Fitness Seller

Grippers vraagje

Bezoekers in dit topic

jumperke1tje

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2007
Berichten
8.273
Waardering
307
Lengte
1m79
DIt staat op de site.

Welke gripper past het beste bij je?

Je begint net met grip training begonnen, bent herstellend van een blessure of zoekt een warming-up gripper dan is de HG100 ideaal. Voor dames is deze gripper al een pittige uitdaging. Knijpkracht-45kg

De volgende gripper is voor mannelijke atleten die al specifiek wat aan sport hebben gedaan. De dames zullen hier hun handen meer dan vol aan handen en de meeste dames zullen deze nooit sluiten, wat het natuurlijk tot een leuke uitdaging maakt! Deze gripper heet HG150. Knijpkracht-68kg

De volgende gripper is HG200. Krijg je deze de eerste keer al gelijk dicht dan ben je al behoorlijk sterk. De meeste mannen sneuvelen de eerste keer op deze gripper en zien de HG200 al als een behoorlijke uitdaging. Knijpkracht-91kg

De HG250 is de universele standaard als het gaat om grip kracht. Alleen serieuze krachtsporters die specifiek hun grip trainen zullen deze HG gripper uiteindelijk kunnen sluiten. Vele ''gewone'' mannen zullen deze nooit sluiten. Knijpkracht-114kg

De HG300 is echt een beest van een gripper. Krijg je deze ooit gesloten dan behoor je al tot een elite grip groep mannen. Deze gripper krijg je echt alleen maar dicht als je de vorige grippers goed hebt doorlopen. Van de honderdduizenden atleten die HG grippers wereldwijd hebben gekocht zijn er maar een paar honderd die deze gripper ooit hebben gesloten. Knijpkracht 136kg

En dan...dan is er de HG350, ook wel ''The Beast'' genoemd! Het ultieme sluitstuk van de Heavy Grip series. De schatting is dat er wereldwijd slechts tussen de 10 en de 20 mensen zijn die deze gripper kunnen sluiten! Als deze je ooit lukt, dan horen we graag van je! Knijpkracht-159kg


Nu is mijn vraag (vooral naar de mensen met ervaring terzake): welke kunnen jullie mij aanraden?
 
Het is helaas onmogelijk om te zeggen wat jouw gripkracht op dit moment is.
Ik ken krachtsporters van 100kg plus die bijv. de HG200 niet kunnen sluiten, maar ik ken ook mensen die helemaal niks aan sport doen en HG200 gelijk kunnen sluiten.

Uiteindelijk moet je ook wat reps met een gripper kunnen maken. Veel mensen denken dat ze een zwaarder gripper moeten hebben zodra ze een bepaalde gripper 1x kunnen sluiten maar dat is niet het principe achter de grip training.

Ik zou met de HG200 beginnen. Die is nooit te licht voor je dat je er eindeloze herhalingen mee kunt maken, maar ook nooit te zwaar dat je er niet naar toe zou kunnen trainen. De HG200 is meestal een safe bet. Uiteraard kun je ook een pakket bestellen, bijv. de semi-gevorderde pakket (HG150,200 en 250). dan zit je als beginner bijna altijd goed.
 
Ok bedankt.
Ik denk dat ik me daar wel mee uit de slag moet kunnen trekken.

Wat is de aan te raden rep range? (maw wanneer is het tijd voor een nieuwe gripper? :p )
 
Ok bedankt.
Ik denk dat ik me daar wel mee uit de slag moet kunnen trekken.

Wat is de aan te raden rep range? (maw wanneer is het tijd voor een nieuwe gripper? :p )

6-8 full closures is meestal het signaal dat je een stapje omhoog mag.;)
 
Uiteindelijk moet je ook wat reps met een gripper kunnen maken. Veel mensen denken dat ze een zwaarder gripper moeten hebben zodra ze een bepaalde gripper 1x kunnen sluiten maar dat is niet het principe achter de grip training.
Het is misschien persoonlijk maar ik heb altijd graag een gripper die ik nog nie kan sluiten. Houd de motivatie hoog. Trainen op reps vind ik wat saai.
 
Het is misschien persoonlijk maar ik heb altijd graag een gripper die ik nog nie kan sluiten. Houd de motivatie hoog. Trainen op reps vind ik wat saai.

Maar om de volgende te kunnen sluiten moet je toch eerst wat op reps trainen bij de vorige?
 
Maar om de volgende te kunnen sluiten moet je toch eerst wat op reps trainen bij de vorige?
Klopt, Ik doe ook wat opwarmings reps, maar ik wil altijd dat mijn laatste poging maximaal is(1 rep of poging). Als ik nu 10 of 20 reps kan doet me niet zoveel.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, Ik doe ook wat opwarmings reps, maar ik wil altijd dat mijn laatste poging maximaal is(1 rep of poging). Als ik nu 10 of 20 reps kan moeten doet me niet zoveel.

True.
Ik denk dat ik maar eens met de HG200 begin, dan zien we wel verder als ik die 10 keer kan sluiten :p
 
Gewoon verschillende kopen. Je moet toch je spieren opwarmen en waarschijnlijk word je beter, dan heb je gelijk je middelen voor progressie.
 
Back
Naar boven