AndroidHealthClinic

Grip Training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big Gerard

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
992
Waardering
67
Dag heren,

Ik heb hier thuis nog 4 grippers liggen en dat zijn de volgende:
- CoC's Sport
- CoC's Trainer
- CoC's # 1
- CoC's # 1,5
- Expand your band set van Ironmind (wit, rood, geel groen)

Mijn trainingschema is als volgt:
- Ma; Squat
- Wo: Bench
- Vr: Deadlifts
- Za: OH Press

Ik wil mijn grip graag gaan verstrekken mbv de CoC's, maar wanneer is dit het beste om te doen?

Ik verwacht dat er meerdere mensen met een soort gelijk trainingschema zijn en die met CoC's trainen, wat zijn jullie ervaringen?
 
Dag heren,

Ik heb hier thuis nog 4 grippers liggen en dat zijn de volgende:
- CoC's Sport
- CoC's Trainer
- CoC's # 1
- CoC's # 1,5
- Expand your band set van Ironmind (wit, rood, geel groen)

Mijn trainingschema is als volgt:
- Ma; Squat /Grip
- Wo: Bench
- Vr: Deadlifts
- Za: OH Press

Ik wil mijn grip graag gaan verstrekken mbv de CoC's, maar wanneer is dit het beste om te doen?

Ik verwacht dat er meerdere mensen met een soort gelijk trainingschema zijn en die met CoC's trainen, wat zijn jullie ervaringen?


Zie MA hierboven!
 
Ja, maandag tussen je squat door, of als je de tijd hebt erna!
 
Wat ouwe rammer zegt combineren met een compound oefening. Kan dus eigenlijk op iedere dag (misschien niet beste idee om te combineren op de deadlift dag).
Zou het maximaal 2x per week toepassen. Fat gripz is misschien wel de beste en goedkoopste investering die je kunt doen om je grip mee te trainen bij barbell werk. Daar gaan je handen de komende tijd flink sterk mee worden.

Welke gripper sluit je momenteel?
 
Wat ouwe rammer zegt combineren met een compound oefening. Kan dus eigenlijk op iedere dag (misschien niet beste idee om te combineren op de deadlift dag).
Zou het maximaal 2x per week toepassen. Fat gripz is misschien wel de beste en goedkoopste investering die je kunt doen om je grip mee te trainen bij barbell werk. Daar gaan je handen de komende tijd flink sterk mee worden.

Welke gripper sluit je momenteel?

Ik heb ooit wel grippers getraind, heb hier ook nog een opbouw liggen, is dit wat? Of is dit teveel?

2 warmup sets (10 keer closen)

2-3 sets : 3-5 keer sluiten

2 sets: Forced reps or static hold

Note: Span your hand after each set.




Ja, maandag tussen je squat door, of als je de tijd hebt erna!

Oh sorry, ik snapte MA niet, maar dat had ik zelf opgeschreven een week geleden :) Dank voor het advies.
 
Ik heb ooit wel grippers getraind, heb hier ook nog een opbouw liggen, is dit wat? Of is dit teveel?

2 warmup sets (10 keer closen)

2-3 sets : 3-5 keer sluiten

2 sets: Forced reps or static hold

Note: Span your hand after each set.






Oh sorry, ik snapte MA niet, maar dat had ik zelf opgeschreven een week geleden :) Dank voor het advies.
Ik heb een artikel gelezen van Adam Glass, een van de beste in de grip sport. Die geeft aan dat het allemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. Zelfde trainen als de rest van je lichaam. Met die forced reps en static holds ga je al snel over je grens. Met kracht trainingen moet je juist van het falen weg blijven.

Maar nu heb je nog steeds niet mijn vraag beantwoord welke gripper je nu sluit.
 
Ik heb ooit wel grippers getraind, heb hier ook nog een opbouw liggen, is dit wat? Of is dit teveel?

2 warmup sets (10 keer closen)

2-3 sets : 3-5 keer sluiten

2 sets: Forced reps or static hold

Note: Span your hand after each set.

Bovenstaande kan prima!
Gripper training is erg persoonlijk!
De basisgedachte is dat de maximale progressie afhankelijk is van je minimale hersteltijd die je nodig hebt om weer een maximale prestatie neer te zetten.
Er zijn altijd veel verschillende trainingsschema's die van alles beloven. Je moet voor je zelf uitvogelen wat het beste werkt.
Dit moet eigenlijk een constant proces zijn om altijd maar weer progressie te boeken.
Toewijding is misschien wel de belangrijkste factor in de grip sport!
 
Ik heb een artikel gelezen van Adam Glass, een van de beste in de grip sport. Die geeft aan dat het allemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. Zelfde trainen als de rest van je lichaam. Met die forced reps en static holds ga je al snel over je grens. Met kracht trainingen moet je juist van het falen weg blijven.

Maar nu heb je nog steeds niet mijn vraag beantwoord welke gripper je nu sluit.

Op dit moment sluit ik bijna gripper 'sport' en 'trainer' en nummer #1 sluit ik bijna.

Gewoon reppen dus en geen forced reps en static holds doen, hooguit is ter afwisseling e niet als extra.

Dank voor je reactie
 
Back
Naar boven