AndroidHealthClinic

groei je als je AS gebruikt ... in de lengte

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
ik had ooit iemand horen zeggen dat je langer wordt als je AS gaat gebruiken.. is dit zo? of gewoon bullshit

nee ik wil t niet gebruiken, maar ben nieuwschierig :)
 
De anabolica-discussie is niet mijn forum omdat het niet echt in mijn kennis/interesse gebied ligt. Maar ik zag deze post staan tussen new posts en denk dat ik deze vraag wel kan beantwoorden.

Groeien doe je vanuit zogenaamde groeischijven. Deze groeischijven zijn van een actief (kraakbeen?)weefsel. Aan het eind van je groeiperiode (jongens 17-22 jaar ofzo) verharden deze schijven en is lengtegroei niet meer mogelijk.

Ga je nu voordat je uitgegroeid bent flink aan de steroiden dan zullen deze groeischijven vervroegd uitharden. Je groei stopt dus voortijdig!

Ik geloof dat ze dit wel eens met opzet doen om reuzengroei te stoppen bij kinderen. Je krijgt geloof ik wel extra breedtegroei in de botten op dat moment (but I'm not sure).
 
Ik heb wel eens gehoord dat door STH je bepaalde delen laat groeien.
Neus, oren, kun, ellebogen, tenen, vingers.
Weet niet wat daar van waar is hoor.
 
HGH kan uiteinden van botten doen groeien, steroiden stoppen idd juist de lengte groei.
 
en wat is HGH precies?

(ik weet nix tot bijna nix af van AS)
 
Jup, groeihormoon laat je botten groeien, maar alleen dus zoals Kris uitlegt, als je groeischijven nog niet dicht zijn. En geslachtshormonen zorgen voor afsluiting van die groeischijven, daarom zijn vrouwen o.h.a. kleiner dan mannen (eerder in puberteit, dus ook eerder aan geslachtshormonen blootgesteld, en uitgegroeid).

Dat zal bij jou, Frenkpie, zeker nog niet het geval zijn, dus groeihormoon zal nog helpen. Maar als jij nu 1.72m bent, groei je de komende jaren toch nog genoeg om bijv. 1.80m te worden? Of vind je dat niet lang genoeg? Enne, niet gaan lachen hoor, maar als je op tijd naar bed gaat, en genoeg slaapt, heb je ook kans om wat langer te worden. Dan maak je meer HGH van jezelf aan, groei je ook gelijk meer in de breedte :). De schoolarts had voorspeld dat ik 1.70 m zou worden en ik ben bij 1.64 m blijven steken. Waarschijnlijk omdat ik jarenlang als kind zo vaak tot 3 uur 's nachts ofzo lag te lezen ...
 
die vergroeiingen gebeuren alleen bij dosages hoger dan 12iu
meeste gaan niet verder dan 4iu, bij 6iu hebben de meeste al last van tintelende handen en gaan dus terug in dosage.
 
Originally posted by wateengedoe2
Jup, groeihormoon laat je botten groeien, maar alleen dus zoals Kris uitlegt, als je groeischijven nog niet dicht zijn. En geslachtshormonen zorgen voor afsluiting van die groeischijven, daarom zijn vrouwen o.h.a. kleiner dan mannen (eerder in puberteit, dus ook eerder aan geslachtshormonen blootgesteld, en uitgegroeid).

Dat zal bij jou, Frenkpie, zeker nog niet het geval zijn, dus groeihormoon zal nog helpen. Maar als jij nu 1.72m bent, groei je de komende jaren toch nog genoeg om bijv. 1.80m te worden? Of vind je dat niet lang genoeg? Enne, niet gaan lachen hoor, maar als je op tijd naar bed gaat, en genoeg slaapt, heb je ook kans om wat langer te worden. Dan maak je meer HGH van jezelf aan, groei je ook gelijk meer in de breedte :). De schoolarts had voorspeld dat ik 1.70 m zou worden en ik ben bij 1.64 m blijven steken. Waarschijnlijk omdat ik jarenlang als kind zo vaak tot 3 uur 's nachts ofzo lag te lezen ...


mja ff offtopic. ik groei dus al een jaar of 2 niet meer.. of 3 zelfs.
ik heb een paspoort laten maken in begin 2000 en toen was ik precies even groot als nu (1.74 met schoenen). in 1998 heb ik een ID kaart gehaald (das nu 4-5 jaar geleden). toen was ik 1.70

ook vroege pubertijd gehad ikke: groep 7 al jeugdpuistjes op de basisschool.

1.80 zal ik denk nooit halen.

maar t was niet voor mij, en ik zal (zoals ik nu denk) nooit AS gaan gebruiken. maar ik wou gewoon ff weten of wat iemand mij vertelde ook waar was volgens jullie.

btw ik word over 1,5 maand 18
 
owja en deze jongen gaat eik altijd op tijd naar bed :) altijd gedaan. en doe t nog steeds (meestal rond 11 uur).

meestal alleen zaterdags slaap ik laat (4 uur ong)
mij hadden ze voorspeld dat ik 1.85 zou worden btw :)
 
so what ben zelf ook 1 m74, kan je enkel voordeel uit halen als BB. Zijn genoeg competitieve BB die klein zijn en toch succesvol.
Europees kampioen zit hier op board en is 1m69
 
T :) ik zit er niet (meer) mee hoor :)

twas maar een interesse vraag over die groei en ff een verhaaltje bijvertelt.
 
Back
Naar boven