegt dat ingevroren kip niet tussen de grill kan, omdat er dan water in zit... :yawn: :dunno:
 
ik ontdooi em altijd eerst en dan smeer ik ze in met sambal en dan grill ik ze zonder de platen met olie in te smeren maar als je em de eerste keer gebruikt moet je dat volgens mij wel doen.....
 
ok thx, lekker makkelijk hoef ik lekker niet meer achter de koekenpan te staan :thumbs:
 
Leg de kip op een rekje boven de plaat...... op die manier raak je extra vet uit de kip juist kwijt.
 
ja dat kan niet bij mij, het is zeg maar een tosti-apparaat, alleen dan een grill :D
 
Laatst bewerkt:
contact-grill!

Ik heb er ook een van mijn zus gehad.

Lekker man!
 
:yes: jaha lekker makkelijk, maar hoe kan ik er vet-vrij mee grillen?? ik bedoel, er moet wel olie op toch...
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor doe ik nooit! Je moet gewoon goed opletten. Ik doe er nooit olie op. Gewoon opletten. Het gaat echt supersnel. Ik heb zo'n Tefal ding.

groetjes Daffy
 
ik gril ze nooit, ik bak ze altijd op olijfolie met pita kruiden en dan gooi ik ze tussen een bruin pita broodje met wat salade en looksaus.. mmm 'k krijg er al honger van
 
Waar kan je bruine pitabroodjes en pita kruiden kopen?

groetjes Daffy

Originally posted by capricik
ik gril ze nooit, ik bak ze altijd op olijfolie met pita kruiden en dan gooi ik ze tussen een bruin pita broodje met wat salade en looksaus.. mmm 'k krijg er al honger van
 
Kip paar uur van te voren uit de diepvries halen, ontdooien, grill aanzetten (bij mij is t een goedkoop panachtig grilletje van de Blokker) kippetje erop en binnen 10 minuten is t klaar.
Enige nadeel is de ontzettende rookontwikkeling maar afzuigkap en t raampje open en daar heb je dan ook geen last meer van.

Een hele goede aankoop Ecto, kan niet meer zonder
 
volgens mij moet je er de eerste keer dat ie gebruikt wordt een klein beetje olie op doen later niet meer. moet je em wel gewoon met een papiertje schoonmaken na het grillen.
 
ok thx :thumb:
 
het enige nadeel wat ik er aan ondervind is dat de kip vaak aangekoekt blijft aan de grill. Vooral de diepvrieskip vd Aldi blijft eenmaal gaar aan de grill plakken. Bij andere kippetjes is dit voornamelijk als ik m erop leg en eenmaal gaar niet meer.
Precies de tegenovergestelde wereld dus
 
dus je smeert er geen olie op??
 
Dat komt vooral door het water en de wateroplosbare eiwitten in de kip. Van te voren goed droog deppen met behulp van keuken rol kan helpen. Als dat niet helpt kun je overwegen kokosolie te gebruiken de afbraak van deze olie (eigenlijk is het chemisch gezien een vet maar goed) in het lichaam gaat beduidend anders dan normale olieen en zal dus minder snel aanzetten tot vet opslag.
 
Ah geweldig Shadum. Zal t zekers proberen. Maar wel raar dat de Aldikip daar bij t gaar zijn pas last van krijgt en de andere alleen op t moment van t op de grill neerleggen. dacht dat t te maken had met de temperatuur van de grill maar dat bleek ook niet waar te zijn.
 
Originally posted by dandyman
Kip paar uur van te voren uit de diepvries halen, ontdooien, grill aanzetten (bij mij is t een goedkoop panachtig grilletje van de Blokker) kippetje erop en binnen 10 minuten is t klaar.
Enige nadeel is de ontzettende rookontwikkeling maar afzuigkap en t raampje open en daar heb je dan ook geen last meer van.

Een hele goede aankoop Ecto, kan niet meer zonder

zo doe ik het ook..je moet alleen net als een biefstuk even om en om dicht braaden en dan je gas laag dan heb je geen last van die rook.

bij mij gingen in het begin steeds de brand melders af,leuk als je om 10 uur s'avonds je kip voor de volgende dag staat te braaden terwiijl je kinderen liggen te slapen:D werd me niet bepaald in dank afgenomen:mad:
 
Zeker bij biefstuk maar ook bij kip is het aan te bevelen het vlees eerst met keuken papier droog te deppen. dan kleeft het minder
 
Originally posted by Dutchgirl
Waar kan je bruine pitabroodjes en pita kruiden kopen?

groetjes Daffy


bruine pitabroodjes koop ik in de gb en voor kruiden gebruik ik een mix van alles en nog wa die in onze kast zit, smaak lijkt op pita :D

Nu, de namen van de kruiden weet ik niet direct, maar ik weet wel dat als ik eebbruine poeder en lichtbruine kruid mix dat ze smaken naar pita. Trouwens, look en curry poeder kun je overal kopen denk ik (ik koop het van een turkse supermarkt).
 
Back
Naar boven