AndroidHealthClinic

Grip overtraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

churandy

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 aug 2008
Berichten
33
Waardering
0
Ik train sinds een tijdje met Grippers, ik heb de CoC 1.5 en de HG 250, 300 en 350. Nou hoor ik vaker dat je grip bijna nooit overtraint, maar als ik bijv. zaterdags grip doe ben ik smaandags slapper @ mn grippers, is dit normaal? Ik kan 10-12 reps CoC 1.5 en de HG 250 close ik net niet, doe meestal sets @ mn CoC 1.5 en een paar pogingen @ 250. Als 2e vraag, weet iemand dus hoe je dit verbeterd, ik weet wel negatieven enz. maar hoe gebruik je dit in de praktijk?

Churandy
 
Kijk eens op Gripboard.com. Neem de tijd om je aan te melden en hierover filmpjes en informatie op te zoeken.
Je aanpak nu is sowieso niet goed (energie- en krachtverspilling met die rep outs met de #1.5).

Verder is het verhaaltje dat je grip niet overtraint kan raken onzin, net als dat je je buikspieren elke dag zou kunnen/moeten trainen; je handen gebruik je elke dag en kunnen daardoor vrij snel genezen van een griptraining, 2 dagen na een grip training zou het kunnen dat je nog niet helemaal genezen bent van de vorige training.
Misschien kan je gelijk zoeken naar het gebruik van Dexterity balls en andere hulp middeltjes om je handen sneller te laten genezen.
 
Back
Naar boven