Fitness Seller

grip bij deadlift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

houthakker

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 nov 2004
Berichten
1.326
Waardering
34
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
ik ben nu 5 maanden aan het trainen en ben 1 maand geleden begonnen met deadlift maar het probleem is dat ik heel snel vooruit ga met mijn rug, maar mijn grip die trekt het niet. ik zit nu met een gewicht van 80 kg op een deadlift van 6x150 maar mijn lichaam kan meer maar dan glijd de stang uit mijn hand. De vraag is zijn er aparte oefeningen waarmee ik mijn grip kan versterken want ik wil raw blijven tillen dus zonder straps en handschoenen
 
armen trainen, met name onderarmen


het kan ook te maken hebben ( misschien?) met de soort barbell: 10 of 20 kg;)


( correct me boys/girls, if i am wrong.......):cool:


:D succes met trainen, je hebt een goede progressie!
 
klusmier zei:
armen trainen, met name onderarmen


het kan ook te maken hebben ( misschien?) met de soort barbell: 10 of 20 kg;)


( correct me boys/girls, if i am wrong.......):cool:


:D succes met trainen, je hebt een goede progressie!

Valt te zien wat je met onderarmen trainen bedoeld. Wrist Curls: nee! Maar bv Static Holds ed wel. De barbell heeft er ook mee te maken, maar dan niet wat gewicht betreft, eerder of het een diepe groef is of niet. Zo'n barbell die echt je vel openscheurt is een fantastische om te deadliften, hou je zo 30kg meer mee vast :)

Paar tips:

- Doe gewone double pronated deadlifts tijdens je opwarming, en probeer deze grip aan te houden tot je niet meer kan en moet omschakelen naar om en om.

- Doe thick bar deadlifts (haal een pijp met een diameter van zo'n 50mm bij het schroot en doe die om je bar), en gebruik die pijp ook bij andere oefeningen (bend over rows, bench-press, militairy press,....)

- Doe wide pinches: bv begin met een schijf van 15kg voor tijdje vast te houden, en werk zo door naar 25 en daar aangekomen ga je bv naar 2 schijven van 15

- Doe Static Holds na elke laatste rep van je deadlift oefeningen (ook shrugs ed), dit is mijn favoriet en ga je zeker baat bij hebben!
 
Met name je tip om zolang als het mogelijk is gewoon met een normale en dus niet om en om tip te trainen vind ik het beste. Doe het zelf ook altijd en nooit problemen met mijn grip gehad.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
merci, wat ik me afvraag, zijn die schijven los van elkaar of zit er een staaf door (is gemakkelijker om vast te houden waarschijnlijk).
 
Ook een goede is een squat met 1 dumbbell verticaal tussen je benen, waarbij je de dumbbell alleen met 4 vingers per hand ondersteunt (kan de naam er niet van vinden).
 
patkrachtser zei:
merci, wat ik me afvraag, zijn die schijven los van elkaar of zit er een staaf door (is gemakkelijker om vast te houden waarschijnlijk).


ge kunt de twee doen. maar als de schijven los zitten is't moeilijker hé :D meer uitdaging ;)
 
Of je doet natuurlijk Pinch Flips, super voor je grip ;):D
 
ah ça va, kem dat al gedaan met vijf frank vroeger, dit lijkt iets anders, nen melange tussen acrobatie en kracht.
 
MonsterStrength zei:
Of je doet natuurlijk Pinch Flips, super voor je grip ;):D

hoe is het momenteel met jouw grip, Dries?

doe je nog Pinch Flips?


( of begin je nu te Flippen, nu ik er WEER over begin? :D :D )

suc6 bro, met de aankomende Melitia!! :D
 
patkrachtser zei:
ah ça va, kem dat al gedaan met vijf frank vroeger, dit lijkt iets anders, nen melange tussen acrobatie en kracht.

omfg

dutch please
 
Adema zei:
omfg

dutch please

En zelf schrijft hij deze zinnen in het Engels.....jahoor knul goed bezig!
:rolleyes:
 
Azrael zei:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Dit is gewoon een standaard two hand pinch.. Een wide pinch daarvoor kan je dan beter denken aan block weights, de york blob, pinchen van 3 10kg schijven, of 5 5kg schijven of wat je maar wil.. Dan heb je een wijdere pinch.. De two hand pinch is meestal zo geprepareerd dat je maximaal kan liften.

Al een beetje magnesium geprobeerd?
 
klusmier zei:
hoe is het momenteel met jouw grip, Dries?

doe je nog Pinch Flips?


( of begin je nu te Flippen, nu ik er WEER over begin? :D :D )

suc6 bro, met de aankomende Melitia!! :D

Pinch Flips en Leg Press, die twee oefeningen wil ik niet meer genoemd worden door jou kerel :D
 
Back
Naar boven