AndroidHealthClinic

Groeien tijdens pauze?

Bezoekers in dit topic

amir1121

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
21 jan 2017
Berichten
628
Waardering
132
Lengte
1m85
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
Heb een week pauze genomen en ben sterker geworden geworden en ben qua massa aangrkomen.
Wat betekend dit? Dat ik te hard train?
Dat ik mijn trainings-schema moet gaan aanpassen en minder hard moet trainen voor spiergroei?
 
Heb een week pauze genomen en ben sterker geworden geworden en ben qua massa aangrkomen.
Wat betekend dit? Dat ik te hard train?
Dat ik mijn trainings-schema moet gaan aanpassen en minder hard moet trainen voor spiergroei?

Je lichaam groeit en wordt sterker tijdens rust en niet gedurende trainingen.
M.a.w. je moet je lichaam dus de kans daartoe geven en zoals ik jouw verhaal goed begrijp doe je eigenlijk meer dan nodig is of te veel zelfs.

Je eigen conclusie klopt dus hoogstwaarschijnlijk.
 
Nooit minder hard trainen.
Slimmer trainen ;)
 
Niet minder hard trainen... Wel meer rusten!
 
De snelle groei binnen een week pauze heeft me verbaasd.
Het lijkt wel alsof mn lichaam de groei van de afgelope periode niet tot uiting heeft kunnen brengen door (schijnbaar) te weinig rust en nu getrakteerd wordt op pauze en al het groei eruit heeft kunnen halen.
 
De snelle groei binnen een week pauze heeft me verbaasd.
Het lijkt wel alsof mn lichaam de groei van de afgelope periode niet tot uiting heeft kunnen brengen door (schijnbaar) te weinig rust en nu getrakteerd wordt op pauze en al het groei eruit heeft kunnen halen.

Dit kan inderdaad zo zijn.
Er zijn genoeg gevallen waarbij trainees in een staat van 'lichte overtraining' verkeerden en a.h.w. met terugwerkende kracht resultaten zagen gedurende een periode van rustiger aan doen.

Ter info:
In de trainingsleer staat dit bekend als overload -> overreaching -> deload -> supercompensatie
Dit fenomeen wordt ook gebruikt bij de periodisatie-strategie van vergevorderde atleten, om progressie te forceren.

Overigens heb ik het dan over elite trainees die na jaren en jaren trainen aan de top van hun kunnen zitten.....

In jouw geval zou ik het voorlopig gewoon wat rustiger aan doen :)
 
op 1 week enorme massa aankomen. not likely.

Wat denk je dat je natty kan winnen op 1 week?
 
De snelle groei binnen een week pauze heeft me verbaasd.
Het lijkt wel alsof mn lichaam de groei van de afgelope periode niet tot uiting heeft kunnen brengen door (schijnbaar) te weinig rust en nu getrakteerd wordt op pauze en al het groei eruit heeft kunnen halen.


Heb je in die rustweek anders gegeten/gedronken?
 
De herstelperiode van je spieren is maximaal 48 uur. Na 48 uur ben je dus weer volledig hersteld. Mits, je genoeg slaapt en eet natuurlijk.
 
De herstelperiode na een training is geheel afhankelijk van de impact ( intensiteit/duur) van je training. Hoe hoger de impact des te langer de herstelperiode.

48 uur is de herstelperiode na een gemiddelde training. Bij extreme HIT varianten kan dit oplopen tot 10dgn of langer. Ongeacht of je wel dan niet goed eet en slaap.
 
De herstelperiode van je spieren is maximaal 48 uur. Na 48 uur ben je dus weer volledig hersteld. Mits, je genoeg slaapt en eet natuurlijk.


Heb heel af en toe wel eens 4 dagen flinke spierpijn anders. Hoe verklaar je dat?
 
Back
Naar boven