Fitness Seller

Groei gaat erg gestaag

Bezoekers in dit topic

Nayaran

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m85
Hallo allemaal,

Ik begrijp dat dit het zoveelste topic is op dit gebied, en dat niet iedereen op weer een nieuwe zit te wachten. Toch hoop ik hier wat verder te komen. Ik heb eigenlijk de hele site wel door gelezen en het grootste nadeel is dat door de bomen het bos niet meer zichtbaar is. Graag hoop ik hier iets specifiekere informatie te krijgen. Even een korte omschrijving van mezelf:

Lengte : 185 cm
Gewicht : 63,2 kg
Vet percentage : 8,3%
Spier percentage : 42% (weet ik niet zeker meer)
Dit is gemeten in het fitness centrum.

Nu ben ik al een maand of 3 intensief aan het trainen. Ik ga 3x per week en doe dan sessies van ongeveer 2 tot 3 uren. Voor het trekken aan gewichten doe ik een warming up van 10 minuten waar ongeveer 175 calorieën verbruikt worden. Daarna buikspieren en daarna de gewichten. De eerste twee maanden heb ik fullbody gedaan. Ik zag werkelijk geen verandering aan mijn lichaam. De derde maand ben ik begonnen met 3 keer per week borst en biceps. De borst regio is toen wel wat vooruit gegaan, maar de armen eigenlijk niet.
Nou heb ik daar begrepen dat het niet goed was om zo alleen die spiergroepen te doen, en dat je er zelfs krom van kan gaan lopen.

Mijn doel is om echt zichtbaar gespierd te worden. Veel gewicht erbij hoeft van mij niet, als de spieren maar mooi zichtbaar zijn en niet alleen bij inspanning. Borst en armen zie ik het liefst groeien.

Qua voedsel ben ik volgens mij niet ongezond bezig. Na het fitnessen eet ik een eitje en verder eet ik maaltijden zoals kip tandoori/madras, wraps, shoarma, groenten met aardappels en vlees.

Zouden jullie mij misschien kunnen helpen? Bij voorbaat dank!
 
Caloriebehoefte uitrekenen, voedingsschema maken, progressie boeken.
 
Meer eten.

Maar ff specifieker: Ja je eet wel wat meer zeg je, je traint wel volgens een zelfgemaakt schematje, en je maakt geen vooruitgang.

Het lijkt me dan logisch dat je
1. een goed schema gaat uitzoeken (neem gewoon rippetoe)
2. een goed voedingsschema gaat uitzoeken (en dus ook je onderhoud berekenen enzo)
 
Ik wist helemaal niet dat spierpercentage bestond :O Weer wat geleerd. Hoe kun je spierpercentage meten?
 
Niet belangrijk.
Ja sorry, maar een apart topic ervoor aanmaken lijkt me ook nutteloos?
Maar goed, dan zal ik ook maar advies proberen te geven: Maak een voedingsschema aan de hand van je kcalbehoefte en kijk wat het beste trainingsschema voor je is, en sessies van 2 tot 3 uur? Is dat alleen KT (sorry, word me niet helemaal duidelijk) want volgens mij mag die toch niet langer dan 1,5 uur duren? (ivm spierherstel)
 
Bedankt voor de reacties zover! Ik zal eens bekijken wat mijn caloriebehoefte is. Maar moeten die sessies echt zo kort duren? Dan krijg ik niet echt het gevoel dat er iets gebeurd is. Bijvoorbeeld met borst doe ik al een hoop oefeningen. Barbell press, incline barbell press, flat bench dumbbell press, incline bench dumbbell press, decline dumbbell press, flat bench dumbbell flye. En dat is nog maar alleen de borst! Zijn deze oefeningen in één sessie wel goed? Of moet er meer gewicht op en minder herhalingen?

Ik weet ook niet zeker hoe het spierpercentage wordt gemeten maar volgens mij gaat het gewoon via een standaard formule. Het menselijk skelet zal gemiddeld genomen wel een bepaald gewicht hebben, daarbij nog het vetpercentage en dan zal er een bepaald percentage wel spier moeten zijn.

Ik las ook iets over droogtrainen. Hoeveel procent vet moet je hebben om 'droog getraind' te zijn? Dan zijn je spieren toch goed zichtbaar, en de vorm ook?
Of werkt het niet zo simpel?
 
6 oefeningen voor borst? en dan zeker ook nog 3 of 4 setjes per oefening?
veels te veel.. pak 3 oefeningen en doe daar 3 of 4 setjes van, de ene week 8-12 herhalingen de andere week 6 - 8 herhalingen
en een eitje na het trainen? sjesus.......
 
pak 3 oefeningen en doe daar 3 of 4 setjes van, de ene week 8-12 herhalingen de andere week 6 - 8 herhalingen

Het is niet dat ik aan je expertise twijfel, maar door zo weinig oefeningen te doen, pak je dan wel alle regio's van de borstspieren? En welke oefeningen zou ik dan het best kunnen doen? Met dumbbells of de barbell?

Voortaan ook maar wat meer eitjes eten dus ;)
 
gewoon lekker afwisselen.
de ene week: flat bankdrukken, incline dumbbellpres, flat dumbbellfly
andere week: incline bankdrukken, flat dumbbellpres, incline dumbbellfly
en als je het zonder supplementen doet, pak dan 1 liter melk of chocolademelk na de training
 
Het is niet dat ik aan je expertise twijfel, maar door zo weinig oefeningen te doen, pak je dan wel alle regio's van de borstspieren? En welke oefeningen zou ik dan het best kunnen doen? Met dumbbells of de barbell?

Voortaan ook maar wat meer eitjes eten dus ;)

Je kunt geen aparte gedeeltes van je borst isoleren. Dumbbells of barbell, die keuze zul je zelf maken door te ervaren waarop je het beste reageert. 3 oefeningen is inderdaad ruim voldoende. Ik doe een zware compound om te beginnen en daarna de wat meer isolatie gerichte oefeningen.
 
leeftijd 19, en Gewicht : 63,2 kg?

holy shit.. weight gainer eten :|
 
Weightgainer is nog helemaal niet nodig.. Je traint echt veel te lang en veel te veel. Als je elke keer 2 a 3 uur traint kom je echt geen grammetje in spier aan. Ook niet als je 3x per week je borst en je armen gaat trainen. Elke spiergroep 1x per week is meer dan genoeg. Je groeit niet als je aan het trainen bent, maar als je aan het rusten bent. En als je niet groeit dat betekent niet altijd dat je trainingsschema niet goed is, maar dat je te weinig eet.

Mijn advies in het kort:
- Maak een voedingsschema 5-7 maaltijden per dag met om de 2 a 3 uur een maaltijd. Bij de maaltijden een goede verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. bijv. 40 K, 40 E, 20 V.
- Toch weer fullbody gaan trainen.
- Je training tussen de 45 min - uurtje te houden.
- De hoeveelheid oefeningen aanpassen aan de grote van de spiergroep. Dus niet schouders 5 oefeningen (wat een kleine spiergroep is) en benen 3 oefeningen (wat een grote spiergroep is).

Succes
 
Hallo allemaal,

Ik begrijp dat dit het zoveelste topic is op dit gebied, en dat niet iedereen op weer een nieuwe zit te wachten. Toch hoop ik hier wat verder te komen. Ik heb eigenlijk de hele site wel door gelezen en het grootste nadeel is dat door de bomen het bos niet meer zichtbaar is. Graag hoop ik hier iets specifiekere informatie te krijgen. Even een korte omschrijving van mezelf:

Lengte : 185 cm
Gewicht : 63,2 kg
Vet percentage : 8,3%
Spier percentage : 42% (weet ik niet zeker meer)
Dit is gemeten in het fitness centrum.

Nu ben ik al een maand of 3 intensief aan het trainen. Ik ga 3x per week en doe dan sessies van ongeveer 2 tot 3 uren. Voor het trekken aan gewichten doe ik een warming up van 10 minuten waar ongeveer 175 calorieën verbruikt worden. Daarna buikspieren en daarna de gewichten. De eerste twee maanden heb ik fullbody gedaan. Ik zag werkelijk geen verandering aan mijn lichaam. De derde maand ben ik begonnen met 3 keer per week borst en biceps. De borst regio is toen wel wat vooruit gegaan, maar de armen eigenlijk niet.
Nou heb ik daar begrepen dat het niet goed was om zo alleen die spiergroepen te doen, en dat je er zelfs krom van kan gaan lopen.

Mijn doel is om echt zichtbaar gespierd te worden. Veel gewicht erbij hoeft van mij niet, als de spieren maar mooi zichtbaar zijn en niet alleen bij inspanning. Borst en armen zie ik het liefst groeien.

Qua voedsel ben ik volgens mij niet ongezond bezig. Na het fitnessen eet ik een eitje en verder eet ik maaltijden zoals kip tandoori/madras, wraps, shoarma, groenten met aardappels en vlees.

Zouden jullie mij misschien kunnen helpen? Bij voorbaat dank!

Weet niet welk gedeelte van de site je hebt gelezen, maar beter neem je luppie hier niet serieus.
 
Weet niet welk gedeelte van de site je hebt gelezen, maar beter neem je luppie hier niet serieus.

En dat slaat op...?

@Raffaello
Erg bedankt voor die post. Het doel was wel om het zo natuurlijk mogelijk te doen, dus zonder weightgainers en dergelijke. Nou is er toch wel een betere indruk ontstaan over waar ik me beter op kan concentreren.

De rest ook erg bedankt voor de reacties. Het is erg leerzaam! Nu maar druk aan het fitnessen en anders eten!
 
En dat slaat op...?

Nou, ik neem aan dat hij bedoelt dat luppie niet erg serieus is.

-site doorgelezen? maar je hebt er niet veel van geleerd.
-2-3 uur trainen is veel teveel.
-buikspieren doe je als laatste 1 of 2 x per week, begin met het belangrijkste.
-3x per week borst/biceps is veel teveel, zo ga je niet groeien.
 
Lengte : 185 cm
Gewicht : 63,2 kg

Veel gewicht erbij hoeft van mij niet
Toch wel, er moet heel wat gewicht bij. Je bent langer dan mij en ook nog eens 5kg lichter. En ik ben al zo mager.
Veel eten, en 2L volle melk er bij per dag.

Qua training: Rippetoe doen.

Even een kleine Rippetoe FAQ:
Zijn dat niet te weinig oefeningen per training?
Nee

Mag ik rows doen ipv power cleans?
Nee

Mag ik de squats in een smith machine doen?
Nee

Is Rippetoe niet te weinig reps voor massa?
Nee


Veel succes.
 
-maak een GOED (!!) voedings schema
-maak een GOED (!!) trainings schema (max 1 uur per sessie en niet borst en armen alleen trainen)

als dat in orde gebracht is, geef jezelf dan voldoende rust, en groeien zal je, succes
 
wat heeft leeftijd nou met gewicht temaken? geen reet dus

Deze leeftijd misschien niet, maar als je 14 bent of 21, dan heeft leeftijd wel invloed op je gewicht. Ik weet nog wel toen ik 14 was. Ik was al blij als ik een kilo per 3 weken pakte:p en nu vliegen ze eraan.
 
Back
Naar boven