AndroidHealthClinic

Grip trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sparks79

Huge Freak
Lid geworden
19 mei 2019
Berichten
8.285
Waardering
10.540
Lengte
1m94
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
Zoals de titel zegt. Ik merk dat mijn grip beter kan. Train het niet specifiek, behalve dat ik elke training een paar deadhangs doe zo lang mogelijk.

Met Rackpulls heb ik moeite grip te behouden, zelfs met grips. Ik gebruik die trouwens alleen bij Rackpulls en dl boven de 140, dat is het moment dat mijn handen moeite krijgen. Bij de warmup of bor en pull-ups dus gewoon zonder.

Behalve doortrainen merk ik dat ik voor progressie bij pulls echt wat meer grip mag hebben. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
 
Wrist curls, evt aan mobiliteit van de pols werken. Twee zware platen bij elkaar knijpen met een hand en optillen voor reps.
 
Zoals de titel zegt. Ik merk dat mijn grip beter kan. Train het niet specifiek, behalve dat ik elke training een paar deadhangs doe zo lang mogelijk.

Met Rackpulls heb ik moeite grip te behouden, zelfs met grips. Ik gebruik die trouwens alleen bij Rackpulls en dl boven de 140, dat is het moment dat mijn handen moeite krijgen. Bij de warmup of bor en pull-ups dus gewoon zonder.

Behalve doortrainen merk ik dat ik voor progressie bij pulls echt wat meer grip mag hebben. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Als er iets is waar ik specifiek sterkere handen door heb gekregen -mét overdracht naar pulls/deadlifts- dan zijn dat oefeningen met thick grip.
Thick grip a la 5cm diameter.

Om wat te noemen:
- statische holds en/of hangs met/aan een thickbar of thick/fat grips.
DSC01271-2212-2020_570x570_crop_center.jpg

- Dynamisch, thick bar wrist roller e.d. met zoveel mogelijk gewicht.

Ik heb een zelfgemaakte wrist roller voor in m'n powerrack en dat is echt wel een 'geheim wapen' geweest als het gaat om de combi polsflexie en extensie in combinatie met holding grip.

Zoiets als dit:


Probeer anders ook eens de hookgrip aan te leren en perfectioneren.
Een jaar of 3 terug ben ik volledig overgestapt van mixed grip naar hook grip.
Inmiddels is mijn hook grip veel sterker dan mijn mixed grip ooit is geweest!!!
 
Als er iets is waar ik specifiek sterkere handen door heb gekregen -mét overdracht naar pulls/deadlifts- dan zijn dat oefeningen met thick grip.
Thick grip a la 5cm diameter.

Om wat te noemen:
- statische holds en/of hangs met/aan een thickbar of thick/fat grips.
DSC01271-2212-2020_570x570_crop_center.jpg

- Dynamisch, thick bar wrist roller e.d. met zoveel mogelijk gewicht.

Ik heb een zelfgemaakte wrist roller voor in m'n powerrack en dat is echt wel een 'geheim wapen' geweest als het gaat om de combi polsflexie en extensie in combinatie met holding grip.

Zoiets als dit:


Probeer anders ook eens de hookgrip aan te leren en perfectioneren.
Een jaar of 3 terug ben ik volledig overgestapt van mixed grip naar hook grip.
Inmiddels is mijn hook grip veel sterker dan mijn mixed grip ooit is geweest!!!
Thx, goede tips. Jammer genoeg geen thick bar in mijn gym. De hangs doe ik. En zo’n wrist roller is er ook , maar die heb ik niet consistent gebruikt. Ga ik eens een tijdje doen.

Hook grip gebruik ik als het wat zwaarder wordt(totdat ik mijn straps erbij pak) , meestal tot zin 20 kilo onder mijn werksets.

Misschien vertrouw ik wel teveel op die hook, want met straps is mijn grip hetgeen wat de bottleneck is om sneller te stijgen qua gewicht.

Toch nog eens kijken of ik ergens een dikkere bar kan vinden.
 
Straps / magnesium indien grip een issue begint te worden
 
Thx, goede tips. Jammer genoeg geen thick bar in mijn gym. De hangs doe ik. En zo’n wrist roller is er ook , maar die heb ik niet consistent gebruikt. Ga ik eens een tijdje doen.

Hook grip gebruik ik als het wat zwaarder wordt(totdat ik mijn straps erbij pak) , meestal tot zin 20 kilo onder mijn werksets.

Misschien vertrouw ik wel teveel op die hook, want met straps is mijn grip hetgeen wat de bottleneck is om sneller te stijgen qua gewicht.

Toch nog eens kijken of ik ergens een dikkere bar kan vinden.
Is Fatgrips geen optie? Kun je overal bij toepassen dumbels en barbel.
 
Misschien vertrouw ik wel teveel op die hook, want met straps is mijn grip hetgeen wat de bottleneck is om sneller te stijgen qua gewicht.
Heb je dan niet gewoon verkeerde straps? Als je geen handen als kolenschoppers hebt, dan zijn dunnere straps het proberen waard
 
Met Rackpulls heb ik moeite grip te behouden, zelfs met grips.

P.S. bedoel je dat zelfs met straps je greep onvoldoende sterk is?
Dat zou ik toch wel heel opmerkelijk vinden..

Zelf kan ik alles houden met straps bij een 30mm stang, ik denk dat nog eerder mijn armen eraf vallen :)
 
P.S. bedoel je dat zelfs met straps je greep onvoldoende sterk is?
Dat zou ik toch wel heel opmerkelijk vinden..

Zelf kan ik alles houden met straps bij een 30mm stang, ik denk dat nog eerder mijn armen eraf vallen :)
Niet onvoldoende, maar wel de limiterende factor.
 
Als je met straps niet genoeg grip hebt dan doe je serieus iets verkeerd. Indien je ze goed vastzet kan je zoveel grip creëeren dat je arm er eerder afvalt ipv dat je straps loslaat
Misschien zet ik ze niet goed vast dan. Ik heb van die leren straps.

Edit: kolere ik doe het echt fout. Ik heb ze om mijn handen (zonder duim). Ik denk te laag.
 
Heb je dan niet gewoon verkeerde straps? Als je geen handen als kolenschoppers hebt, dan zijn dunnere straps het proberen waard
Ik heb juist wel kolenschoppen, grootste maat handschoenen…
 
Ik heb juist wel kolenschoppen, grootste maat handschoenen…

Ik heb juist van die fijngevoelige poezelige piano-knuistjes en doe al mijn werksets t/m een 1-3RM met de hook grip.
Dus met jouw mega-kluiven zou een zéér sterke hook grip ontwikkelen niet zo moeilijk moeten zijn.

Zou hier zeker tijd in investeren, kwestie van correcte techniek, wordt hier heel goed uitgelegd:

 
Misschien zet ik ze niet goed vast dan. Ik heb van die leren straps.

Edit: kolere ik doe het echt fout. Ik heb ze om mijn handen (zonder duim). Ik denk te laag.
:roflol: sorry, moet ff gnuiven
 
Ik heb juist wel kolenschoppen, grootste maat handschoenen…
Zijn je straps dan wel lang genoeg? Überhaupt wel eens anderen geprobeerd? Je zou ze er zo omheen moeten kunnen slaan dat het stevig zit. Misschien begrijp ik je niet goed hoor, maar kan mij eigenlijk niet goed voorstellen dat je met fatsoenlijke straps bij een dl van 140 al komt te zitten?

Toegevoegd: sorry, zie nu je andere antwoord pas
 
Edit: kolere ik doe het echt fout. Ik heb ze om mijn handen (zonder duim). Ik denk te laag.


En dan nog iets dat veel mensen met straps fout doen, is de manier waarop de "strook" door de lus gaat en hoe de strap om de pols wordt gehangen.
Dit zijn details die mede bepalen hoe comfortabel en stabiel de strap aanspant om de pols en ook de levensduur van de strap langer maakt.

Voor de rechterhand en linkerhand is dat dus in spiegelbeeld.
In het plaatje is rechts zoals deze om de rechterpols moet en links om de linker.

Het kruispunt lus en strook bevinden zich dan aan de onderzijde/binnenkant pols, waardoor de 'padding' bovenop de pols zit.
Als je op deze manier straps gebruikt, wordt het ook veel makkelijker om ze goed om de stang te krijgen.
Ook wanneer je nog maar 1 vrije hand hebt.

Als je de slag eenmaal te pakken hebt, doe je dat in binnen 5 seconden..
07_6252010242_SI_00
 
En dan nog iets dat veel mensen met straps fout doen, is de manier waarop de "strook" door de lus gaat en hoe de strap om de pols wordt gehangen.
Dit zijn details die mede bepalen hoe comfortabel en stabiel de strap aanspant om de pols en ook de levensduur van de strap langer maakt.

Voor de rechterhand en linkerhand is dat dus in spiegelbeeld.
In het plaatje is rechts zoals deze om de rechterpols moet en links om de linker.

Het kruispunt lus en strook bevinden zich dan aan de onderzijde/binnenkant pols, waardoor de 'padding' bovenop de pols zit.
Als je op deze manier straps gebruikt, wordt het ook veel makkelijker om ze goed om de stang te krijgen.
Ook wanneer je nog maar 1 vrije hand hebt.

Als je de slag eenmaal te pakken hebt, doe je dat in binnen 5 seconden..
07_6252010242_SI_00
Dat doe ik godzijdank dan wel goed.
 
Ik heb juist van die fijngevoelige poezelige piano-knuistjes en doe al mijn werksets t/m een 1-3RM met de hook grip.
Dus met jouw mega-kluiven zou een zéér sterke hook grip ontwikkelen niet zo moeilijk moeten zijn.

Zou hier zeker tijd in investeren, kwestie van correcte techniek, wordt hier heel goed uitgelegd:

Hook gebruik ik veel. Bij middelzware gewichten. Maar vorige keer trok ik bijna een pees kapot (dacht ik) ook echt even last van gehad. Dus nu maar iets eerder straps gebruiken.

Voorheen deed ik alleen de werksets met straps.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven