AndroidHealthClinic

Groeien (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LammeTak

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2003
Berichten
214
Waardering
0
Ik weeg nu 80 kg en ben 1.87 lang, en ik train nu al 2 1/2 lang, maar daarvan train ik nu een jaar vrij intensief, 3 keer per week. Maar ik groei niet echt hard. Ik gebruik ook geen supplementen, eigenlijk alleen me prakkie savonds. Is dan het gebruik van supplementen een optie? Misschien moet ik me manier van eten wel aanpassen, dus 6x per dag en wat gezonder

En wanneer begin je normaal gesproken met bulken en cutten en wat is het precies? Is bulken alleen puur zwaar trainen en vet in spiermassa omzetten? zie ik het zo goed?

Alvast bedankt voor de info
 
Je zegt het zelf al ETEN. Eten is nog belangrijker als je training, en bulken is geen vet in spiermassa omzetten. Bulken is gewoon VEEL eten en daardoor groei je sneller, je zal hierdoor wel iets vetter worden maar dit train je eraf als je gaat cutten.
 
maar hoe lang bulkt en cut men gemiddeld??
 
bulken? ik bulk gewoon de hele winter door, en in lente ga ik cutten zodat ik er in de zomer goed uitzie. Maw die vetlaag is dan weg(die wel optimaal is voor spiermassakweking)
 
Al de vragen die je stelt ( en het zijn zeker goede vragen!!) zijn al eens beantwoord op dit board. Ga eens op zoek in de archieven van de secties's training en voeding. Laat de supplementen nog maar even staan, met de juist voeding zal je zeker een verassende vooruitgang boeken, Succes man!!
 
Laatst bewerkt:
vet in spiermassa omzetten??? nog steeds mensen die dat geloven ?
 
Moeilijk te zeggen tegen een ander wanneer ie moet cutten of bulken.

Ik heb erg weinig vet en zal dus niet echt hoeven te cutten terwijl ik al bijna een jaar train (en bulk). Een ander komt wat makkelijker vet aan en zal na een tijdje wel willen dat zijn vetpercentage wat lager zou liggen en gaat dan cutten. Het is dus persoonlijk wanneer te cutten of te bulken. Veel mensen zullen swinters bulken en tegen de zomer cutten zodat je er dan het massiefst uit ziet.

Als je je voeding verbeterd zal je groei waarschijnlijk ook verbeteren je krijgt immers meer stoffen binnen om je spier te laten overcompenseren. Je hebt als bb'er nu eenmaal meer voedings stoffen nodig als iemand die niet traint. Lees de sticky's maar eens door.
 
Als je al 2.5 jaar bezig bent, zou ik toch wat meer nemen dan gewoon 'eten' hoor... ik bedoel dus, een deftig eetschema met genoeg eiwit én na de training whey eiwitten + snelle suiker (bv. 50gr druivesuiker of isostar poeder).
Probeer ook ns vlak voor het slapengaan een shake met melk, eiwit + banaan of 2 te drinken bovenop je gewone maaltijden. Helpt bij mij als ik terug wat wil groeien...
 
met alleen je avond prakkie red je het niet.... ik zou niet beginnen aan dure supplementen als je eetgewoonte nog niet normaal is...
 
Back
Naar boven