XXL Nutrition

groeien in de lengte (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

shiva

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 dec 2002
Berichten
20
Waardering
0
hey wie kan me helpen te beantwoorden of der middelen zijn die me kunnen helpen.....zit namelijk nog in de groei en hoop ies langer te worden nog maar door fitness jah belemmert t t een beetje ideeen hievroor?behalve wat lichter trainen????
 
Volgens mij kan dat niet. Ben zelf ook maar 1.74 :_(
Alleen goed eten als je in de groei bent, maar met mijn 22 jaar groei ik niet meer (in de lengte)
 
Geen koffie of cola heb ik me laten vertellen. Uiteindelijk blijft het genetisch..
 
ik heb altijd als een paard gevroten, maar ben maar 1.70m.... idd genetisch
 
Tja, er zijn wel middelen voor geloof ik, maar dat zijn dan enkel dingen die je via voorschrift kunt krijgen. En of je artst daaraan meewerkt!?
 
Ik heb mijn hele jeugd niets anders als cola gedronken en ben toch 1.87. Ok mijn botten zijn wel erg klein gebouwd volgens mij, misschien daardoor?
 
Ik rookte van mijn 13e elke dag een pakje peuken en ben toch ook nog 1.81....
 
Originally posted by Olimantado
Ik rookte van mijn 13e elke dag een pakje peuken en ben toch ook nog 1.81....

En ik ben later begonnen met roken en ben 1,85 :p
 
ik heb nooit cola gedronken; het resultaat: 1m98 :D
 
Originally posted by avg
Ik heb mijn hele jeugd niets anders als cola gedronken en ben toch 1.87. Ok mijn botten zijn wel erg klein gebouwd volgens mij, misschien daardoor?
Niets zegt dat je nu even lang bent, je had 2 meter kunnen zijn :D
nee alle gekheid op een stokje...
Het hangt af van hoeveel groeihormoon afgifte een persoon in de leeftijd tussen de 10 en 20 jaar heeft, is die afgifte laag dan blijf je klein, is die hoog, dan word je lang.
Verder staan je genen ook voorgeprogrameerd om dit grotendeels te bepalen.
Dwerggroei word bij kinderen vandaag al snel gemerkt en behandeld met synthetisch GH. Voor volwassenen boven de 20j die zichzelf te kort vinden is er echter geen oplossing omdat dan de kraakbeen plaatjes al afgesloten zijn. En iemand van 1m70 gaan ze niets geven want dat is een redelijk normale lengte.

Op vlak van supplementen bestaat er trouwens ook geen echte oplosing die merkbaar iets doet voor zover ik weet.
 
Originally posted by Robin
Tja, er zijn wel middelen voor geloof ik, maar dat zijn dan enkel dingen die je via voorschrift kunt krijgen. En of je artst daaraan meewerkt!?

die werkt er pas aan mee als het ECHT nodig is. Een oud klasgenootje van mij, was 1.50m met een leeftijd van 18... die heeft dus wel vage middelen gekregen van de arts, waardoor ie toch 10cm erbij kreeg.

maar wat ik al zeg, dit is alleen in extreme gevallen.
 
Originally posted by zoutzak
ik heb nooit cola gedronken; het resultaat: 1m98 :D

Wat heb je daar nou aan? 1m98...tsss...moet je overal bukken ;)
 
bukken voor deuren, bukken om in een spiegel te kijken, bukken om te zoenen, etc etc. het is een zwaar leventje ja :(
en wat denk je van bedden? die zijn ook lang niet allemaal 220.

nee tog, ik ben blij met mn lengte :p
 
en ik ben tevreden met me 1,72 :)

gevreten als een gek in me jeugd (altijd stevig manneke geweest :D) maarja :) smam is ook maar 1.55-1.60 en spap is ook rond de 1.80 dus klopt wel zo ongeveer.miss een cm of 5 erbij zou wel leuk zijn, maar groei eik liever in de breedte :p
 
Originally posted by zoutzak
bukken voor deuren, bukken om in een spiegel te kijken, bukken om te zoenen, etc etc. het is een zwaar leventje ja :(
en wat denk je van bedden? die zijn ook lang niet allemaal 220.

nee tog, ik ben blij met mn lengte :p

Zekerrr, ik ben zelf ook 1.98, broeken kopen is ook lastig:D , maarre vroeger had ik er wel moeite mee, was zo'n lang dun mannetje>> nu niet meer:D heb er inmiddels 20 kilo aangetraint en dan is 1.98 een stuk leuker.

Maar de meeste deurposten zijn 2 m, als ik geen schoenen aanheb kan ik er zo onder door, ga altijd op blote voeten uit:D
 
<b>Ik heb mijn hele jeugd niets anders als cola gedronken en ben toch 1.87. Ok mijn botten zijn wel erg klein gebouwd volgens mij, misschien daardoor?</b>

Ik ben ook 1,87 en heb mijn hele leven cola gedronken maar ik heb totaal geen last van dunne botten. Uiteindelijk blijft je groei toch genetisch bepaald en ik denk niet dat je dit belemmerd door cola te drinken, ik vind dit meer een verhaaltje van een bezorgde moeder die dit verzonnen heeft omdat haar kind te veel cola dronk.

Steve
 
Originally posted by Big Steve
Ik ben ook 1,87 en heb mijn hele leven cola gedronken maar ik heb totaal geen last van dunne botten. Uiteindelijk blijft je groei toch genetisch bepaald en ik denk niet dat je dit belemmerd door cola te drinken, ik vind dit meer een verhaaltje van een bezorgde moeder die dit verzonnen heeft omdat haar kind te veel cola dronk.

Nee is geen verhaaltje...

"...Vitamine D is essentieel voor voldoende opname van calcium vanuit het
maagdarmkanaal. Door een tekort aan vitamine D kan er onvoldoende calcium vanuit
de voeding worden opgenomen. Belangrijk om te weten: vitamine D wordt opgeslagen
in het vetweefsel van de huid en alleen geactiveerd door directe zonnestralen.
Indirect heeft zonlicht dus een positieve invloed op de botaanmaak. Ook de
individuele leefgewoonten kunnen de ontwikkeling van osteoporosis in de hand
werken, zoals roken, consumptie van overmatig veel cafeïne (in koffie en cola)
en lichamelijke inactiviteit.
Gelukkig zijn er ook factoren die botontkalking
kunnen tegengaan. Blanken hebben lichtere botten en dus meer kans op
botontkalking dan hun donkere soortgenoten..."
 
vroeger reuzeveel chocolade gegeten, geen cola. Result: 1,98m zonder schoenen.
 
Dat word cola zonder cafeïne drinken shiva.
 
Back
Naar boven