MuscleMeat

Aankondiging Interesse grip wedstrijden

Ik wil dit jaar deelnemen aan de Sterkste Hand van Nederland


  • Totaal stemmers
    9
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit gaat helaas de verkeerde kant op en zal potentiële deelnemers eerder afstoten dan aantrekken. Ik weet niet waarom het nu ineens over strongman versus grip gaat want een deadlift is eerder een powerlift beweging dan een strongman beweging. Iedere krachtsdiscipline geeft aan deze beweging een eigen invulling. Bij strongman ligt de focus op maximaal gewicht (hoger platform, hitch, shrugs, suits en staps toegestaan), powerlifting (techniek en controle), grip (gripkracht door dikke diameter en aanzienlijk lichter gewicht). Dit soort discussies werden ook op gripboard gevoerd door voor en tegenstanders van de axle lift. Komt erop neer dat de tegenstander van de lift over het algemeen een zwakke rug hebben en daarom de lift het liefst zien verdwijnen. Voor mij is de axle een van de basis lifts in grip. Deze zat er vorig jaar niet in omdat ik geen axle had en nu wel.

Ik heb besloten om nu maar een overzicht van de onderdelen bekend te maken omdat ik merk dat onduidelijkheid daarin voor onrust zorgt. Besloten om van 6 naar 5 onderdelen te gaan waar alle grip disciplines in zitten.

  • Grippers (crush)
  • Axle deadlift (open hand)
  • Coin deadlift (leverage) ?? / kan nog een andere vorm worden
  • Flask pinch (pinch)
  • Loading race
Koekenpannen, telefoonboeken, spijkers etc etc gaan er beslist niet komen, de sport is geen circus show. Deze zie je niet voor niets op geen enkele gripwedstrijd meer. De sport is geëvolueerd zoals dat ook gelukkig bij strongman ook het geval is. Bakstenen tillen, ijzerstaven om je nek buigen zie je daar ook niet meer.

Jammer dat mijn relaas niet echt, of eigenlijk echt niet overkomt. Dan heb ik het waarschijnlijk niet duidelijk genoeg uitgelegd.
Ik noemde de 'carry over' vanuit strongman, je verbuigt het naar 'Powerlift'. De strekking blijft exact hetzelfde!!
Het gaat om handkracht, onderarmen, en pols.
Laten we wel wezen!, ik ben absoluut geen tegenstander van iets, maar zet er kant tekeningen bij!
Als jij over tegenstanders praat die dan een zwakke rug hebben, praat ik over die SLAGER, METSELAAR, TIMMERMAN, HOEFSMIT, LOODGIETER, BETONVLECHTER enzzzz.die graag hadden meegedaan omdat ze een paar ijzeren knuisten hebben en een kans maken op :
de sterkste HAND van nederland.
Deze echte handwerkers staan niet de hele dag te deadliften, als een powerlifter. Deze mensen zijn handwerkers met echte 'functionele kracht'.

Nogmaals: als het uitgangspunt was (Misschien is) toegankelijk en populair maken bij een breed publiek , dan spijt het mij te moeten zeggen dat jouw concept IMO niet gaat werken.
Het zal altijd een dingetje erbij zijn voor de powerlifter of srongman of powerbuilder. Op deze manier wordt het nooit een sport op zich, want het oogt niet nieuw!

Het spijkerbuigen, koekenpan rollen, en hoefijzer buigen was slechts als goed voorbeeld.
Jammer dat dit ook niet zo over kwam.
Jij noemt het een circus show, echter komen naar een circus wel heel veel mensen kijken om het 1 en ander te bewonderen! Is dat nu net eigenlijk de basis gedachte!!!!

Ik denk dat je op jouw manier een dood paard tot leven probeert te wekken, jij zelf noemt het aan een dood paard trekken.
De echte grip fanatiekelingen raak je kwijt en wat krijg je er voor terug?
Je zult ruimer en creatiever moeten denken om het om te buigen naar een succes op de lange termijn!

Begrijp me niet verkeerd! Ik bewonder je inzet en organiseren.
Dit doe je met een doel en anders zou je het niet doen! Ik probeer slechts mee te denken en mijn visie te geven op de STERKSTE HAND.

Nogmaals veel wijsheid toegewenst bij het bedenken, organiseren van jouw wedstrijd.

gegroet! :thumbs:
 
Ik snap deze discussie wel hoor. Mijn standpunt is een beetje tussen die van Ouwe rammer en Mc. Chick in eigenlijk.

Ik vind zelf de axle een mooi klassiek onderdeel, maar het is inderdaad alleen toegankelijk voor mensen die sowieso al een deadlift van tussen de 150-200kg hebben, anders ben je kansloos. Wat dat betreft is de inch dumbbell dan een betere keuze omdat daarbij net zoveel handkracht getest wordt, maar met minder gewicht omdat het een éénhandig onderdeel is. Iets met een rotating handle zou ook kunnen natuurlijk.

Alle buig- en oproldingen vallen voor mij wel af omdat dat gewoon lastig te trainen is (heeft iemand 100 koekepannen voor me?). De onderdelen moeten goed trainbaar zijn, anders is het geen sport. Overigens vond ik die staven buigen vroeger bij de sterkste man altijd erg tof om te zien!

Ik denk dat er voor potentiele deelnemers overigens sowieso vooral naar powerlifters, bodybuilders en strongmen gekeken moet worden omdat die al interesse hebben voor kracht. Het betrekken van Slagers, timmermannen, betonvlechters en ijzersmeden etc. is een nobele gedachte, maar die zijn NOG moeilijker te bereiken/mobiliseren voor zoiets als dit, denk ik.

Aan een medley kun je natuurlijk wel een paar 'gekke' dingen toevoegen. Denk aan een korte pinch farmerswalk. (inch) dumbbell op verschillende hoogtes tillen en wie weet ook nog een stukje staal buigen...:flexgrin:
 
Was toch niet zo heel veel mis met de vorige editie qua diversiteit en onderdelen toch?
 
Was toch niet zo heel veel mis met de vorige editie qua diversiteit en onderdelen toch?
Ik begrijp het ook niet meer. Iedereen was enthousiast vorig jaar en het enige wat nu echt anders is is de toevoeging van de axle. Verder zie ik ook dat iedereen (op een na) enthousiast is over de axle deadlift. Pannen of spijkers heb ik zelf niet eens dus wat moet ik dan allemaal gaan kopen om te trainen en hoeveel heb ik nodig op de wedstrijd? Dat gaat me flink wat geld kosten. :D

Ik denk dat Roy de spijker op z'n kop slaat dat we potentiële deelnemers vinden in de krachtsport en het heel moeilijk daarbuiten is om mensen te bereiken.
Tevens een vriend van mij die slager van beroep is had nog nooit een deadlift gedaan en trok direct 120kg omhoog met slechte techniek. Ik denk dat iedere volwassen man met fysiek werk dit soort gewichten omhoog kan krijgen. Verder kun je toch trainen op een lift? Met fatgripz om een bar boots je zeer goedkoop en eenvoudig een axle lift na. Ook zal de lift ongeveer 9cm hoger zijn waardoor de last op je rug aanzienlijk zal worden verlicht vergeleken met een conventionele deadlift. Ik weet niet wat mannen nu op een DO axle deadlift liften maar ik verwacht niet veel lifts boven de 150kg.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat mannen nu op een DO axle deadlift liften maar ik verwacht niet veel lifts boven de 150kg.

Als je naar de resultaten van vorig jaar met de pro inch dumbbell kijkt, dan kun je denk ik wel rekenen 2xinch+10% voor de axle. Dan kom je dus uit op gewichten tussen de 130-175kg? Wat netjes is. Het WR is 237,5kg, maar dat is door zo'n monster als Mike Burke getrokken...
 
Als je naar de resultaten van vorig jaar met de pro inch dumbbell kijkt, dan kun je denk ik wel rekenen 2xinch+10% voor de axle. Dan kom je dus uit op gewichten tussen de 130-175kg? Wat netjes is. Het WR is 237,5kg, maar dat is door zo'n monster als Mike Burke getrokken...
Dan klopt mijn schatting wel. Paul doet niet mee en dan zou Xander op 165kg uitkomen en jij op ongeveer 150kg. Als je denkt dat je in de buurt van de 200kg zult komen dan zal ik je uit de droom helpen of je bent echt een gripmonster.

Resultaat inch lift 2016
9p (15p) - Xander van Spanje – 78kg
8p (18p) - Paul van Spanje – 76,5kg
7p (22p) - Roy Wolfs – 71,5kg
6p (16p) - Denzil Vreugt – 69kg
5p (18p) - Jacques Jansen – 64kg
4p (11p) - Bob van Genugten – 63kg
3p (17p) - Geralt Hulshof – 62,5kg
1,5p (14,5p) - Eduard Knoote – 60,5kg
1,5p (3,5p) - Marcel Bruin – 60,5kg
 

Als je ziet wat voor gasten er moeite hebben met de axle op minder dan 50% van hun max lijkt me dat het gewicht geen probleem moet zijn. Alledrie 400 kg plus deadlifters met een enorm goede grip vooral KK.
 
Ik vindt die axl deadlift prima hoor. Ik hou van deadliften! Alleen jammer dat die inch lift eruit gaat. Vond ik wel een mooi onderdeel met historische waarde.

Heb ook even opgezocht wat die coin lift is. Klopt het dat dat een hamer lever deadlift is met op de kop een stalen munt?
Dat zal wel leuk zijn voor het publiek.

Heb je overigens ook nog plannen om je anvil te gebruiken?
 
De inch komt er wel in maar als onderdeel van de loading race met een lichter gewicht. De anvil komt daar ook in. Je moet de loading race als volgt zien, een aantal objecten waarmee je een aantal meter moet overbruggen en op een platform moet leggen en weer terug. Je mag daarbij kiezen of je met beide handen twee objecten vastpakt of je met enkel een object op en neer gaat.

Denk bij deze loading race aan een blob, inch, anvil, rolling thunder, kettle bell aan de bell vastgrijpen en de glob:angstig: natuurlijk whehehehehe :devilnana:. Dat zal echt een spektakel worden dat weet ik zeker. :cool:
Ik ben nog niet helemaal uit over de hamer rotations die eruit gaat. Het publiek reageerde vorig jaar hier wel zeer enthousiast op wat leuk was om te zien.
Coin deadlift is inderdaad een muntje op de stalen kop leggen.
 
Ha,

Voorgestelde onderdelen lijken mij prima. Durf nog niet te stellen dat ik er zeker bij ga zijn, gezien iets verlegde prioriteiten.
Goede discussie overigens, keep it alive.

Bob
 
He Bob, gestopt met grip en verder door met powerliften of met alles wat minder nu?
 
Powerlifts zijn inderdaad main focus. Grip op heel laag pitje, weinig motivatie voor al enige tijd. Maar ach, ben mijn schuurtje aka mancave aan het verbouwen/updaten, wie weet slaat het gripvirus ook weer toe. :)
 
Powerlifts zijn inderdaad main focus. Grip op heel laag pitje, weinig motivatie voor al enige tijd. Maar ach, ben mijn schuurtje aka mancave aan het verbouwen/updaten, wie weet slaat het gripvirus ook weer toe. :)

Bob, dit is een tijdelijke sensatie voor je!! Je bent te oud om serieus te liften. Je gaat noodgedwongen weer grip doen, gewoon omdat je daar verrekte goed in bent!!!!:roflol: ;)

:thumb:
 
Ha,

Voorgestelde onderdelen lijken mij prima. Durf nog niet te stellen dat ik er zeker bij ga zijn, gezien iets verlegde prioriteiten.
Goede discussie overigens, keep it alive.

Bob
Bob je kunt ook gewoon powerliften en grip samen doen hoor. :p Is wel iets lastiger. Zelf ervaar ik dat vooral 'zwaar' deadliften een beetje f*cked met mijn gripcapaciteit, maar ach... Meedoen dus!
 
Ik ben nog niet helemaal uit over de hamer rotations die eruit gaat.

Ja eruit ermee, wat een rot onderdeel! Grapje. :D Als je hem erin laat zou ik willen voorstellen, dat een deelnemer moet stoppen als hij de onderhandse rotatie niet meer kan maken, dan voorkom je dat rare geflip van vorige keer(ja ik deed dat ook). Dan nog zal het voor een aantal deelnemers (ik denk aan Ouwe rammer :flexbiceps:) meer een duur- dan een krachtonderdeel zijn.
 
Op zich niks mis met de discussies lees ik. Ik gooi mijn 2cts er in.

- vorig jaar was een leuke wedstrijd met op zich prima onderdelen. Ik ben nu eenmaal een gripper enthousiasteling en vond als enige nadeel van het gripperonderdeel dat alle pogingen op tijd waren binnen één set. Dat geeft niet de kans om meerdere attempts te doen met herstel periode. Elke gripper voelt nu eenmaal anders en een 160 Elite van Roy hoeft niet zo aan te voelen als een 160 Elite van Bob. Die aftast poging ben je dan dus kwijt. Je 'moet' naar mijn idee ook binnen een wedstrijd de kans krijgen om het beste van jezelf te laten zien en te kunnen shinen op je favoriete onderdeel. Ik speelde ook op safe hierdoor en dat wil je eigenlijk niet laten zien tijdens een wedstrijd.

- Last man standing events zijn wellicht wat langdradiger en na enkele gezamenlijke warmingups zou iedereen een gewicht moeten kunnen opgeven en dat doel aanvallen. Het houdt je meer vers voor de andere onderdelen ook. Dit is overigens nav de bevindingen vorig jaar en dat was ook niet te voorzien op voorhand.

- Axle DL is naar mijn idee wel een goed onderdeel, te meer omdat de meeste jongens toch wel een stevige trainingsachtergrond hebben. Nieuwkomers die potentie hebben zullen zich niet laten afschrikken voor een uitdaging. ik deadlift eigenlijk amper, muv trapbar (ook heel weinig laatste maanden) muv wat thickbar DL werk en ben ook meer beperkt door mijn DL kracht dan door mijn grip. Ik verwacht weinig tot geen 160+ Axle deadlifts eigenlijk met de competitie, temeer omdat andere onderdelen dan ook al zijn voorgegaan en dit al kracht heeft gekost. Dus of dit nu zo beperkend is voor de meeste deelnemers durf ik niet te zeggen. Het gewicht an sich kunnen de meesten wel handelen.

- Wrist levers, tja wat kan ik zeggen. Ik heb nu eenmaal rechts een gevoelig punt hiermee in mijn arm en ben erg blessure gevoelig voor dit onderdeel. Dat maakt dat ik het links ook niet train, althans niet op die manier. Moet het er daarom uit? Wat mij betreft niet. Ik vind het persoonlijk op stricte manier beter dan het gedraai met de handen van de grond zoals je veel ziet erg vaag, dus liever op de stricte manier zoals tijdens de NL comp. Wel vond ik het geslinger en gegooi wat minder fraai. Een onderdeel moet naar mijn idee zo zijn dat de eerste deelnemer voor dat onderdeel geen nadeel heeft tov de laatste deelnemer die allerlei technieken kan bekijken als je begrjipt wat ik bedoel.

- ik ben wel voor kortere competities met minder onderdelen, het houdt je zelf scherp en het blijft leuker om volledig te volgen voor het publiek. Anders gaan mensen weglopen.

- Ik snap wat Jacques bedoelt, alleen wat is een stevige pan. Wat is de legering van de spijker etc. het verscheuren van een deck cards. Dat spreekt mensen zeker aan. Je komt dan meer in de old time strongman feats alleen en ik denk zelf ook dat dit te veel van de gripsport af staat. Je ziet heel veel van die jongens in Amerika, waarvan het gros zelf bijvoorbeeld ook pas na jaren een keer certificeert op de red nail, terwijl ze jaren daarvoor al krachtstaaltjes deden die 'bovenmenselijk' leken. Het is allemaal heel relatief wat je doet.

Tot slot qua persoonlijke visie: omdat de gripsport nog zo jong is in Nederland, lijkt het mij juist mooi om te zien hoe wij ons afzetten tegen de andere landen, door in ieder geval dezelfde onderdelen toe te passen in beginsel. Daaronder versta ik zelf de traditionele grippers 20mm, open handstrength (Thickbar, Rolling Thunder) en pinch (2HP met een universeel implement, zoals inderdaad de Flask). En als je het helemaal zuiver wilt houden dan zou je zelfs de grippers er uit moeten gooien, want die kunnen ondanks rating nog steeds verschillen. Een 50mm block blijft een 50mm block en een kilo blijft een kilo. Die lever onderdelen vind ik zelf erg vaag en je ziet dan ook in de praktijk erg veel uitvoeringsverschillen wat het onderling niet met elkaar vergelijkbaar maakt. Wat dat betreft vind ik de komende comp opzet beter dan vorig jaar. Het scheelt ook dat elke competitie laat zien wat wel en niet werkt. Dus het wordt telkens wat beter.

Ik doe dit jaar in ieder geval niet mee omdat ik te eenzijdig train. Jongens zoals Bob en ik doen het nu ook al een paar jaar dus het is niet zo gek als Bob zijn interesses wat zijn verschoven. Ik merk dat zelf ook wel, zij het in mindere mate. Ik ben nog steeds erg gefascineerd door grippers en heb nog steeds een #3 certificering voor ogen.
Helaas liep ik onlangs toch ook weer tegen een fysieke onderbreking aan, die ik nu weer wegwerk. Ook die certificering is niet geheel 100% waterdicht. Je kunt een lichte gripper krijgen tjidens de cert of een zware. Simpel zat en het maakt een hoop verschil. Toch ga ik er nog steeds voor. Ik merk wel dat ik nu (komt dat doordat ik 40 wordt dit jaar? lol) meer rust heb met trainen. Ik train wat nodig is en pak verder mijn rust. Als ik zover ben dan ben ik zover. Ik kan gaan pushen met allerlei trainingsmethodieken wat ik wil maar progressie forceer je niet. Misschien zit ik qua CCS kracht wel op mijn max. Wie zal het zeggen. Ik kan in ieder geval nog steeds geen stugge 153lbs #3 creditcard setten. Als ik alleen parallel sets zou trainen dan kom ik zeker richting in ieder geval 175lbs grippers of hoger. Maar die hebben geen carryover naar mijn CCS merk ik. Om maar aan te geven hoe specifiek en anders elk lichaam in elkaar zit. Dit is dus nog wel steeds mijn quest en als ik hiervan ga afwijken dan kom ik er sowieso nooit. Vandaar mijn overweging om me 100% te richten op wat ik doe en wat ik wil halen. Daarnaast heb ik een aantal andere zaken nu die ook mijn aandacht vragen, dus het is keuzes maken. Daarnaast hoop ik dit jaar SJ4 mee te maken in New Jersey en alhoewel ik hier niet specifiek voor ga trainen (bovendien kan ik me niet optimaal voorbereiden doordat ik ruim voor de comp al niet meer kan trainen) zal ik heus wel wat andere gripaspecten meepakken.


Ik denk als de mensen een leuke sportieve comp zien met bovenal veel lol, dan komt de interesse vanzelf. Je zou bijvoorbeeld een kleine stand er bij kunnen hebben waar mensen wat implements kunnen uitproberen (grippers aan een kettingkje, dat soort dingen ;-) ) dan hebben ze ook een idee wat er op het platform gebeurt en kunnen ze het beter plaatsen. Je kent allemaal wel de situaties dat je een gripper meeneemt naar het werk en dat iemand vervolgens alleen de speling uit de gripper knijpt een paar millimeter met een onhandige set tot de weerstand feitelijk begint en dan oprecht roepen 'Oh, ik heb hem bijna!' Dit misverstand kan niet blijven bestaan in deze wereld en we moeten voor ons nageslacht zorgen dat we een betere wereld nalaten met meer begrip voor grip lol

Hmm dit was wel 5cts trouwens....
 
Laatst bewerkt:
ik wil graag meedoen! Ik heb kleine dikke handen en een matige grip, maar vind het wel mooi en een goede motivatie om iets aan mn pussy grip te doen :) mn fullbody kracht zal niet snel limiterend zijn dus leggo!
 
Ik zou wel graag mee willen doen.

Als er toelatings eisen zijn hoor ik ze graag, dan weet ik of ik op goed genoeg niveau zit.
 
Op zich niks mis met de discussies lees ik. Ik gooi mijn 2cts er in.

- vorig jaar was een leuke wedstrijd met op zich prima onderdelen. Ik ben nu eenmaal een gripper enthousiasteling en vond als enige nadeel van het gripperonderdeel dat alle pogingen op tijd waren binnen één set. Dat geeft niet de kans om meerdere attempts te doen met herstel periode. Elke gripper voelt nu eenmaal anders en een 160 Elite van Roy hoeft niet zo aan te voelen als een 160 Elite van Bob. Die aftast poging ben je dan dus kwijt. Je 'moet' naar mijn idee ook binnen een wedstrijd de kans krijgen om het beste van jezelf te laten zien en te kunnen shinen op je favoriete onderdeel. Ik speelde ook op safe hierdoor en dat wil je eigenlijk niet laten zien tijdens een wedstrijd.
Grippers is een draak van een onderdeel als je niet oppast. Voor de gripper fanaat als jij begrijp ik het wel maar het is echt vreselijk saai om naar te kijken omdat het publiek nauwelijks actie ziet. Publiek ziet niet of je een gripper closed of niet dat ziet alleen de scheidsrechter. En als je dan werkt met meerdere attempts met bijvoorbeeld 10 deelnemers dan zal het nog eens langdradig zijn ook. De vorm die ik had gekozen werkte perfect vorig jaar als je het bekijkt vanuit wedstrijd organisatie en actie voor het publiek. 90 sec en het onderdeel is klaar en je ziet een atleet meerdere pogingen doen met verschillende grippers. Het gaat er niet om hoe zwaar deze grippers waren vergeleken met je eigen grippers want iedereen heeft dezelfde grippers die men moet sluiten op een wedstrijd en als je wilt weten waar je echte max ligt dan kun je dat beter testen in je trainingen. Op de missers van Bob na klopte de uitslag wel met hoe sterk de atleten waren met grippers.

- Last man standing events zijn wellicht wat langdradiger en na enkele gezamenlijke warmingups zou iedereen een gewicht moeten kunnen opgeven en dat doel aanvallen. Het houdt je meer vers voor de andere onderdelen ook. Dit is overigens nav de bevindingen vorig jaar en dat was ook niet te voorzien op voorhand.
Omdat ik geen referentiekader had bij het onderdeel waarin last man standing werd toegepast (pinch) en het block ook niet van mij was heb ik een beginners fout gemaakt door veel te licht te starten. Waren we met 60 of 65 kg begonnen ipv met de 40kg dan was dit onderdeel wellicht in tijd gehalveerd.

- Axle DL is naar mijn idee wel een goed onderdeel, te meer omdat de meeste jongens toch wel een stevige trainingsachtergrond hebben. Nieuwkomers die potentie hebben zullen zich niet laten afschrikken voor een uitdaging. ik deadlift eigenlijk amper, muv trapbar (ook heel weinig laatste maanden) muv wat thickbar DL werk en ben ook meer beperkt door mijn DL kracht dan door mijn grip. Ik verwacht weinig tot geen 160+ Axle deadlifts eigenlijk met de competitie, temeer omdat andere onderdelen dan ook al zijn voorgegaan en dit al kracht heeft gekost. Dus of dit nu zo beperkend is voor de meeste deelnemers durf ik niet te zeggen. Het gewicht an sich kunnen de meesten wel handelen.
Eensch

- Wrist levers, tja wat kan ik zeggen. Ik heb nu eenmaal rechts een gevoelig punt hiermee in mijn arm en ben erg blessure gevoelig voor dit onderdeel. Dat maakt dat ik het links ook niet train, althans niet op die manier. Moet het er daarom uit? Wat mij betreft niet. Ik vind het persoonlijk op stricte manier beter dan het gedraai met de handen van de grond zoals je veel ziet erg vaag, dus liever op de stricte manier zoals tijdens de NL comp. Wel vond ik het geslinger en gegooi wat minder fraai. Een onderdeel moet naar mijn idee zo zijn dat de eerste deelnemer voor dat onderdeel geen nadeel heeft tov de laatste deelnemer die allerlei technieken kan bekijken als je begrjipt wat ik bedoel.
Ook eensch

- ik ben wel voor kortere competities met minder onderdelen, het houdt je zelf scherp en het blijft leuker om volledig te volgen voor het publiek. Anders gaan mensen weglopen.
De pinch en inch db hadden korter gemogen. Vandaar ook dat ik de inch had vervangen door de axle dl omdat het laden dan ook een stuk sneller gaat.
En de opzet die ik nu had gemaakt bestond ook uit 5 onderdelen ipv de 6 van vorig jaar.

Ik heb naar aanleiding van dit topic moeten constateren dat de gripsport nog niet klaar is om op een groot indoor expo podium te staan. Vorig jaar was iedereen heel enthousiast over de wedstrijd en ik kreeg het idee dat bijna iedereen in 2017 er weer zou staan. Vandaar ook de gedachte om met een kwalificatie te werken wanneer het aantal deelnemers groeit maar helaas is dit niet het geval. Van de 9 deelnemers van vorig jaar hebben meerdere aangegeven niet deel te nemen.
Deelnemers die niet meedoen zijn Geralt, Bob, Jacques, Eduard, Paul. Dat zijn er meer dan ik had verwacht. Als de wedstrijd op de sap cup zou staan dan is het de vraag of Denzil ook meedoet omdat dan ook NK powerliften is. Dit geeft te weinig zekerheid om op een groot podium te gaan staan want de organisatie en de sponsors verwachten dat je levert. Het gaat mij dit jaar niet lukken om elders een wedstrijd te organiseren. Ik had begrepen dat Roy dit jaar een lokale gripwedstrijd zou willen organiseren dus wie weet komt er dit jaar nog een gripwedstrijd.
 
Grippers is een draak van een onderdeel als je niet oppast. Voor de gripper fanaat als jij begrijp ik het wel maar het is echt vreselijk saai om naar te kijken omdat het publiek nauwelijks actie ziet. Publiek ziet niet of je een gripper closed of niet dat ziet alleen de scheidsrechter. En als je dan werkt met meerdere attempts met bijvoorbeeld 10 deelnemers dan zal het nog eens langdradig zijn ook. De vorm die ik had gekozen werkte perfect vorig jaar als je het bekijkt vanuit wedstrijd organisatie en actie voor het publiek. 90 sec en het onderdeel is klaar en je ziet een atleet meerdere pogingen doen met verschillende grippers. Het gaat er niet om hoe zwaar deze grippers waren vergeleken met je eigen grippers want iedereen heeft dezelfde grippers die men moet sluiten op een wedstrijd en als je wilt weten waar je echte max ligt dan kun je dat beter testen in je trainingen. Op de missers van Bob na klopte de uitslag wel met hoe sterk de atleten waren met grippers.
@OUWERAMMER : cameraatje (GoPro) met een beamerscherm laat het publiek genieten van de close!

Omdat ik geen referentiekader had bij het onderdeel waarin last man standing werd toegepast (pinch) en het block ook niet van mij was heb ik een beginners fout gemaakt door veel te licht te starten. Waren we met 60 of 65 kg begonnen ipv met de 40kg dan was dit onderdeel wellicht in tijd gehalveerd.

@GERALT : muv wat thickbar DL werk en ben ook meer beperkt door mijn DL kracht dan door mijn grip
Eensch
@OUWERAMMER : deadlift versus grip......SHandVNL?

@GERALT : Een onderdeel moet naar mijn idee zo zijn dat de eerste deelnemer voor dat onderdeel geen nadeel heeft tov de laatste deelnemer die allerlei technieken kan bekijken als je begrjipt wat ik bedoel.
Ook eensch
@OUWERAMMER : technieken bekijken ? gewoon RAMMEN!!!!

De pinch en inch db hadden korter gemogen. Vandaar ook dat ik de inch had vervangen door de axle dl omdat het laden dan ook een stuk sneller gaat.
En de opzet die ik nu had gemaakt bestond ook uit 5 onderdelen ipv de 6 van vorig jaar.
@OUWERAMMER : de medley run moet een lange slopende knaller worden met een aantal bijna niet te halen onderdelen, waar het publiek de deelnemers ziet worstelen, bijten, frusteren en overwinnen.

Ik heb naar aanleiding van dit topic moeten constateren dat de gripsport nog niet klaar is om op een groot indoor expo podium te staan. Vorig jaar was iedereen heel enthousiast over de wedstrijd en ik kreeg het idee dat bijna iedereen in 2017 er weer zou staan. Vandaar ook de gedachte om met een kwalificatie te werken wanneer het aantal deelnemers groeit maar helaas is dit niet het geval. Van de 9 deelnemers van vorig jaar hebben meerdere aangegeven niet deel te nemen.
Deelnemers die niet meedoen zijn Geralt, Bob, Jacques, Eduard, Paul. Dat zijn er meer dan ik had verwacht. Als de wedstrijd op de sap cup zou staan dan is het de vraag of Denzil ook meedoet omdat dan ook NK powerliften is. Dit geeft te weinig zekerheid om op een groot podium te gaan staan want de organisatie en de sponsors verwachten dat je levert. Het gaat mij dit jaar niet lukken om elders een wedstrijd te organiseren. Ik had begrepen dat Roy dit jaar een lokale gripwedstrijd zou willen organiseren dus wie weet komt er dit jaar nog een gripwedstrijd.
Zie de toegevoegde opmerkingen hierboven:D


Vorig jaar was iedereen heel enthousiast over de wedstrijd
: Is dit nu anders dan? Ik denk het niet!
Deelnemers die niet meedoen zijn Geralt, Bob, Jacques, Eduard, Paul : Is dit nu een echte aanname? Waar is dit op gebaseerd? Geralt heeft officieel afgezegd voor de wedstrijd, maar derest?
Als de wedstrijd op de sap cup zou staan dan is het de vraag of Denzil ook meedoet : Dan moet je het toch maar weer in Oktober, bij POWERHOUSE DORDRECHT, doen dit keer!
Het gaat mij dit jaar niet lukken om elders een wedstrijd te organiseren :((AGAIN!) Dan moet je het toch maar weer in Oktober, bij POWERHOUSE DORDRECHT, doen dit keer!

: Ik had begrepen dat Roy dit jaar OOK een lokale gripwedstrijd zou willen organiseren dus wie weet komt er dit jaar nog een TWEEDE gripwedstrijd.

Lang Leve........STERKSTE HAND VAN NEDERLAND.........

;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven