Fitness Seller

Groei, techniek en welke (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Builder29292

Novice
Lid geworden
21 sep 2021
Berichten
23
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
60kg
Vetpercentage
11%
Ik ben 14 jaar en 180 cm, ik train nu al dik 6 maanden en ik ben nu al 6 maanden 180 cm, ook zie ik bijna geen verschil in spiermassa.
Welke oefeningen en hoevaak en hoelang pauzes voor instant spiergroei
Ik focus op armen en buik en ook benen soms
Ik volg altijd een workout op YouTube, meestal met de oefeningen, Lateral raise, frontal raise, upright row, bicep curl, hammer curl, tricep dip, tricep kickbacks, shoulder press
Misschien is mijn techniek slecht? Ik train vaak boven alleen met 3kg dubbels (ik heb niet hoger)
Mijn doel is om snel grotere armen te krijgen maar dat is mislukt, ik eet sinds 2 weken nu veel meer, 5-10 boterhammen naar school, en een tijdje geleden dronk ik 3 liter water per dag, ik koop ook best vaak proteïne shakes. Meestal 2-3 dagen rust tussen een workout van dezelfde spieren, 80+ Gram eiwit per dag.
Over 3 maanden word ik 15, ik wil dan het verschil zien

Belemmert krachttraining de goeie nou echt niet?
Nog meer eten?
Tot hoeveel jaar groei je?
En tips voor instant spiermassa
 
Meer eten, voornamelijk eiwitten. 80gr pd is echt de helft van wat je moet! Probeer meer vlees/kwark te eten indien je dit kunt betalen op jou leeftijd.

Zwaardere tillen, geen materiaal? Push ups, pull ups, chin ups etc etc
Probeer ook je benen te trainen, lunges, air squat. Houd een object vast om het moeilijker te maken, emmer water is meteen 12kg en probeer dan paar squats te doen etc
 
Vraag 1: Nee, mits de techniek goed uitgevoerd wordt, misschien zou je deze eens kunnen filmen en laten analyseren hier op het forum

Vraag 2: Reken eerst eens uit hoeveel je nu op een dag eet, kijk naar hoeveel je lichaam nodig heeft en ga dan eens kijken of je genoeg eet of niet. Voor spiergroei is 80 gram eiwitten niet genoeg. Neem 1,5 tot 1,8 keer je lichaamsgewicht als uitgangspunt

Vraag 3: Lang. Als je maar goed traint

Vraag 4: Is er niet, goed trainen, goed eten en goed rusten en heeeeel veel geduld

Edit: Terug komend op vraag 1. Volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken over je groei met 1,80 op 14 jarige leeftijd.
 
Kracht training belemmert niet de groei

Kom je niet aan dan moet je meer eten.

Dat weet je niet.

Instant spiermassa bestaat niet
Goed eten. meer en genoeg eiwitten en ook vetten. Eet een bak kwark en je hebt al 50 gram eiwit. Vlees bij je avondeten zo al 20 gr eiwit. Kip/ham/kaas op brood. Met 10 boterhammen zit je zo op 200 gr beleg wat nog eens 40 gr eiwit oplevert. Dan zit je al op 110 gram. Dan een paar bekers melk en dan heb je de shake niet eens nodig.

Goed trainen. in ieder geval met hogere gewichten dan 3 kg en train je hele lichaam. Dus ook benen.
Zijn ook zat thuis train schema's full body. Gebruik een sixpack frisdrank als gewicht. Vul je rugzak met boeken voor squats. Wees inventief.

En spieren aanzetten kost tijd. Niet 3 maanden. Dus volhouden.

En voldoende rust nemen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Meer eten, voornamelijk eiwitten. 80gr pd is echt de helft van wat je moet! Probeer meer vlees/kwark te eten indien je dit kunt betalen op jou leeftijd.

Zwaardere tillen, geen materiaal? Push ups, pull ups, chin ups etc etc
Probeer ook je benen te trainen, lunges, air squat. Houd een object vast om het moeilijker te maken, emmer water is meteen 12kg en probeer dan paar squats te doen etc
En uiteraard volhouden, je bent nog jong. Een wereld vol met gains komen nog op jou af zodra je een gym kunt joinen ✌️
 
Vraag 2: Reken eerst eens uit hoeveel je nu op een dag eet, kijk naar hoeveel je lichaam nodig heeft en ga dan eens kijken of je genoeg eet of niet. Voor spiergroei is 80 gram eiwitten niet genoeg. Neem 1,5 tot 1,8 keer je lichaamsgewicht als uitgangspunt
Jochie is 14... zou echt niet adviseren nu al zo obsessief aan t rekenen te slaan.
Gewoon gezond en gevarieerd eten.
 
Jochie is 14... zou echt niet adviseren nu al zo obsessief aan t rekenen te slaan.
Gewoon gezond en gevarieerd eten.
Is ook waar, lekker laten ontdekken. Tijd zat voor hem.
 
Vraag 1: Nee, mits de techniek goed uitgevoerd wordt, misschien zou je deze eens kunnen filmen en laten analyseren hier op het forum

Vraag 2: Reken eerst eens uit hoeveel je nu op een dag eet, kijk naar hoeveel je lichaam nodig heeft en ga dan eens kijken of je genoeg eet of niet. Voor spiergroei is 80 gram eiwitten niet genoeg. Neem 1,5 tot 1,8 keer je lichaamsgewicht als uitgangspunt

Vraag 3: Lang. Als je maar goed traint

Vraag 4: Is er niet, goed trainen, goed eten en goed rusten en heeeeel veel geduld

Edit: Terug komend op vraag 1. Volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken over je groei met 1,80 op 14 jarige leeftijd.
bij alle oefeningen sta ik rechtop met schouders omhoog, bij curls strek ik mijn hele arm en dan omhoog zover het kan, bij lateral raises dus recht op en schouder omhoog. Wat ik had gelezen was dat je altijd rechtop moest staan.
 
Kracht training belemmert niet de groei

Kom je niet aan dan moet je meer eten.

Dat weet je niet.

Instant spiermassa bestaat niet
Goed eten. meer en genoeg eiwitten en ook vetten. Eet een bak kwark en je hebt al 50 gram eiwit. Vlees bij je avondeten zo al 20 gr eiwit. Kip/ham/kaas op brood. Met 10 boterhammen zit je zo op 200 gr beleg wat nog eens 40 gr eiwit oplevert. Dan zit je al op 110 gram. Dan een paar bekers melk en dan heb je de shake niet eens nodig.

Goed trainen. in ieder geval met hogere gewichten dan 3 kg en train je hele lichaam. Dus ook benen.
Zijn ook zat thuis train schema's full body. Gebruik een sixpack frisdrank als gewicht. Vul je rugzak met boeken voor squats. Wees inventief.

En spieren aanzetten kost tijd. Niet 3 maanden. Dus volhouden.

En voldoende rust nemen.
hoogste is 3 :( ik doe meestal onderarmen, biceps, triceps en schouders, en dan kuiten en bovenbeenspieren, en als laatste de buik. Rug, borst etc sla ik voor nu nog over.
 
Zijn er speciale oefeningen die effectief zijn voor:
-Biceps
-Triceps
 
Back
Naar boven