Fitness Seller

Sticky Gripper rating / Overzicht kracht grippers

Bezoekers in dit topic

Dat is precies ook zijn gedachte. Maar die 157 heeft ook nog eens een flinke spreiding en daarbij nog 5mm extra weg geslepen.
Hij had ze naar mij verstuurd voor een rating.

Het weg-slijpen doet natuurlijk niets voor de start positie!
De valkuil is dat je misschien gaat smokkelen door de credit card binnen die 5 mm range te plaatsen en dan start je dus in werkelijkheid te smal.
De kracht op de positie waar hij normaal gesproken al dicht zou zijn is ook nog precies hetzelfde.
Je traint dus een overload in het gebied waar je normaal gesproken niet komt bij een niet gevijlde gripper.
Ik ben benieuwd of je op deze manier echt sterker wordt of dat je winst haalt uit de 'MindGame', psychisch dus!
In ieder geval is het zo veelzijdig als mogelijk trainen door de tijd heen wel bevorderlijk voor de uiteindelijke progressie, denk ik.:thumbs:
 
Wat het doet is de rating van een gripper omhoog halen. Het zal voor de vijlsessie een lage 150 gripper zijn geweest dus als je bijvoorbeeld 5lb omhoog wilt dan is het een effectieve mod. Tevens maak je de sweep een stukje zwaarder omdat je ook deze opschuift naar een zwaarder bereik. Het setten wordt een stukje zwaarder, de sweep en ook het sluiten van de gripper.
 
Wat het doet is de rating van een gripper omhoog halen. Het zal voor de vijlsessie een lage 150 gripper zijn geweest dus als je bijvoorbeeld 5lb omhoog wilt dan is het een effectieve mod. Tevens maak je de sweep een stukje zwaarder omdat je ook deze opschuift naar een zwaarder bereik. Het setten wordt een stukje zwaarder, de sweep en ook het sluiten van de gripper.

Interessante benadering! Ik ben het er niet helemaal mee eens! Het klopt dat je de 'sweep' range exact een stukkie verzwaard, echter schuif je de 'sweep ook letterlijk een stukje op. Dit houd in, dat je knijp positie bij de 'start' kleiner begint en dat je vuist kleiner is bij de 'close'.
Nu kun je bij de start positie er rekening mee houden, door de 5mm die gevijld zijn, er extra tussen te laten. Maar daar waar hij het punt voorbij gaat waar de gripper oorspronkelijk zou stoppen als hij niet gevijld zou zijn, is de kracht nog precies hetzelfde als toen ie origineel was. Je kunt alleen nog een stukje kleiner knijpen dan het origineel en dit is natuurlijk zwaarder, maar dit stukje range heb je dus eigenlijk niet nodig.
Zoals ik al eerder beschreef ben ik benieuwd of je hier in de normale 'range of motion' ook sterker van wordt.
 
Ik ben het met je eens dat je idealiter een #3 vindt die de 157lb heeft zonder te vijlen maar die keus heb je nauwelijks of je moet met verstelbare grippers werken zoals de silvis of de tetting grippers. Je kunt ook de website van CPW in de gaten houden en wachten tot er een gripper in die range langskomt.

Geralt heeft al 5 #3 grippers en nog een GHP7 van 155lb. Ik zou zeggen dat wanneer je die GHP met een credit card regelmatig sluit je klaar bent voor de cert.
 
Ik ben het met je eens dat je idealiter een #3 vindt die de 157lb heeft zonder te vijlen maar die keus heb je nauwelijks of je moet met verstelbare grippers werken zoals de silvis of de tetting grippers. Je kunt ook de website van CPW in de gaten houden en wachten tot er een gripper in die range langskomt.

Geralt heeft al 5 #3 grippers en nog een GHP7 van 155lb. Ik zou zeggen dat wanneer je die GHP met een credit card regelmatig sluit je klaar bent voor de cert.

Mee eens! :)
 
Vandaag 4 grippers een rating gegeven. Grippers van Ouwe Rammer.
#2.5 - 128lb – IM#2.5
#3.0 - 149lb – IM#3
#3.1 - 155lb – IM#3
#3.4 - 173lb – IM#3.5

Zware 3 en lichte 3.5. Mooie grippers om te hebben.
 
Mooi om de rating live mee te maken!

Dit is een meerwaarde om gerichter te trainen en te weten waar je staat in de gripper wereld!

De metingen zijn exact als de bekende 'CANNON POWERWORKS" in de USA.

Een echte aanrader! :thumbs:
 
Interessante benadering! Ik ben het er niet helemaal mee eens! Het klopt dat je de 'sweep' range exact een stukkie verzwaard, echter schuif je de 'sweep ook letterlijk een stukje op. Dit houd in, dat je knijp positie bij de 'start' kleiner begint en dat je vuist kleiner is bij de 'close'.
Nu kun je bij de start positie er rekening mee houden, door de 5mm die gevijld zijn, er extra tussen te laten. Maar daar waar hij het punt voorbij gaat waar de gripper oorspronkelijk zou stoppen als hij niet gevijld zou zijn, is de kracht nog precies hetzelfde als toen ie origineel was. Je kunt alleen nog een stukje kleiner knijpen dan het origineel en dit is natuurlijk zwaarder, maar dit stukje range heb je dus eigenlijk niet nodig.
Zoals ik al eerder beschreef ben ik benieuwd of je hier in de normale 'range of motion' ook sterker van wordt.
Ik zat even rustig wat bij te lezen op dit forum. Uiteraard moet je de sweep niet opschuiven. De creditcard krijgt dus wat extra ruimte. Ik houdt denkbeeldig op dat moment een ongevijlde gripper aan. Anders zou deze methode inderdaad zijn doel voorbij schieten. Overigens train ik niet vaak beyond the range, maar het kan wel degelijk een handige tool zijn.
 
Back
Naar boven