AndroidHealthClinic

Grip training zwaar onderschat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kensha

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
9 apr 2013
Berichten
273
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
66kg
Vetpercentage
13%
Sinds een klein tijdje heb ik ook extra grip training aan mijn workout toegevoegd om extra kracht in mijn handen te krijgen.
Het is nu 1 week later sinds ik er mee bezig bent en ik merk dat de kracht in mijn handen vele malen sterker is geworden.

Grip wordt inderdaad getraind met trek oefeningen "voor de rug" maar er wordt nooit specifiek ernaar getraind.
Van mening ben ik hiermee ook van bewust dat je core extra hard wordt getraind.

Afgelopen vrijdag heb ik weer de barbell hold gedaan.
80kg vast gehouden voor 45 seconden, dit was eerst rond de 20 secondes en na de 1e keer moest ik al snel gewicht omlaag brengen terwijl ik hem nu op 80kg kon vast houden.
Normaal ga ik dan ook nog over naar Hex Bar en dan naar walking dumbbell.

In principe werd ik eerst raar opgekeken van wat voor oefeningen ik deed en de oefeningen staan ook niet in het boekje maar meer van de internet geplukt.

Voornamelijk kon ik zelf nog geen wide chin ups zonder hulp gewicht doen maar nu heb ik voor de 1e keer zonder gewichten er gelijk 5 uit kunnen halen.

Verwachte spierpijn:
Voorarmen, 2 dagen weinig kracht in kunnen zetten, schouders en mogelijk je rug door je core.

Ik weet dat de mensen alleen er naar uit zijn voor meer spieren, maar waarom wordt grip training zo zwaar onderschat?, omdat ze zeggen dat je met de rug ermee traint.
 
Zwaar deadliften doet wonderen voor mijn grip.
Wil soms nog wel eens de bar bij laatste rep ff vast blijven houden voor gripgains.

En pullups met 104 kg bw+10 kg is ook goed voor grip
 
Omdat het de meeste mensen niet boeit? En het kost tijd als je echt een uitblinkende grip wil hebben. En meer moeite dan de meesten er willen insteken.

En dan heb ik het over allround sterke grip hebben, niet uitblinken op één onderdeel ervan.
 
overhand deadlifts, hammer pull ups en reverse curls is wat ik doe voor grip en hoef bij de deadlift pas na 180kg mixed grip te gebruiken. (vind dat zelf wel redelijk)
 
Deadlifts, zware rows, zware shrugs, chin/pull ups evt. met twee handoeken doen genoeg voor grip. Wil je nog iets toevoegen doe dan farmers walk.

Vandaag bijvoorbeeld Kroc rows gedaan, die probeer ik iedere week te doen. 30 reps met 50kg. Volgende week zien hoe ver ik kom met 55kg.
 
lijkt me dan juist dat je na de grip training 2 dagen niet meer fatsoenlijk kan trainen als jij ervaart dat je 2 dagen verminderde grip hebt
 
Pull ups zijn voor mij genoeg grip training :p
 
Helaas rug training alleen bevorderde niet mijn grip laat staan, de spieren van mijn voor armen groeide ook niet tenzij ik ze apart traint.
Nu groeit ze al kolen.

En ja inderdaad, de grip training kost daarnaast ook best wel veel tijd maar is wel een leuke afwisseling.
 
Helaas rug training alleen bevorderde niet mijn grip laat staan, de spieren van mijn voor armen groeide ook niet tenzij ik ze apart traint.
Nu groeit ze al kolen.

En ja inderdaad, de grip training kost daarnaast ook best wel veel tijd maar is wel een leuke afwisseling.

Je moet ook wel een beetje zwaar gaan. Dumbbell rows met 20 kilo gaat je inderdaad niet echt helpen, maar zware dumbbell rows of de kroc variant doet wonderen. Chins, deadlifts en DB rows hebben me een paar aardige voorarmen opgeleverd.
 
Deadlifts, deadlifts en deadlifts. De oefeningen die voor grip zorgen.
 
Helaas rug training alleen bevorderde niet mijn grip laat staan, de spieren van mijn voor armen groeide ook niet tenzij ik ze apart traint.
Nu groeit ze al kolen.

En ja inderdaad, de grip training kost daarnaast ook best wel veel tijd maar is wel een leuke afwisseling.

niet heel lullig bedoeld, maar met jouw stats betwijfel ik dat je voorarmen als kool groeien :p als ik naar mezelf kijk ben ik al zo ontevreden als wat, en ze lopen niet achter ofzo :p

en er is ook nog een verschil tussen grip en onderarm training
 
Zwaar deadliften doet wonderen voor mijn grip.
Wil soms nog wel eens de bar bij laatste rep ff vast blijven houden voor gripgains.

En pullups met 104 kg bw+10 kg is ook goed voor grip

overhand deadlifts, hammer pull ups en reverse curls is wat ik doe voor grip en hoef bij de deadlift pas na 180kg mixed grip te gebruiken. (vind dat zelf wel redelijk)

Deadlifts, zware rows, zware shrugs, chin/pull ups evt. met twee handoeken doen genoeg voor grip. Wil je nog iets toevoegen doe dan farmers walk.

Vandaag bijvoorbeeld Kroc rows gedaan, die probeer ik iedere week te doen. 30 reps met 50kg. Volgende week zien hoe ver ik kom met 55kg.

Deadlifts, deadlifts en deadlifts. De oefeningen die voor grip zorgen.

Deadliften dus :p
 
Het wordt niet onderschat, maar als je een beetje fatsoenlijk traint gaat je grip vanzelf mee.
Ik heb nog nooit een deadlift gehad die ik op grip faalde. Nu train ik met mijn werk heel de dag mijn handen, misschien niet helemaal een eerlijk vergelijk. :D
 
er wordt wel gezegd dat sterkere onderarmen elleboog blesurres helpen te voorkomen, of dat ook onderzocht is weet ik niet, maar hoor het vaak terug.

zelf vind ik dat ik ze genoeg pak met deadlift cleans pull ups rows.
doe soms nog wel wat grip werk maar vind het niet echt nodig, kan ook nog bijna 90% van max deadlift pronated beetpakken zonder magnesium dus is ook niet echt nodig voor grip doeleinden. grotere onderarmen zijn natuurlijk altijd welkom
 
er wordt wel gezegd dat sterkere onderarmen elleboog blesurres helpen te voorkomen, of dat ook onderzocht is weet ik niet, maar hoor het vaak terug.

zelf vind ik dat ik ze genoeg pak met deadlift cleans pull ups rows.
doe soms nog wel wat grip werk maar vind het niet echt nodig, kan ook nog bijna 90% van max deadlift pronated beetpakken zonder magnesium dus is ook niet echt nodig voor grip doeleinden. grotere onderarmen zijn natuurlijk altijd welkom

Is natuurlijk een stuk waar je het voor doet, als het gaat om grip voor te deadliften is het meestal wel voldoende. Maar die supporting grip heeft nauwelijks carryover naar functionele kracht in het dagelijkse leven. Het zal natuurlijk beter zijn als niets, maar voor ik wat serieuzer werd met griptraining kon ik ook makkelijk 180 kg dubbel overhands liften op een bar zonder knurling, niet slecht dacht ik toen.
En toch bleef ik op m'n werk van die ouwe gasten dingen zien doen die ik niet kon evenaren qua gripkracht daarvoor nodig was.

Voor gripkracht waar je verder mee wil als in de gym moet je toch echt andere dingen gaan doen dan wat rowen en pullen. Aangezien er soms weinig correlatie is tussen de verschillende soorten grip.
 
Back
Naar boven